Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Bigdrago

#1
Skoda ENYAQ / Sv: Carscanner resultater
lørdag 09. mars 2024, klokken 15:18
Interessant, skal begynne å notere selv:)
#2
Skoda ENYAQ / Sv: Valg av interiør til småbarnsfamilie
torsdag 07. mars 2024, klokken 17:02
Har skinn i min :)
Tre barnehageunger og to småhunder. Kjøp skinnpleie fra biltema eller garasjetid.
#3
Skoda ENYAQ / Sv: Carscanner resultater
mandag 04. mars 2024, klokken 11:35
Dashbordet viste 100% soc
Carscanner viser 95.6% soc bms.
Battery min soc cell 94.82%
Battery max soc cell 95.56%
Soc display 99.59%
Battery soc normalised: 95.5%
EV battery remaining: 95

Bilen skal på service i vår, kan høre om de utfører batteritest :) planlegger å ha bilen i minst 15 år.
#4
Skoda ENYAQ / Sv: Carscanner resultater
søndag 03. mars 2024, klokken 18:06
Hadde 100% soc i dag etter at bilen ladet fra 34% med 2kw lader (tok to døgn):)

72400 tilgjengelig på batteri
67250 som kan brukes.
16Ci garasjen

67250 som kan brukes ut av reklamerte 77000 fra VAG. Rart det er lov.
#5
Skoda ENYAQ / Carscanner resultater
lørdag 02. mars 2024, klokken 21:58
Her kan dere legge ut info dersom dere bruker OBDII og Carscanner appen. Selv bruker jeg vlinker MC+ siden den og støtter ABRP og masse andre apper da den har Bluetooth LE.
Min bil hadde da 77kwh batterikapasitet da den var ny, nå har den 72.3. Har dog lest på andre forum at man burde sjekke dette når batteritemp er 20C, som dere ser under sjekket jeg da tempen var mellom 9.6 - 10.4.

Min bil:
Motor(er): iv80x
Årsmodell: 2022 Enyaq SUV
Km.stand: 15000
Hvordan lader du normalt: 50-70% i det daglige. 100% ved ferietur og lignende.
Celle med laveste spenning: 3.7003
Celle med høyeste spenning: 3.7084
Temperatur på HV batteri ved avlesning: 9.6 - 10.4 C
Batterikapasitet tilgjengelig: 72300
#6
Noe man kan oppdatere selv?
#7
LeafSpy / Sv: LEAFSPY - her kan du dele dine resultater
torsdag 29. februar 2024, klokken 23:23
Stemmer der at min leaf har ca 77% gjenværende kapasitet? Car scanner viser 77.09% battery health og Leafspy viser 81.97% SoH (state of health).
Leaf 2015, gått ca 50000km. Import fra Spania og kjøpt hos en forhandler i Norge, skal tilsvare en Tekna.
#8
Alle cellene. Ser normalt og friskt ut. Bil gått 15000km.
#9
Vlinker mc+ og appen carscanner gir meg dette. Er ikke helt kjent med programmet og alle dets funksjoner enda. Skal prøve når bilen er ladet til 100%.
2022 modell iv80x
#10
Bestilte vLinker mc+ da den ser ut til å støtte mye.
Blir gøy å sammenligne battericeller. Min er straks to år og har gått 15000km, hurtigladet kanskje 5 ganger. Holder batteriet mellom 50-70%.
#11
Hva med obdlink ?
#12
Skoda ENYAQ / Sv: Feil og mangler - Oppsamlingstråd
onsdag 14. februar 2024, klokken 12:36
Sitat fra: hdh på fredag 09. februar 2024, klokken 21:51Noen som har opplevd at kupelysene fremme plutselig slår seg på av seg selv? Opplevde dette nå i kveld. Først bare innimellom på passasjersiden, men ble hyppigere etterhvert og førersiden meldte seg også på til slutt. Stoppet når jeg bare lot lyset stå på på passasjersiden. Lurer på om vibrasjoner i kupeen pga humpete og isete vinterveier kan ha noe med dette å gjøre.

Ja. Mine var diskotek. Du får nytt panel på garanti. Kjent problem
#13
Er det obdeleven som er det beste for å finne ut status på batteri?
#14
Skoda ENYAQ / Sv: ABRP
fredag 26. januar 2024, klokken 11:54
Bør ikke være ulikt ikke-vanlig.
Hør direkte med abrp og skriv svaret fra de her👌
#15
Skoda ENYAQ / Sv: Opprop signering for å få ny software
søndag 07. januar 2024, klokken 18:34
Sitat fra: igniztion på torsdag 04. januar 2024, klokken 13:22
Sitat fra: vinterdekk på torsdag 04. januar 2024, klokken 10:15Ja, dette med forvarming er "forespurt internt" i VAG men det mangler visstnok både på programvare og maskinvare siden. Likevel, det er ingen unnskyldning for å ikke gjøre noe med programvare. Informasjon om maksimal ladehastighet og forventet DC ladetid med gitt temperatur i batteripakken kan gjøre det lettere å planlegge ladestoppene.

Rent teoretisk klarer jeg ikke helt å forstå at det kan mangle noe på hardware-siden, enn så lenge man kan starte batterivarmeren ved å sende riktig kommando til modulen fra OBD2-porten. Det kan selvsagt være at det mangler en gateway e.l. for å kommunisere med denne modulen fra infotainment-softwaren - noe som i så fall er ekstremt dårlig ingeniørarbeid ved design av bilene.

"Volkswagen ID"-brukeren på FB bekreftet i går at heller ikke en ladekalkulator av typen du etterspør er mulig å få til på "gamle" biler - altså de som er levert med software 2 eller 3 fra fabrikk. Antagelig er det da samme problem - at data fra BMS/batteripakken ikke er tilgjengelig for infotainment.



Er det obdeleven du bruker for å starye batterivarming? Hvor varmt blir batteriet?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA