Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Emils

#1
Skoda ENYAQ / Sv: 80X i produksjon - når bestilte du?
fredag 25. november 2022, klokken 15:59
Riktig.

Jeg har ikke fått noe informasjon proaktivt av selger i løpet. Har konstant måtte mast for å få vite at den var ferdig produsert.
#2
Skoda ENYAQ / Sv: 80X i produksjon - når bestilte du?
fredag 25. november 2022, klokken 09:37
Er det sånn at man må mase på selger daglig om man ønsker hyppigere status?
Jeg har ikke fått status en gang uten å måtte mase selv.
Sist jeg hørt noe var for over 3 uker siden, da var bilen på vei til Bremenhavn og skulle over på båt.

Ikke fått noe mer info utenom at jeg har funnet ut at chassisnummeret er søkbart hos Vegvesenet.
#3
Skoda ENYAQ / Sv: 80X i produksjon - når bestilte du?
søndag 20. november 2022, klokken 19:56
Virker helt tilfeldig.
Jeg får min bil de nærmeste ukene. Ser chassi-nr er registrert på vegvesen, men ikke fått noen konkret dato.

Bestilte i Februar 2021.
#4
Skoda ENYAQ / Sv: Kjipe chips og ventesukk...
onsdag 12. januar 2022, klokken 18:18
Sitat fra: Ventemann74 på tirsdag 11. januar 2022, klokken 20:56
Noen som har bestilt 80x med CF i 2021 som har mottatt bil enda?
Bestilte selv i februar men har ikke bekreftet produksjonsstart ennå..

Bestilte samme tid som deg og selger ringte forrige uke for å fortelle at de ikke vet når den går i produksjon enda. Antar det går mot sommeren minst.
#5
Sitat fra: Kramzz på mandag 03. mai 2021, klokken 12:13
Sitat fra: batterimannen på mandag 03. mai 2021, klokken 10:05
Sitat fra: steffone på mandag 03. mai 2021, klokken 07:37
Har aldri eid bil med massasje i setet, så kan ikke uttale meg om langtidsbruk eller -effekter. Men, jeg har testet dette på både ID.4 og Enyaq. Å kalle dette massasje er villedende, i beste fall. Det kjennes mer ut som gnagere som åler seg rundt bak setetrekket. Ikke ubehagelig, men heller ikke noen massasje.

Jeg har valgt komfortsetepakke pluss, men det er ikke pga massasje, men for å få elektrisk justerbart sete med minne foran på passasjersiden. Jeg og kona har ganske forskjellig høyde og sittestilling og vi kjører ca annenhver gang. Da er det greit å ha el. justering og minne.

Samme her🙂👌

Samme her også, samtidig har jeg brukt det overraskende mye når ingen sitter der på vår Model 3. Ettersom det er litt enklere å bare holde inn en knapp for å skyve frem sete enn å dra i en spak under.

Er det noen som har gjort seg opp noen flere meninger ang. DCC og nytten? Jeg har prøvekjørt med DCC, men 30 minutter er altfor lite og man rekker ikke å komme ut av Oslo for å finne skikkelige veier for å teste dette.
#6
Godt poeng. Personlig sparer jeg ca 400 kr i forsikring per måned med en Enyaq kontra TM3
#7
Skoda ENYAQ / Sv: Sportline
fredag 09. april 2021, klokken 10:27
Bakkeklaring på iv80x uten DCC er 186mm, mens 171mm med DCC.

På Sportline er understellet senket 15 mm foran og 10 mm, med referanse til målene med og uten DCC på standard iv80x.
#8
Skoda ENYAQ / Sv: Prøvekjøring av Škoda Enyaq
torsdag 08. april 2021, klokken 11:23
Dette må vel være veldig smak og behag. Overraskende mange Tesla-eier benytter jo kun akselerasjon og ladehastighet til hvorfor man skal kjøpe en Tesla (Har i dag en Model 3). Dette er jo veldig smak og behov. Mange kjører nesten hele året uten å måtte hurtiglade, men selvfølgelig om man har behov for hurtiglading flere ganger i uken vil man spare tid på at bilen lader raskere. De fleste vil nok være glad for en 30 minutters pause etter 300-400km med kjøring, spesielt mtp. segmentet bilen er myntet på.

Mitt inntrykk er iallfall at Enyaq er hvassere på kvalitet enn Model 3. Den virker hakket mer premium. Jeg kjøper ikke helt at Model 3 har bedre interiør, ettersom det er for det meste plastikk og kjedelig. Men som sagt er dette veldig smak og behag hva man liker.
#9
Skoda ENYAQ / Sv: Tester av ENYAQ
lørdag 03. april 2021, klokken 16:02
Ser jo veldig ut til at DCC vil være verdt pengene mtp komfort.
#10
Skoda ENYAQ / Sv: Tester av ENYAQ
mandag 29. mars 2021, klokken 13:36
Ja, jeg lurer på det samme. Jeg er fortsatt usikker på om jeg skal ta med DCC, men om den er "stiv" med standard, så kan det jo vært et lurt valg å ta det med så man iallfall får en enda bedre demping.
#11
Skoda ENYAQ / Sv: Sportline
torsdag 18. mars 2021, klokken 16:05
Forståelig! Fristende å gjøre det samme.

Jeg sliter bare med å velge 4x4 vs Sportline.
Jeg er usikker på hvor stort behovet faktisk er for 4x4 sånn generelt sett. Har du noen formening om det?
#12
Skoda ENYAQ / Sv: Sportline
torsdag 18. mars 2021, klokken 14:13
Sitat fra: Lassiiboiii på torsdag 18. mars 2021, klokken 13:21
Endret selv i dag fra iV80x til iV80 Sportline.

Dere som har endret deres iV80x til iV80x Sportline, har dere ingen betenkeligheter med at mva kan komme fra nyttår?

Det ble avgjørende for meg.

Fikk du oppgitt en forventet levering?

Jeg vurderer å gjøre det samme som deg. Bestilt i utgangspunktet 4x4, men usikker på om det er verdt prisen mtp. behov. I tillegg får man bilen mest sannsynligvis tidligere.

Det å gå for IV80X Sportline kan medføre at man har avgifter og moms på bilen fra og med 2022. Så det er jo ren gambling. Nå tror jeg ikke at det blir fult så ille som ved drivstoff, men man kan jo fort ende opp med å betale noen tusen ekstra.
#13
Skoda ENYAQ / Sv: Sportline
onsdag 17. mars 2021, klokken 14:51
Komfortpakke pluss, førerpakke sport, infotainmentpakke, 20" sommer og alcantara er standard på bilen.

Fikk beskjed om at en levering skjer tidligst Januar 2022 for IV80X Sportline. Er det noen som kjenner til om regjeringen planlegger innføringer av avgifter/moms fra 2022?
#14
Skoda ENYAQ / Sv: Prisøkning i dag 12. Feb?
mandag 01. mars 2021, klokken 11:08
Feil i konfiguratoren ser det ut til. Står noe annet i prislisten.
#15
Er det noen som har erfaring med DCC? Prøvd å søke litt og sett litt på diverse videoer, men blir ikke helt klok på hva det tilføyer.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA