Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - SoftwareGeek

#121
Hadde klart seg utmerket med en Lada med Tesla logo også. Virker som det viktigste er at merke er riktig, slik som eiere av ribba bmw 316 er opptatt av
#122
Browseren er fryser hele tiden. Ubrukelig pt.
#123
Model 3 / Sv: Innkjøp av takstativ?
tirsdag 22. januar 2019, klokken 22:53
Denne ladaen er ikke godkjent med takstativ.
#124
Kjøpe gammel Tesla utenfor garanti, er en potensiell utgiftsbombe.
#125
Model S 2013 - 2022 / Sv: 75D vs 100D
tirsdag 22. januar 2019, klokken 10:16
I følge forumet ser det ut til at Musk ikke vet hva han holder på med. Han skal lage dårligere batterier og dermed dårligere biler. Batteriteknologien går i feil retning, mye dårligere enn Gamle 85! Yeah!

https://mobile.twitter.com/elonmusk/status/1006968985760366592?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1006968985760366592&ref_url=https%3A%2F%2Fcleantechnica.com%2F2018%2F06%2F17%2Fteslas-cobalt-usage-to-drop-from-3-today-to-0-elon-commits%2F
#126
Model S 2013 - 2022 / Sv: 75D vs 100D
tirsdag 22. januar 2019, klokken 08:21
Sitat fra: Muffinman på tirsdag 22. januar 2019, klokken 08:10
Ser ut som også 100 kan ha en høyere degraderingsrate enn de "gamle" batteriene. Lite data enda, men en bruker på fb måler 5-6% tap på en ikke alt for gammel bil. Da frister det faktisk mer å tviholde på de gamle 85-ene enn så lenge for vår del. Ikke kult å bruke et stort beløp på ekstra batterikapasitet man bare har til "låns".

Ja, jeg har hørt at de nye 100D bilen er dobbelt så dårlige som de gamle feilfrie fra 2013-2014. Den beste bilen i verden, er den jeg har nå, ingen over ingen ved siden av. MYE bedre å kjøpe gamle 2014 modellern :-P
#127
Model S 2013 - 2022 / Sv: 75D vs 100D
mandag 21. januar 2019, klokken 22:57
Sitat fra: DannyRS på mandag 21. januar 2019, klokken 22:16
Har en 2019 75d loaner mens 2018 100d er på service. 75d er veldig rask den også, merker først forskjell når hastigheten er tresifret. Usikker på om noen av de har korker.

Mens leafen er på service. Btw.. over 100 NM mer, merkes lenge før 100kmt ;-)
#128
Model S 2013 - 2022 / Sv: 75D vs 100D
mandag 21. januar 2019, klokken 20:30
Lite som skiller? ca 100 HK og 100 i NM. Det merkes det.
#129
Model S 2013 - 2022 / Sv: 75D vs 100D
mandag 21. januar 2019, klokken 20:14
Tråden heter 75D vs 100D, så da er det jo bare å fyre løs. Mange 75D til salgs på finn, der lyves det forøvrig om HK. 75D er nærmere 442 HK, ikke 524 HK.
#130
Model S 2013 - 2022 / Sv: 75D vs 100D
mandag 21. januar 2019, klokken 19:38
Det morsomste, er 75erne uten betegnelse bak. Da har man komplekser.
#131
Model S 2013 - 2022 / Sv: 75D vs 100D
mandag 21. januar 2019, klokken 18:46
Du er ikke interessert i fart, så derfor kjøpte du en rå sportsbil. OK :P
#132
Model S 2013 - 2022 / Sv: 75D vs 100D
mandag 21. januar 2019, klokken 17:53
De som har voldtatt 75ern sin med chromedelete, sotede ruter, 21 tommer ++ får minst for bilen sin. Det er de som ofte trenger å få mest tilbake for bilen
#133
Model S 2013 - 2022 / Sv: 75D vs 100D
mandag 21. januar 2019, klokken 16:58
Nei, 100D har ikke gått ned med 100.000kr. Når 80% av TM S/X salget er 75D, sier det seg selv at det blir krakk om 3-4 år når bilen skal selges
#134
Model S 2013 - 2022 / Sv: 75D vs 100D
mandag 21. januar 2019, klokken 16:07
Du får jo i tillegg mere NM og dermed bedre  «Tesla-følelse» i en 100D. Hvem vil vel ikke ha det. I tillegg ungår man flommen av 75D på bruktmarkedet når man vil selge. Restverdi er mye bedre.  Men igjen, det beviser at Musk gjorde rett, fjernet 75D og gjør plass på samlebåndet for Model 3.
#135
Model S 2013 - 2022 / Sv: 75D vs 100D
mandag 21. januar 2019, klokken 15:55
Hvis 160.000kr fra eller til er et problem, har muligens vedkommende i utgangspunktet ikke råd til TM S/X. Mange blir lokket av lave inngangsrenter og må selge straks renten gjør et bygs. Bilene er 100% lånefinansiert. Kjøper har ikke EN krone i egenkapital.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA