Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Kaptein70

Sider: 1 [2] 3 4
16
Model Y / Sv: Neste batch med biler nov-des 2021
« på: Onsdag 27. Oktober 2021, klokken 21:51 »
imove har et mer fleksibel leieforhold mhp oppsigelse
Hos fleks må du også tekne ekstra forsikring om man ikke ønsker det kjiipeste

17
Model Y / Sv: Batteristørrelse og type på TMY fra Kina - hva vet vi om dette?
« på: Onsdag 27. Oktober 2021, klokken 21:48 »
83kwh og 614km (model 3)

18
Model Y / Sv: Batteristørrelse og type på TMY fra Kina - hva vet vi om dette?
« på: Onsdag 27. Oktober 2021, klokken 19:55 »
Tyske kunder har fått bekreftet nytt batteri i M3 nå i Q4

19
Model Y / Sv: Batteristørrelse og type på TMY fra Kina - hva vet vi om dette?
« på: Onsdag 27. Oktober 2021, klokken 16:22 »
M3 har 614 km rekkevidde, da må de levere med 82kWh batteri, mens MY har 507 km rekkevidde som de får med 77 kWh batteriet.

Ref de tyske forumet var det en del M3 leveranser i Q3 der kunder hadde bestillt M3 med 614km og fått 580 km (77kWh) ... og skapt en del støy

så jeg regner med at Tesla vil unngå dette igjen og en årsak til dagens rekkevidde på MY

20
Model Y / Sv: Batteristørrelse og type på TMY fra Kina - hva vet vi om dette?
« på: Onsdag 27. Oktober 2021, klokken 13:22 »

Gives me the impression that LG is struggling with production of these new packs and that Tesla is limiting these to smaller markets like Hong Kong and Australia for now.


PS. At least a lot of Q3 buyers (me included) are now happy they didn´t wait for Q4 delivery.  :P

nja, nå har M3 byttet til 82kWh batteriet (E5LD) ... så litt usikker på hva strategien er. Høy etterspørsel på Y i Europa, fin mulighet å bli kvitt de gamle batteriene ;)

21
Model Y / Sv: Batteristørrelse og type på TMY fra Kina - hva vet vi om dette?
« på: Onsdag 27. Oktober 2021, klokken 11:38 »

Ser ut som biler som blir levert til Tyskland nå er med 77kWh batteriet (Y5CD), dette er biler produsert i oktober.
De mottar papirer på bilene en god stund før levering.

Diskuteres heftig her:

https://tff-forum.de/t/model-y-lr-bestellung-und-auslieferung-q4-2021/136493/828

22
Model 3 / Sv: Nye felger på "gamle" dekk - størrelse?
« på: ſøndag 24. Oktober 2021, klokken 16:32 »
smalere dekk (235 vs 245) vi gjøre at felg stikker mer ut (mener original felgen er 20x8.5)
men skal gå, se link

https://www.tyresizecalculator.com/tyre-wheel-calculators/wheel-rim-size-calculator

et 245/35/20 dekk vil også være litt større enn et 235/35/20 dekk ... litt høyerer sider
https://tiresize.com/comparison/

23
Model Y / Sv: Reparering av felg i Trondheim
« på: Mandag 04. Oktober 2021, klokken 19:52 »
Kjenner ikke Trondheim, men har brukt disse i Oslo flere ganger

Koster ikke all verden

https://www.quickcarfix.no/

Send om et bilde og få et estimat, så har du ihvertfall en referanse

24
Model Y / Sv: Vinterdekkpakke med felg
« på: Mandag 20. ſeptember 2021, klokken 14:01 »
1. Goodyear Ultra Grip Arctic 2 (piggdekk)
2. Michelin X-Ice North 4 (piggdekk)
3. Nokian Hakkapeliitta 10 (piggdekk)
4. Nordman 8 (piggdekk)
5. Pirelli Ice Zero 2 (piggdekk)

1. Continental VikingContact 7 (piggfritt)
2. Goodyear Ultra Grip 2 (piggfritt)
3. Pirelli IceZero FR (piggfritt)
4. Nokian Hakkapeliitta R3 (piggfritt)
5. Michelin X-Ice Snow (piggfritt)

Tusen hjertelig takk, kunne du klippet ut hva sier de om støy på ultragrip arctic 2? 😁

25
Model Y / Sv: Vinterdekkpakke med felg
« på: Mandag 20. ſeptember 2021, klokken 12:13 »
1. Goodyear Ultra Grip Arctic 2 (piggdekk)
2. Michelin X-Ice North 4 (piggdekk)
3. Nokian Hakkapeliitta 10 (piggdekk)
4. Nordman 8 (piggdekk)
5. Pirelli Ice Zero 2 (piggdekk)

1. Continental VikingContact 7 (piggfritt)
2. Goodyear Ultra Grip 2 (piggfritt)
3. Pirelli IceZero FR (piggfritt)
4. Nokian Hakkapeliitta R3 (piggfritt)
5. Michelin X-Ice Snow (piggfritt)

26
Kjøp og salg av deler og utstyr / OBDeleven Pro selges (solgt)
« på: Torsdag 09. ſeptember 2021, klokken 13:00 »

27
Audi e-tron / Sv: Oppdatert E-Tron med mye lengre rekkevidde
« på: Tirsdag 06. Juli 2021, klokken 12:53 »
"sjokkerende lite" faktisk!  :P

Ja, la oss for all del ikke forholde oss til fakta her, det er jo så kjedelig!
De ser nemlig slik ut:

Modell                Bagasjeplass uten frunk (L)   
...   
Audi e-tron      600   
Volvo XC90      580 (Med baksetet i bakerste posisjon, fremdeles mye trangere enn e-tron!)
...

Jeg ville faktisk driste meg til å være enig i alle testerne, som fremhever den svært gode bagasjeplassen i e-tron. Så nei, den er ikke sjokkerende dårlig i forhold til noe som helst.

Nå har jeg hatt XC90 og har e-tron. Volvoen er betydelig større uansett hva tallene sier! Riktig volum er 651 liter på XC90.

28
Polestar 2 / Sv: EasyPark app
« på: Mandag 09. November 2020, klokken 13:19 »
Mye ståhei for ingenting ...

Easypark har vært tilgjengelig på Volvo i mange år ... fungerte OK men var ofte kjappere å bruke app på mobiltelefon. Men kan jo være at Polestar til android system er kjappere en Sensus på Volvo

29
Model 3 / Sv: Nedbetaling - hvor mange år?
« på: Onsdag 21. Oktober 2020, klokken 12:41 »
Skal du kjøpe bil uansett pris må man ha råd til å betale ned verditapet + driftskostnader.
Mao bilen vil sannsynligvis være verdt 55-60% av kjøpspris etter 3 år. Så kan man alltids diskutere riktig prosentsats, men jeg mener dette er generelt en ganske bra antagelse. Alt mindre verditap er en oppside.

Så hvis du greier å betale avdrag + spare ca 15% av bilens verdi per år, og du mener du kan bedre avkasting enn effektiv rente på lånet, er det bare å låne mest mulig og lengst mulig tid.
Du skal da i tillegg betale renter + driftskostander.

MEN HVIS IKKE ville jeg satt maks 5-6år nedbetaling,

30
Audi e-tron / Sv: Navigasjon ute av posisjon
« på: Onsdag 16. ſeptember 2020, klokken 12:15 »
har hatt samme feil, de resatte enhet som beskrevet over

Sider: 1 [2] 3 4