Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - bjoff

#1
Sitat fra: Boge på mandag 16. desember 2019, klokken 11:05
Jeg har ikke sett noe offisielt fra Tesla i Norge, Men da jeg kjøpte bil (utlevert september 2019) fikk jeg beskjed om at Premium connection var 1 år inkludert. Etter dette måtte jeg betale for dette. De kunne ikke si noe om prisen, men de antok at dette ville ligge på rundt 500 kr pr år. Nå blir vel prisen litt over dobbelt av det.
Jeg mener å ha sett beløp rundt 1000,-/år nevnt for dette for lenge siden (før jeg fikk bilen i slutten av mars ihvertfall), og har hele tiden regnet med at dette er en kostnad som kommer etter 1 års eierskap.
#2
Tesla / Sv: Tesla aksjer
onsdag 20. november 2019, klokken 21:34
Sitat fra: arvid44 på onsdag 20. november 2019, klokken 21:14
Vi må regne med en Overraskelse fra Elon på fredag , men jeg vil ikke spekulere i hva det blir !!
Er ganske overbevist om at oppsiden er vesentlig større enn nedsiden når det gjelder presentasjonen i morgen kveld, så jeg sitter ganske komfortabelt med min lille post i morgen kveld.
#3
Lading av Tesla / Sv: Guessometer og temperaturendringer på ruten
søndag 20. oktober 2019, klokken 23:14
Sitat fra: Vesel på søndag 20. oktober 2019, klokken 16:19Jeg vil tro den grafen bygger på data for energibruk hentet ut fra flåten deres fra de forskjellige rutene. Her i Norge så ser vi at grafen er veldig detaljert, høyt oppløst, uansett hvor man kjører, fordi vi har så mange Tesla-er kjørende rundt.
Dette tror jeg ikke er tilfellet, jeg tror denne grafen er laget med grunnlag av elevasjonsdata fra kart, og ikke fra tidligere kjøringer med Tesla.

De undersjøiske tunnelene på E39 i Rogaland og Hordaland vises en helt rett strek som er litt skrått nedover, som om man skulle kjøre rett på 0moh hele veien, mens det alle andre steder som du sier, er veldig høy oppløsning på grafen og mye bevegelser.
#4
Tesla SW og AP / Sv: 2019.32.12.2
torsdag 17. oktober 2019, klokken 14:46
Sitat fra: Vhagar på onsdag 16. oktober 2019, klokken 20:46
Sitat fra: o.b.lix på onsdag 16. oktober 2019, klokken 17:00Motorvei Bergen Nord er for skarp sving ved Eidsvågstunnel på sørsiden, spesielt på vei mot sentrum. Her blinkes og bremses det heftig.
Unntaket som bekrefter regelen? Neida, men les hva jeg skrev i parantes også. Dette er vel et eksempel på at motorveien kanskje ikke helt lever opp til standarden motorveier bør ha?

Motorveien starter og slutter vel fremdeles nede i dumpen i Eidsvåg (på nordsiden av tunnelen), så jeg tror ikke det er motorvei gjennom tunnelen og videre sørover.

Men uansett, å kjøre med AP gjennom denne svingen har jeg bare gjort en gang. Etter det slår jeg av i god tid....
#5
Model 3 / Sv: "Premium interiør" - gummimatter?
fredag 28. juni 2019, klokken 23:10
Nei, tror ikke det følger med annet enn stoffmatter uansett versjon av modell 3.
#6
Model 3 / Sv: Håndtak over vindu
lørdag 08. juni 2019, klokken 18:33
Har tydeligvis kommet meg over i gamlis-alderen jeg da. Men lever fint med det.  8)

Men savner dette håndtaket både i min 3 og i konemors Fiesta. På svingete vei når det kjøres litt 'aktivt' er det godt å holde seg litt fast. 
#7
Sitat fra: bjheggset på fredag 31. mai 2019, klokken 15:20
Og samtidig.. når jeg søker opp RegNr står eier som Tesla Motors Norway, Oslo.. Blir bilen regga på de før meg eller noe?
Nei, det vanlige er at bilen førstegangsregistreres på deg.

Det virker veldig rart at bilen allerede er registrert. Er det lenge siden den ble registrert? Kan det være en bil som var ment for en annen kunde som ikke ble tatt ut eller ble levert tilbake innen angrefristen?

