Veldig spent på presentasjonen av denne. Er på vippet til å bestille en Model 3, men ønsker å se Model Y først, samt når denne kan leveres, spesifikasjoner og priser.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Magnus Hansen på mandag 25. februar 2019, klokken 14:12Sitat fra: OlaM på mandag 25. februar 2019, klokken 14:06Sitat fra: Magnus Hansen på mandag 25. februar 2019, klokken 14:03
Her roter du jo. Hvis ingen vil kjøpe min bil uten EAP til en pris som er 59.000 under tilsvarende bil med EAP, så kjøper jeg jo bare EAP.
Jeg roter ikke, da taper du jo nettopp 17 000 som er minste garanterte tap, ikke maksimale.
Jeg taper 17.000 hvis markedet ikke vil ha biler uten EAP (som selvfølgelig ikke er sant). Kan du forklare hvordan jeg skal kunne tape mer enn 17.000? Siden du sier det er minimumstap?
Tillegg: jeg ser du svarer på det over. Så da er vi bare uenig. EAP, som all annen ekstrautstyr, får man ikke igjen pengene for. Det sier seg selv at når bilen er verdt 100.000, så vil forskjellen mellom bil med og uten EAP være betydelig mindre enn 42.000. Men vi får selvfølgelig ikke fasiten før om noen år..
Sitat fra: oyvind86 på søndag 24. februar 2019, klokken 13:52
Ser under konfigurasjon på Teslas norske sider at de estimerer med Mars leveranse om man bestiller idag.
Å betale 30 000-40 000,- Ekstra for en på finn.no, som du tillegg vil få 2 eiere på før bilen har begynt å "rulle", er ikke akkurat klokt.
SitatResponse from Hypercharger:
"We are already working closely with Telsa Munich on this issue.
There is part of a fix in the new SW which we are going to roll out. But still it could happen that you would have to try several times,
until the charging session starts. That other half Tesla has to fix it on their side since they do not comply with ISO15118 (CCS communication specification).
We are still waiting on their answer, what they are going to do about it. I will let you know as soon we get an answer."
Sitat fra: 18650 på onsdag 20. februar 2019, klokken 10:02Sitat fra: jkirkebo på onsdag 20. februar 2019, klokken 09:31
Andre ting kan også slå inn. Tidligere var sedaner sett på som "gamlisbiler", om du så f.eks en Focus sedan på veien var sjåføren nesten garantert over pensjonsalder. De yngre hadde gått over til å kjøpe små SUVer/crossovere. Etterhvert som de eldre også går over til å kjøpe små SUVer skal vi ikke se bort fra at sedanene mister "gamlisstempelet" og heller blir de yngres foretrukne valg. Man vil jo ikke kjøre samme type bil som besteforeldrene
Hva mener du med «yngre»? Gjennomsnittsalderen på nybilkjøp i Norge i 2017 var fortsatt over 53 år. Jeg tolker det derfor at gamlinger allerede kjøper SUV'er. Statistikken viser videre at gjennomsnittsalderen for elbiler er en god del lavere enn for tradisjonelle ICE-biler. Kanskje ELBILEN generelt er biltypen «unge» kjøper for å distansere seg fra foreldre/besteforeldre?
Tesla er forøvrig i en særstilling med bare 44 år som gjennomsnittsalder for nybilkjøperen. Med det har de helt klart de yngste nybilkjøperne. Med milevis margin.
Listen sier ikke noe om Leasingkunder er inkludert. Jeg vil tippe leasingkunden er endel yngre enn de som kjøper.