Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - SoftwareGeek

#61
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gode Tesla kjøp på finn
mandag 11. februar 2019, klokken 17:46
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 11. februar 2019, klokken 17:06
Man betaler da ikke heftelser rett til selger? De betaler du til banken som sletter heftelsene.

Man må for øvrig være økonomisk analfabet for å takke nei til de rentene Tesla tilbyr. Dvs å kjøpe uten lån og dermed heftelser ville vært en dårlig deal. Det har mange forstått, derav stort antall Tesla med heftelser.

Hvis du kjøper en kliss ny Tesla til 970.000kr. Når du har fått satt ræva i setet, har bilen falt 100.000 i verdi til 870.000kr. Heftelsen er 970.000kr og du skal selge bilen på finn en uke seinere. Kjøper vil betale 870.000 kr. Det betyr at det mangler 100.000kr som selger må betale sin kreditor, penger selgeren i noen tilfeller ikke har.
#62
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gode Tesla kjøp på finn
mandag 11. februar 2019, klokken 16:49
Sitat fra: cra på mandag 11. februar 2019, klokken 15:39
Jepp, nettopp derfor det er så viktig å sjekke heftelser i forkant og ha kontrakt som sier at bilen skal overtas fri for heftelser.

Er dere sløve, eller bare later dere  som? Når vedkommende som selger bilen, ikke har penger til å dekke heftelsene, hjelper det ikke om kontrakten er på stell.
#63
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gode Tesla kjøp på finn
mandag 11. februar 2019, klokken 14:49
Sitat fra: Klykken på mandag 11. februar 2019, klokken 14:44
Sitat fra: SoftwareGeek på mandag 11. februar 2019, klokken 14:27
De færreste som eier Tesla, har penger. Derfor må de låne av banken. Har sett flere tilfeller av at kreditor har tatt pant i bilen også, på mindre beløp. Kjøpe brukt Tesla av noen uten penger, er risikosport, heftelsene må bort før bilen kan omregistreres.
Slikt som bortfall av heftelser kontraktfestes.

Hva økonomien til eiere av Tesla er skal jeg ikke spekulere i.

Kontrakt er flott og fint det, men heftelser må likevel løses inn før bilen kan omregistreres.
#64
Model S 2013 - 2022 / Sv: Gode Tesla kjøp på finn
mandag 11. februar 2019, klokken 14:27
De færreste som eier Tesla, har penger. Derfor må de låne av banken. Har sett flere tilfeller av at kreditor har tatt pant i bilen også, på mindre beløp. Kjøpe brukt Tesla av noen uten penger, er risikosport, heftelsene må bort før bilen kan omregistreres.
#65
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
mandag 11. februar 2019, klokken 09:13
Sitat fra: hELgenen på mandag 11. februar 2019, klokken 08:55
Men Apple er jo ikke brukervennelig..

Apple har blitt store nettopp på grunn av brukervennlighet. Det er alle eksperter enige om.
Android produsentene kopierer så godt de og setter en lavere prislapp. Microsoft lever av innlåste bedrifter og ikke av bruketvennlighet, privatmarkedet er tapt for Microsoft.
#66
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
mandag 11. februar 2019, klokken 08:50
Sitat fra: hELgenen på mandag 11. februar 2019, klokken 08:14
Sitat fra: SoftwareGeek på mandag 11. februar 2019, klokken 08:06
Akkurat som Windows-brukere. De aner ikke hva brukervennlighet er. Musk er kraftig inspirert av apple og steve jobs. Det ser man på hele produktet inkl softwaren

Nå tror jeg du skal stoppe å dra inn Windows vs Mac her, eller Android vs Apple - da blir det veldig fort en stor avsporing her

Tvert i mot, det er on point. Brukervennlighet er en stor del av årsaken til Trsla sin suksess. Programvaren og færrest mulig fysiske (som ikke enkelt og billig kan endres etter at bilen er shippet til kunde) knapper.
#67
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
mandag 11. februar 2019, klokken 08:06
Sitat fra: Motorwatt på søndag 10. februar 2019, klokken 15:16
Nå tror jeg man skal se på den store massen som skal kjøpe elbil fremover. Disse  nødvendigvis ikke veldig opptatt av MCU. rask akselerasjon, og Superladere. CCS finnes nesten over alt, og mesteparten av ladingen foregår allikevel hjemme. Tror heller at et skikkelig servicenettverk, fungerende opsjoner (!), og god tilgang til deler er vel så viktig. Men hvis det siste kommer på plass, har jeg mye større tro på Y.

Akkurat som Windows-brukere. De aner ikke hva brukervennlighet er. Musk er kraftig inspirert av apple og steve jobs. Det ser man på hele produktet inkl softwaren
#68
Model S 2013 - 2022 / Sv: Irriterende knirke-lyd
fredag 08. februar 2019, klokken 17:15
Det er flere borrelåslignende festemekanisme som holder alcantarataket på plass, hvis disse ikke er festet sammen ordentlig, vil taket kunne knirke. Åpne soltaket, ta en lykt og sjekk i sprekken mellom taket og alcatara
#69
Model S 2013 - 2022 / Sv: Ny Model S batteristørrelse
fredag 08. februar 2019, klokken 11:22
Kjapp lading er sikkert greit for de med små batterier. Men når du har stort nok batteri til å reise halve norge på en lading, spiller det keine rolle om det har 20 minutt eller 10 minutt med lading
#70
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
fredag 08. februar 2019, klokken 10:20
Ok, skjønner retningen vi går i.. Har man behov for bil i Oslo i det hele tatt? Dette med størrelsen er bare tull. Folk tråler oslo i svære varebiler, bmwer, benz stasjonsvogner, store amerikanere...

Det snakkes om «folkelige model 3». Da betyr det at Model S er ikke-folkelig, dvs kaksete
#71
Model S 2013 - 2022 / Sv: App-problemer, SOC etc vises ikke
fredag 08. februar 2019, klokken 10:06
Svaret på spørsmålet ditt, var forsåvidt ganske opplagt.
#72
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
fredag 08. februar 2019, klokken 10:03
Like dumt som at «jeg bor på 50 kvadrat fordi 100 kvadrat blir for stort».

I podcasten kom det tydelig frem at de så på Tesla som statussymbol.
#73
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
fredag 08. februar 2019, klokken 06:38
Sitat fra: Motorwatt på fredag 08. februar 2019, klokken 00:06
Må man være løgner for ikke å kjøpe Tesla??

Ja, når man ikke nevner pris som en årsak. Det er bare å påpeke det åpenbare, gigantisk prisforskjell på en nissan og en tesla x/s
#74
Tesla i media / Sv: Tesla i norske medier
fredag 08. februar 2019, klokken 00:01
Sitat fra: hgs på torsdag 07. februar 2019, klokken 22:50
Podcast om Tesla i DN: Reflektert og saklig Terje Erikstad, men en forutintatt og kunnskapsløs Thor Chr Jensen.
https://www.dn.no/marked/tesla/elon-musk/podkast/tesla-og-bloffmakeren-som-skal-redde-verden/2-1-538244

LOL.. han som kjøpte Nissan fordi Tesla S var for stor :p
Det mangler ikke på kreative løgner for hvorfor man ikke kjøpte Tesla.
#75
Model 3 for korte turer og Model S for langturer. Luftfjeringen skinner når du kommer opp i god hastighet, Model 3 føles mindre og litt nervøs, da blir ikke langturen så avslappende.

Det er ingen tvil om at Model 3 blir dronningen av elektriske konebiler.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA