Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - SoftwareGeek

Sider: 1 ... 8 9 [10]
136
Model S / Sv: 75D vs 100D
« på: Mandag 21. Januar 2019, klokken 15:19 »
Køen vil ikke være den samme, siden man i de fleste tilfeller kan kjøre til destinasjonen med 100 D uten å lade. Batteriet er 30% større. Det er mange kreative bortforklaringer for hvorfor man ikke kjøpte 100D. Filk et godt råd fra en mangeårig teslaeier, kjøp det største batteriet tilgjengelig, ikke vurder noe annet en gang.

137
Model S / Sv: 75D vs 100D
« på: Mandag 21. Januar 2019, klokken 12:26 »
https://www.google.no/amp/s/electrek.co/2017/11/09/tesla-unlocks-power-model-s-100d-0-60-mph-acceleration/amp/

Dragtimes har målt effekten til 395kW, finner ikke linken akkurat nå til den. Men aks i link over

For P100D betaler du altså flere hundretusen bare for 1 sek raskere 0-100 høyere dreiemoment. Batteristørrelsen er den samme. Med fremtidig massiv model 3 kø på superladere, ser 100D ut som den mest attraktive av S-modellene. Kjipt å stå i kø med 75D på superlader, når du har 10 stock model 3 foran deg i køen.

138
Model S / Sv: 75D vs 100D
« på: Mandag 21. Januar 2019, klokken 06:40 »
Hva er forskjellen i HK mellom 75D og 100D? Dragtimes har målt peak power på 100D til 395 kW, som er 530 HK og 0-100 på 3,5sek.

139
Model S / Sv: Overgang fra diesel til MS75D, en oppsummering
« på: Mandag 21. Januar 2019, klokken 00:14 »
1 liter diesel er ikke 10 kWh, heller nærmere 2 kWh, siden en TMS bruker ca 200 Wh per km.
Hvis man er stor av vekst, hvorfor presse seg inn i en "liten" bil og klage etterpå, det har jeg aldri forstått. Bare det å slippe dieselstanken og traktorlyden, er verdt overgangen til TMS. I dag så jeg en Audi TT med dieselmotor. Er det mulig

Sider: 1 ... 8 9 [10]