Jeg ville ha krevd svar på dette fra Tesla før jeg overtok denne bilen.
#8
Model 3 / Sv: AP erfaringer
onsdag 22. mai 2019, klokken 21:53
Sitat fra: tesel på onsdag 22. mai 2019, klokken 21:36
Dette tipper jeg er en av tingene som blir løst ganske fort. Det er ikke en naturlig oppførsel å legge seg i midten av en veldig bred vei, det er ikke sånn mennesker kjører. Nettverket må svitsje regel fra å legge seg i midten til å holde seg til høyre for eksempel når veien blir bredere. Dette er vel ikke en gråsone, så jeg kan ikke skjønne annet enn at når Tesla får fokusert treningen på dét så blir det fikset.
Det er nok ikke så svart-hvitt som du beskriver her. Ved fletting hvor du kommer fra det venstre feltet er det ikke alltid så behagelig at bilen legger seg godt til høyre når feltet blir bredere før det blir smalere igjen.

For bilen er det ikke lett å se forskjell på de to scenarioene.
#9
Model 3 / Sv: plassering av tradisjonell GPS
mandag 06. mai 2019, klokken 20:02
Sitat fra: bjoff på mandag 29. april 2019, klokken 22:42Men har bestilt en slik holder som DeepFu nevner tidligere i tråden nå, så får vi se....

Og status etter etter en tur til Tyskland med kjøring både på motorvei, brostein, grusveier og mye annet er at denne var fantastisk og ble stående helt stabilt på plassen sin på dashboardet hele turen uten at vi tenkte på den.
#10
Model 3 / Sv: Få løs CCS-kabel på SuC?
søndag 05. mai 2019, klokken 23:42
Opp og ut skal prøves. Takk.  :+1:
#11
Model 3 / Få løs CCS-kabel på SuC?
søndag 05. mai 2019, klokken 23:16
Kommer akkurat hjem fra en langhelg i Hamburg med TM3'en nå, men det jeg først trodde var klumsing fra min side med å få løs CCS-kabelen fra Teslas superchargere viser seg å nesten være regelen og ikke unntaket, så derfor;

Er det noen hemmeligheter eller besvergelser med å få løs kabelen som jeg bør lære meg? Altså fra selve ladestolpen, ikke fra bilen?
#12
Samme med 7a og 7b i Lyngdal i dag, og også sist helg.  Ringte 800--nummeret sin står på stolpen og forklarte at CCS ikke fungerte på disse stolpene, og hun skulle lage en sak på dette og takket for info.
#13
Bestilling og levering / Sv: Feilmelding ved bestilling
onsdag 01. mai 2019, klokken 00:19
Har ikke opplevd dette selv, men har sett rundtom at andre har hatt problem med norske tegn (ÆØÅ) på sider hvor man legger inn kredittkort hos Tesla.

Har du noen slike som kan endres til mer internasjonale tegn?
#14
Model 3 / Sv: plassering av tradisjonell GPS
mandag 29. april 2019, klokken 22:42
Sitat fra: trykkertor på mandag 29. april 2019, klokken 16:33Det kjekke er at hvis fruen skal hente meg, så sender jeg bare posisjon direkte til til bilen hun kjører. Så følger hun navigasjonen i bilen.

Haha! Snedig, og en god måte å bruke dette på.

Sitat fra: Tom på mandag 29. april 2019, klokken 19:33Kan et alternativ være å bruke kalenderen?

I praksis ikke. Det er nok et ganske edge-case tilfelle jeg har, ettersom jeg driver med geocaching, og f.eks. er det ikke uvanlig at jeg putter ruter med 30-50 stopp på gps'en når jeg skal ut på tur.

Men har bestilt en slik holder som DeepFu nevner tidligere i tråden nå, så får vi se....
#15
Model 3 / Sv: plassering av tradisjonell GPS
mandag 29. april 2019, klokken 12:28
Sitat fra: Tom på søndag 28. april 2019, klokken 10:50Prøv å sett opp ruten din med alle stopp i google maps på telefonen og del den med tesla appen.. så teslabjørn gjorde det på sin siste video..
Å sende et stopp til bilen fungerer fint, å sende flere derimot blir det dessverre bare krøll av.
Men godt forslag.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA