Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Thalgar

#16
Model Y / Sv: Trøbbel med auto-vindusviskere
lørdag 01. juli 2023, klokken 10:20
Sitat fra: Kakemoms på torsdag 29. juni 2023, klokken 23:02Har hatt et halvt dusin ulike biler med regnsensor/autoviskere... og erfaringen er den samme. Det fungerer heller dårlig.

Nå er det mulig å sette opp en alternativ funksjon på det lille hjulet på rattet i MY... men de glemte å legge til vindusviskere der også  :P

Trykk på knappen på enden av hendelen, så kjem vindusviskarmenyen opp. Vipp så til høgre eller venstre på venstre scrollehjul ;)
#17
Tesla SW og AP / Sv: Nøkkelfri-trøbbel
fredag 30. juni 2023, klokken 10:09
Ting du kan prøva: Start Tesla-appen. Prøv flymodus på og av. Sjekk om Tesla-appen er aktiv i bakgrunnen.
#19
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 27. mai 2023, klokken 11:45
Sitat fra: vinterdekk på fredag 26. mai 2023, klokken 06:40
Sitat fra: Håkon77 på torsdag 25. mai 2023, klokken 19:18Jeg kan godt kjøpe kinesisk bil. Eller kanskje ikke. Det spørs på bilen og pris som for de andre bilprodusentene. Nå er det Byd Seagull og Byd Dolphin som peker seg ut. Vw Id2 ser jo flott ut, men er foreløpig bare prat fra VW. Kan drøye 3-6år før man kanskje kan kjøpe en.
Ikke helt feil å drøye tilsvarende antall år for å se om nytt kinesisk merke overlever og bilmodell blir værende en stund.  :)

Etterspørselen etter Hongqi E-HS9 er vel det mest dramatiske mageplasket fra 2022 til 2023.


Det stemmer nok det. Hørte på mil etter mil posten til FA at flere har tapt nærmere 300' på sin E-HS9 siden i fjor høst til nå. Det er myyyye. Trist for de det gjelder.

Det er vel prisen å betala for å kjøpa ein såpass estetisk outrert bil, og til og med frå Kina?
#20
Model Y / Sv: AWD vs RWD
tirsdag 30. mai 2023, klokken 13:38
RWD blir jo ikkje levert med det per nå, i det minste ikkje garantert. Om ein vil ha RWD, er det lurt å venta nå, både på at ein får schwung på produksjonen i Berlin og til at HW4 er innført over heile linja.
#21
Model Y / Sv: AWD vs RWD
søndag 28. mai 2023, klokken 09:39
Sitat fra: turfsurf på søndag 28. mai 2023, klokken 09:16
Sitat fra: hawK på lørdag 27. mai 2023, klokken 21:13Har tidligere hatt en 2019 TM3 og dette er noe helt annet.
Har en på jobben som nettopp byttet fra 2019 3 LR til Y LR. Han mener at Yen har lavere forbruk en hans gamle 3, i tillegg til alle de andre fordelene.

Same erfaring her. Betre bil på alle område, kanskje med unntak av parkeringshjelp  ;D
#22
Model Y / Sv: Tesla Model Y fra Texas med HW4.0
fredag 26. mai 2023, klokken 16:04
Kraftigare datamaskin, nye kamera med høgare oppløysing (men bare to frontkamera). Litt usikkert om radar har blitt reintrodusert på Model Y   med dette, men er installert på X og S.
#23
Sitat fra: Mobileum på onsdag 24. mai 2023, klokken 13:18Fra manualen: (Model S)

Håndvask
Håndvask Model S med en ren, myk klut og kaldt eller lunkent vann med en mild bilsjampo av høy kvalitet.
Skyll med rent vann

Maskinvask
Bruk kun børsteløs vask ved vask i automatisk bilvask. Disse bilvaskene har ingen deler (børster osv.) som berører overflatene på Model S. Bruk av en annen type bilvask kan forårsake skader som ikke dekkes av garantien.


Ja, og det er jo alt for generelt til å vera særleg nyttig.
#24
Tesla burde seriøst laga ei liste over godkjente vaskestadar/metodar ;). Står jo i manualen at ein ikkje skal bruka børstevask, berre handvask eller børstelaus, men at ein ved sistnemnde må passa på at vaskemidla ikkje er for sterke. Jammen ikkje lett for Ola dunk å halda seg på den smale sti her.
#25
Tesla / Sv: Model Y kræsjet på Torgalmenningen
mandag 15. mai 2023, klokken 12:54
Når det gjeld Tesla og sånt, er media notorisk upresise og spekulative.


Jfr. artikkelen du linka til, her er sluttresultatet av etterforskinga:

"As recently shared by industry watchers in China, the analysis of data from the ill-fated Model Y had been completed. As per the investigation, the vehicle's accelerator was pressed 100% the entire time. The Model Y's brakes were off as well."

https://www.teslarati.com/fatal-tesla-model-y-crash-investigation-accelerator-pressed-viral-video/

#26
Tesla SW og AP / Sv: Skiltlesing igjen (sorry, not sorry)
onsdag 10. mai 2023, klokken 18:11
Sitat fra: Torpedo Ted på onsdag 10. mai 2023, klokken 15:54
Sitat fra: turfsurf på onsdag 10. mai 2023, klokken 15:43Dette skjer normalt ikke med bare TACC aktivert. Den skal bare følge fartsgrensene med AP aktiv. Så kjører du med kun TACC (ett trykk) eller AP (to trykk)?
Du har nok rett - men spørsmålet blir det samme: Er det mulig å få autopilot til å slutte å ta hensyn til fartsgrenser? Jeg vil justere det manuelt.

Nei.
#27
Model Y / Sv: Baggasjekroker Model Y RWD
onsdag 10. mai 2023, klokken 18:10
Sitat fra: morten123 på onsdag 10. mai 2023, klokken 14:26Ok, takk. Hva med Long Range utgaven, har de baggasjekroker, eller er det kun Performance?

Min LR frå Tyskland har krokar.
#28
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbilsalget måned for måned
fredag 05. mai 2023, klokken 11:32
Påfallande at det er ingen kinesiske merke på topp 25-lista (!).
#29
Tesla SW og AP / Sv: 2023.12
torsdag 20. april 2023, klokken 12:15
I denne versjonen kan ein styra farten på vindusviskarane med å vippa venstre scrollehjul etter å ha trykka på vindusviskarknappen!

https://tff-forum.de/t/diskussion-zu-fahrzeugsoftware-v11-1-2023-12/272691/206
#30
Tesla SW og AP / Sv: Løsning for sensorløse biler kommer
fredag 31. mars 2023, klokken 14:03
Håpet ligg vel  her:

"I den nærmeste fremtid, når disse funksjonene oppnår likeverdig ytelse med dagens biler, vil de bli gjenopprettet via en serie OTA-oppdateringer av programvare. "

https://www.tesla.com/no_no/support/transitioning-tesla-vision
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA