Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kewetķnerten

#1
Hea, ja nå ble det sikkert litt mange vedlegg.  Elektrolux vil ikke ha den inn, da tar jeg ned batteripakken og setter den på tørk, så kjører jeg Buddy i mellomtiden :-)

Er det noen bruksanvisning for å ta ned batteriet?
#2
Jeg klarer ikke laste opp png bildene av statusrapportene.  Kommer opp et vindu som ber om URL, men hva når det er på PCen allerede?

Verkstedet har notert " feil på celleverdier i modul 02,03,05,12 og 14.  Stor sannsynlighet for fuktighet i batteri.  Moduler må balanseres etter rep og hvis den har stått lenge så er det fare for skade i PCU" 

Nå har den stått siden påsken.

Skal prøve å få en prat med Elektrolux! :-)Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget. 
#3
Hei gode hjelpere, dette er greske greier for meg som fortsatt holder på med SU og Webere og 98 oktan :-) Det er Rlec jeg skal ha og de kunne leveres fra Elbilmek ennå såvidt jeg forstår, men til en pris.   Marsto, er et lokalt MECA med flinke folk og opplæring på Think fra de var nye.
Er jo synd å gi opp hvis batteriene fortsatt er gode som alt tyder på såvidt jeg forstår.

Jeg prøver meg gjerne på å ta ned batteripakken hvis det er mulig å berge den til en overkommelig pris.  Dere nevner vått inni, men nå har det jo vært brannfare i flere uker, blir fuktigheten stående i ett tett rom inni der?   Hvordan får jeg utskriftene fra verkstedet inn her?  Kommer jo bare opp noe URL greier?
#4
 :-1: Da har den vært på verksted med Think utsjekk og det ble en ugrei dom.  Det er "feilmelding" fra 5 batterier om at spenningen er for lav, men totalen viser riktig spenning så noen styringskort må vistnok byttes og hver av disse kortene koster 3500 og selv da er det ikke sikkert at ting vil fungere slik at batteripakken må ut og der er det kanskje rustskader osv....  Jeg kan jo ikke bruke 25 lapper på noe så usikkert.  Jeg syns dette er veldig synd for det er jo så hyggelig bil å kjøre rundt i.  Finnes det noen som driver med sånt på "hobbybasis" mon tro?
#5
Oj.. kjenner jeg blir litt svett, jeg eier veteranbil med coil og stifter...  Leste det som sto under den røde i Trondheim om CaN og Busser og all slags og må melde pass.  Håper noen i Rogaland har sånt liggende til lån eller leie, hvis ikke så fikset Vibemyr Bilverksted den sist da de ble opplært av Elbilmek visstnok.  :-) 
#6
Da er alle sikringer sjekket og de er i orden, ikke noe irr noe sted heller da den er generelt tørr og fin.  Jeg ladet 12 volt med vedlikeholdslader, men når jeg prøvde i dag kom både lite rødt batterilys, skiftenøkkel og for første gang temperaturlyset på?  Ser i boken at det kan være litt forskjellige ting...  Og når jeg satte inn en enkel batteritester for sigarettuttak lyste den både for fulladet, lad og utladet?  Kan det nye Biltemabatteriet ha noen feil mon tro?  Vil så gjerne få ham i orden igjen.
#7
 :+1: Supert takk. jeg sjekker dem! 
#8
Søren, er det noen i Rogaland som kan lese ut ev. koder?  Den er jo så fin og kjekk å kjøre at jeg må prøve å berge den...  :-)
#9
En opplysning til, den virker ikke til å ta lading for det kommer ikke noen lyd lenger når den kobles til.  Har også prøvd en annen lader jeg fikk med uten at det hjalp. 
#10
Hei igjen, da kom dette igjen til tross for nyladet 12V og hva jeg trodde var fullt hovedbatteri.  Når jeg setter meg inn og tar på tenning, starter måler for hovedbatteri på fullt, men synker ned mens jeg ser på den, viser 20 på bildet..  Lyser også power limit og det lille røde batteriikonet.  Gode tips tas imot med takk!
Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget. 
#11
Takk for svar! Når jeg skulle ut i går kveld og ta bilde så var det ingen lys...  Kjørte på jobb i dag og alt er som normalt.  Satser på at konas "ukrititske" bruk av varmeapparat har bidratt  :)   Tvi tvi, men jeg kjører til Biltema og henter meg et slepetau just in case...  ;)
#12
Hei og vel overstått påske!  Ble en nedtur når jeg kom hjem da bilen ikke ville starte, har laget til en kobling til strømuttak i dash så ladet batteriet og den kjørte i går.  I dag tidlig kom rødt ikon og begrenset kapasitet på og den rikket seg ikke.  Noen gode tips eller må jeg sende den til verkstedet?   :-\
#13
Dette var veldig greit, jekket bare opp så forhjulet var nesten over bakken så smøyg holderen ut med full sving til venstre.  Var litt krøkket å komme til 10mm på -polen da det var en kant rundt på batteriet, men gikk da sakte rundt.  Var alene så brukte nok nærmere 11/2 time med litt rengjøring og sprøyting av godstoff osv.  Hadde en liten saksejekk under når jeg tok kassen opp igjen.  Hjelper veldig med manual, da slipper man mye spekulering, tusen takk!  :+1:
#14
Supert, takk Warlock  :+1: 4 timer virker jo litt krøkket ute nå...så håper de 30 min er nærmere.  Har lift, men der står det en veteranbil som jeg helst ikke vil ta ut i snøen.  Da har jeg noe å pusle med i morgen.
#15
Heia, i går ville ikke Blåmann (Think City 2011) ut av carporten, vintervær og rødt ikon for batteri.  Har ladet opp i natt, og nå kjører den, men batteritester sier "replace" så det er vel ikke noe å lure på.  Ser av tidligere tema at Biltema 80-2607 til 829 skal passe.  Hvis jeg tar av frontluka er det høyde/plass nok til å få ut det gamle og det nye inn?  Ser veldig trangt ut så greit å vite før jeg går ut i snøen.   :)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA