meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Konaen

#16
Sitat fra: tolapet på ons 08. mai 2019, kl. 16:21
Jeg snakket med Mobile-selger i Bergen, han sa at garanti er garanti, uansaett om bilen er importert eller ikke.
Garantisaker ble behandlet likt, da garantien gjelder for hele Europa.
Selger fra "Sotra-forhandler", påsto at garantiarbeid på importerte biler ville ta lengre tid,
da de "bare fikk dekket 50 min pr time"??, og måtte få resten fra "Selgerlandets firma".
Men måtte innrømme at garanti er garanti, uansett Norge, Sverige etc etc.
Så at de dekker kun 3 timer, høres rart ut.
Snakket med selger hos BOS, Bergen, Kanalvn., Ang import av Kia, og han også sa at de dekker garantiarbeid fullt ut, uten noen dikkedarer...

Da er jeg redd de er dårlig informerte. Det var ikke så mye importbiler av Hyundai før IONIQ/KONA kom, så de har nok ikke satt seg godt nok inn i dette.
#17
OBS: Jeg skrev feil, de dekker kun 0,5 timer feilsøking.

Selvfølgelig dekkes rep. av en garantisak. Men er merkeverksted får kun betalt av importør for 0,5 timer av feilsøkingen.
#18
Sitat fra: arthur på ons 08. mai 2019, kl. 19:52
Sitat fra: Konaen på ons 08. mai 2019, kl. 11:52
Veiassistanse utgår på importbiler, og Hyundai dekker kun 3 timer feilsøking på garantisaker. Hvis det blir brukt 2 dager for å finne en feil (noe som ikke er uvanlig i disse teknologitider) kan man måtte betale for 12 t feilsøking altså. Det blir fort 20k.

Hva er din kilde til denne påstanden?

Hyundai importøren
#19
Veiassistanse utgår på importbiler, og Hyundai dekker kun 3 timer feilsøking på garantisaker. Hvis det blir brukt 2 dager for å finne en feil (noe som ikke er uvanlig i disse teknologitider) kan man måtte betale for 12 t feilsøking altså. Det blir fort 20k.
#20
Hyundai KONA / Sv: Sommerdekk
ons 08. mai 2019, kl. 11:25
Sitat fra: borge på tir 07. mai 2019, kl. 18:13
Har understellsbehandling og nexen dekk. Umulig å ha samtale med noen i bilen eller i tlf over 70km/t dessverre.

Umulig faktisk, den var god  ;D
#21
Hyundai Ioniq / Sv: Takstativ på ioniq?
tir 07. mai 2019, kl. 09:56
Sitat fra: Kårepåsporet på man 06. mai 2019, kl. 19:46
Sitat fra: Konaen på man 06. mai 2019, kl. 15:27
Sitat fra: Kårepåsporet på ons 24. apr 2019, kl. 19:33
Sitat fra: Konaen på ons 24. apr 2019, kl. 09:47
Alt har med kostnader å gjøre, ikke sikkert disse danske og tyske folka har hengerfeste fra Hyundai. Det er tydelig at de ikke har noe behov å godkjenne bilen med hengerfeste siden det stadig er ventetid på å få en ny bil. De selger nok biler som de heller ikke tjener penger på. Skjønner Hyundai Korea godt.

De letteste salgene er nummer to-tre-fire osv osv. Hyundai selger nok ikke flere biler til meg, ser dårlig ut med Kia også. Har nå hatt en av hver.....hadde Kia fått ut fingen hadde jeg kjørt Kia nå, men nå er det sannsynligvis for sent.....
Hvis de gjør som du antyder å gir balla da folk uansett står i kø, ja da kan det hende det straffer seg for de....

Det man skal huske er at Hyundai produserer på en fabrikk alle biler hele Norge selger på et år. Da snakker vi samtlige modeller, så Hyundai har ikke råd til å bry seg om et så lite marked.

De har jo bevist at de gir balla, så det er jo greit.....bare se på farsen med hengerfeste på Kia det (Hyundai som eier Kia).
Det som Tesla har fått til er entusiastiske kunder og eiere som er gode ambassadører for merket sitt.
Når bilkonsern pga manglende levering osv mister fansa sine vil det nødvendigvis slå negativt ut på et tidspunkt.
Det bilmerket jeg har vært desidert mest fornøyd med er VW, det har både med selve bilene å gjøre, samt en utrolig bra forhandler (Gumpen i Lyngdal).

Det samme gjelder jo hengerfeste, det er svært få land som i det hele tatt tilbyr dette på andre biler enn pick-up. En typegodkjenning med hengerfeste og testing av bil med hengerfeste koster ganske mye. Det er fortsatt kø på bilene det er snakk om, så forskjellen hadde vært at køen hadde vært lenger om de også kom med hengerfeste.

