Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Bigdrago

#16
Noe man kan oppdatere selv?
#17
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
torsdag 29. februar 2024, klokken 23:23
Stemmer der at min leaf har ca 77% gjenværende kapasitet? Car scanner viser 77.09% battery health og Leafspy viser 81.97% SoH (state of health).
Leaf 2015, gått ca 50000km. Import fra Spania og kjøpt hos en forhandler i Norge, skal tilsvare en Tekna.
#18
Alle cellene. Ser normalt og friskt ut. Bil gått 15000km.
#19
Vlinker mc+ og appen carscanner gir meg dette. Er ikke helt kjent med programmet og alle dets funksjoner enda. Skal prøve når bilen er ladet til 100%.
2022 modell iv80x
#20
Bestilte vLinker mc+ da den ser ut til å støtte mye.
Blir gøy å sammenligne battericeller. Min er straks to år og har gått 15000km, hurtigladet kanskje 5 ganger. Holder batteriet mellom 50-70%.
#21
Hva med obdlink ?
#22
Skoda ENYAQ / Sv: Feil og mangler - Oppsamlingstråd
onsdag 14. februar 2024, klokken 12:36
Sitat fra: hdh på fredag 09. februar 2024, klokken 21:51Noen som har opplevd at kupelysene fremme plutselig slår seg på av seg selv? Opplevde dette nå i kveld. Først bare innimellom på passasjersiden, men ble hyppigere etterhvert og førersiden meldte seg også på til slutt. Stoppet når jeg bare lot lyset stå på på passasjersiden. Lurer på om vibrasjoner i kupeen pga humpete og isete vinterveier kan ha noe med dette å gjøre.

Ja. Mine var diskotek. Du får nytt panel på garanti. Kjent problem
#23
Er det obdeleven som er det beste for å finne ut status på batteri?
#24
Skoda ENYAQ / Sv: ABRP
fredag 26. januar 2024, klokken 11:54
Bør ikke være ulikt ikke-vanlig.
Hør direkte med abrp og skriv svaret fra de her👌
#25
Skoda ENYAQ / Sv: Opprop signering for å få ny software
søndag 07. januar 2024, klokken 18:34
Sitat fra: igniztion på torsdag 04. januar 2024, klokken 13:22
Sitat fra: vinterdekk på torsdag 04. januar 2024, klokken 10:15Ja, dette med forvarming er "forespurt internt" i VAG men det mangler visstnok både på programvare og maskinvare siden. Likevel, det er ingen unnskyldning for å ikke gjøre noe med programvare. Informasjon om maksimal ladehastighet og forventet DC ladetid med gitt temperatur i batteripakken kan gjøre det lettere å planlegge ladestoppene.

Rent teoretisk klarer jeg ikke helt å forstå at det kan mangle noe på hardware-siden, enn så lenge man kan starte batterivarmeren ved å sende riktig kommando til modulen fra OBD2-porten. Det kan selvsagt være at det mangler en gateway e.l. for å kommunisere med denne modulen fra infotainment-softwaren - noe som i så fall er ekstremt dårlig ingeniørarbeid ved design av bilene.

"Volkswagen ID"-brukeren på FB bekreftet i går at heller ikke en ladekalkulator av typen du etterspør er mulig å få til på "gamle" biler - altså de som er levert med software 2 eller 3 fra fabrikk. Antagelig er det da samme problem - at data fra BMS/batteripakken ikke er tilgjengelig for infotainment.



Er det obdeleven du bruker for å starye batterivarming? Hvor varmt blir batteriet?
#26
Skoda ENYAQ / Sv: 12 Volt batteri
søndag 07. januar 2024, klokken 18:32
Det er like mange meninger om hvordan dette 12v batteriet lades på enyaq som det er folk 😅

Ingen som tør å spørre skoda direkte? F.eks skodas offisielle facebookside skoda ev lounge
#27
Skoda ENYAQ / Sv: Tibber smartlading vanlig stikkontakt og ladeboks
fredag 05. januar 2024, klokken 11:45
Hvor i lovverket står det at det er en "nødlader" og ulovlig å bruke fast?
#28
Skoda ENYAQ / Sv: Apper for bilen
onsdag 03. januar 2024, klokken 14:38
Last ned alt som er gratis.
Battery care pack er vel integrert? Dvs den stanser å lade på 80%?
#29
Slå det av i carplay på din tlf. Måtte gjøre det samme i android auto
#30
Sitat fra: Egil S på onsdag 20. desember 2023, klokken 22:19Snublet over denne på Youtube, i skrivende stund 10 dager gammel video.

Teslabjørn testet batteri degradering på ID.3, den er høyere enn forventet.
ca7% på en 2 år gammel bil med 45.000km på telleren.

Er nok relevant i forhold til Enyaq ettersom det er samme platform og battericeller i våre biler.


https://www.youtube.com/watch?v=mbA2tNAW8l8

Min Enyaq, har da ca 3,5% degradering etter 1år/12.000km. 69kW mot 71,5kW ny.
Så om noen har en 2 år gammel Enyaq med 40-50.000km så skulle den med samme degredering kun lade 66,5kW ved 100% la oss håpe det ikke er så galt.

Kan jo også nevne at han  i videoen nevner at han hadde testet en i3 med 150.000km som kun hadde 3% degredering.


Har hørt det er forskjellige typer batterier i 2wd og 4wd (?)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA