Noe man kan oppdatere selv?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: hdh på fredag 09. februar 2024, klokken 21:51Noen som har opplevd at kupelysene fremme plutselig slår seg på av seg selv? Opplevde dette nå i kveld. Først bare innimellom på passasjersiden, men ble hyppigere etterhvert og førersiden meldte seg også på til slutt. Stoppet når jeg bare lot lyset stå på på passasjersiden. Lurer på om vibrasjoner i kupeen pga humpete og isete vinterveier kan ha noe med dette å gjøre.
Sitat fra: igniztion på torsdag 04. januar 2024, klokken 13:22Sitat fra: vinterdekk på torsdag 04. januar 2024, klokken 10:15Ja, dette med forvarming er "forespurt internt" i VAG men det mangler visstnok både på programvare og maskinvare siden. Likevel, det er ingen unnskyldning for å ikke gjøre noe med programvare. Informasjon om maksimal ladehastighet og forventet DC ladetid med gitt temperatur i batteripakken kan gjøre det lettere å planlegge ladestoppene.
Rent teoretisk klarer jeg ikke helt å forstå at det kan mangle noe på hardware-siden, enn så lenge man kan starte batterivarmeren ved å sende riktig kommando til modulen fra OBD2-porten. Det kan selvsagt være at det mangler en gateway e.l. for å kommunisere med denne modulen fra infotainment-softwaren - noe som i så fall er ekstremt dårlig ingeniørarbeid ved design av bilene.
"Volkswagen ID"-brukeren på FB bekreftet i går at heller ikke en ladekalkulator av typen du etterspør er mulig å få til på "gamle" biler - altså de som er levert med software 2 eller 3 fra fabrikk. Antagelig er det da samme problem - at data fra BMS/batteripakken ikke er tilgjengelig for infotainment.
Sitat fra: Egil S på onsdag 20. desember 2023, klokken 22:19Snublet over denne på Youtube, i skrivende stund 10 dager gammel video.
Teslabjørn testet batteri degradering på ID.3, den er høyere enn forventet.
ca7% på en 2 år gammel bil med 45.000km på telleren.
Er nok relevant i forhold til Enyaq ettersom det er samme platform og battericeller i våre biler.
https://www.youtube.com/watch?v=mbA2tNAW8l8
Min Enyaq, har da ca 3,5% degradering etter 1år/12.000km. 69kW mot 71,5kW ny.
Så om noen har en 2 år gammel Enyaq med 40-50.000km så skulle den med samme degredering kun lade 66,5kW ved 100% la oss håpe det ikke er så galt.
Kan jo også nevne at han i videoen nevner at han hadde testet en i3 med 150.000km som kun hadde 3% degredering.