En annen ting er at det er ingen kunder som er så lite lojale som elbilkunder. De skal ha det nyeste hele tiden, merket betyr ikke så mye. Bare se på hvor mange nye kunder Hyundai/Kia har nå.
#22
Hyundai / Sv: Kona sammenligna med Ioniq
man 06. mai 2019, kl. 15:28
Sitat fra: knut.aulie på lør 27. apr 2019, kl. 16:57
Sitat fra: Konaen på ons 13. mar 2019, kl. 14:31
det er en forsvinnende liten prosentandel av verdens bilkjørere som vil ha 4-hjulstrekk.
Fra Wikipedia når en søker på firehjulstrekk.

I 2006 var 30,6 % av de nyregistrerte personbilene i Norge utstyrt med firehjulsdrift.

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Firehjulstrekk?wprov=sfti1

Som sagt, forsvinnende liten prosentandel i VERDEN som vil ha AWD.
#23
Hyundai Ioniq / Sv: Takstativ på ioniq?
man 06. mai 2019, kl. 15:27
Sitat fra: Kårepåsporet på ons 24. apr 2019, kl. 19:33
Sitat fra: Konaen på ons 24. apr 2019, kl. 09:47
Alt har med kostnader å gjøre, ikke sikkert disse danske og tyske folka har hengerfeste fra Hyundai. Det er tydelig at de ikke har noe behov å godkjenne bilen med hengerfeste siden det stadig er ventetid på å få en ny bil. De selger nok biler som de heller ikke tjener penger på. Skjønner Hyundai Korea godt.

De letteste salgene er nummer to-tre-fire osv osv. Hyundai selger nok ikke flere biler til meg, ser dårlig ut med Kia også. Har nå hatt en av hver.....hadde Kia fått ut fingen hadde jeg kjørt Kia nå, men nå er det sannsynligvis for sent.....
Hvis de gjør som du antyder å gir balla da folk uansett står i kø, ja da kan det hende det straffer seg for de....

Det man skal huske er at Hyundai produserer på en fabrikk alle biler hele Norge selger på et år. Da snakker vi samtlige modeller, så Hyundai har ikke råd til å bry seg om et så lite marked.
#24
Hyundai Ioniq / Sv: Pressemelding: 2020 Ioniq
tor 02. mai 2019, kl. 18:17
Sitat fra: AppleKnocker på tor 02. mai 2019, kl. 13:04
Hvis prisen blir omtrent som i dag kan dette bli bra.

Så de skal oppgradere en modell med Ecall, app og større batteri uten å øke prisen tror du?
#25
Hyundai Ioniq / Sv: Takstativ på ioniq?
ons 24. apr 2019, kl. 09:47
Alt har med kostnader å gjøre, ikke sikkert disse danske og tyske folka har hengerfeste fra Hyundai. Det er tydelig at de ikke har noe behov å godkjenne bilen med hengerfeste siden det stadig er ventetid på å få en ny bil. De selger nok biler som de heller ikke tjener penger på. Skjønner Hyundai Korea godt.
#26
Hyundai KONA / Sv: NAG screen
fre 05. apr 2019, kl. 16:06
Det er lovpålagt å ha siden bilen har navi. Er vel ikke mye stress, den går bort av seg selv, eller du kan trykke bekreft. Bør ikke by på store problemer. Og NAG vet jeg ikke hva er...
#27
Hyundai KONA / Sv: Kona på finn.no
ons 03. apr 2019, kl. 14:24
Sitat fra: advale på ons 03. apr 2019, kl. 01:39
Ikke vanskelig regnestykke.

Kona gikk for 430-440 000 for et halvt år siden. Nå prøver han å selge den til 349 000.

De ble lagt ut på Finn for disse prisene. Dyreste jeg har hørt om kostet 420K

#28
Hyundai / Sv: Kona sammenligna med Ioniq
ons 13. mar 2019, kl. 14:31
Sitat fra: TorT på fre 25. jan 2019, kl. 16:29
Sitat fra: Trekkoppbil på fre 05. okt 2018, kl. 09:28
mens jeg ikke forstår poenget med Crossover-bilen så lenge den ikke har 4-hjulstrekk.

Etter hvert som årene går, så setter en mer og mer pris på biler en setter seg inn i, og ikke ned i.

Helt enig, og det er en forsvinnende liten prosentandel av verdens bilkjørere som vil ha 4-hjulstrekk. Vi må innse at ingen merker lager biler med tanke på å selge noen tusen i Norge.
#29
Hyundai KONA / Sv: Number of cars registered: 1000
ons 06. mar 2019, kl. 16:19
Hittil i 2018/2019 er det registrert 1650 KONA. Flere av de som har fått bil nå har fått før antatt. Dette har mye å gjøre med farge/utsyr ser det ut som. Hyundai i Sør-Korea ser ikke på liste fra Norge når de skal legge opp produksjonen vil jeg tro.
#30
Hyundai KONA / Sv: Kjempetrøbbel med ladeluka!
tor 21. feb 2019, kl. 10:52
Litt gøy at IONIQ fikk masse pepper fordi den hadde ladeluke på siden, Hyundai hørte etter og monterte den foran. Og nå får de pepper for det. Dette blir sikkert bra når de kommer med løsningen på ny pakning rundt luke eller lignende.
© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA