Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - SoftwareGeek

#106
Ok, fordi jeg leser stadig i kommentarfeltene om folk som er hellig overbevist om at diesel er fremtiden, og at dieselbiler kommer til å bli mye mer meffektive og billigere enn elbiler. Derfor er det mange desperate kreative regnestykker ute
#107
Er det alternativ forskning fra oljeindustrien?
#108
Hva er poenget her? Du kjører lengre med 10kwh på «tanken» i en tesla, enn du kjører med 1 liter diesel på tanken i en tilsvarende stor dieselbil.
#109
Gode tips du kommer med der. Hvis du skal få rutene helt rene innvendig, bruk salmiakkvann. Glem dyre spesialprodukter.
#110
Tesla / Sv: Tesla med eller uten Luftfjæring??
torsdag 24. januar 2019, klokken 00:21
Målinger utført av en youtuber, forteller at størst forskjell oppleves i høyere hastigheter. Luftfjering gir betydelig softere ride over 70km/t
#111
Det var heldigvis innenfor garanti, vet ikke pris. Men det er veden dyreste komponenten utenom batteriet
#112
Tesla / Sv: Slutt på 75kWh batteri fra mandag
onsdag 23. januar 2019, klokken 18:28
Sitat fra: Chirp på onsdag 16. januar 2019, klokken 15:41
Langturer på ca 1700km var grunnen til at vi endte opp med å betale ekstra for 100D. Forskjellen som kom opp i planen på en perfekt sommerdag med max 130km/t til familien sør i Europa var 12 stopp MD x75d og 6-7 stopp med x100d. Alternativet var en brukt 90d. Men vi endte opp med å bestille ny og ser frem til å prøve ruten til sommeren.
Bare det å slippe å lade før fergen hørtes forlokkende nok ut.

Et bra valg, lykke til med ny bil!
#113
Model X 2014 - 2022 / Sv: TMX75D 11% batteri tap etter 32000km?
onsdag 23. januar 2019, klokken 18:26
X med 75 batteri er for lite, selv på model s er 75 lite.
#114
Model X 2014 - 2022 / Sv: Spm vedr kansellering av inventory
onsdag 23. januar 2019, klokken 18:22
Kjøp 100-batteriet. X med 75 er bare tull.
#115
Model 3 / Sv: Innkjøp av takstativ?
onsdag 23. januar 2019, klokken 18:05
Model S er heller ikke mulig å bestille med soltak (støtte for skiboks). Før kunne man spesialbestille det.
#116
Det er vel noen ekkokammere på FB du kan boltre deg på
#117
Model S 2013 - 2022 / Sv: 75D vs 100D
onsdag 23. januar 2019, klokken 13:55
Glemte å legge til tacky foliert med matt farge. Typisk rørlegger bak rattet
#118
Gammel Tesla er russisk rulett. Jeg er forberedt på at jeg må skrive ned hele verdien på min Tesla. Sjansen for at jeg får null kroner igjen etter x antall år, er tilstede
#119
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 23. januar 2019, klokken 08:00
Sitat fra: SoftwareGeek på onsdag 23. januar 2019, klokken 00:11
Sitat fra: mthoring på tirsdag 22. januar 2019, klokken 22:44
Sitat fra: SoftwareGeek på tirsdag 22. januar 2019, klokken 22:36
Kjøpe gammel Tesla utenfor garanti, er en potensiell utgiftsbombe.

Alle biler utenfor garanti er potensielle utgiftsbomber.

Jeg ville sett etter en 85 som er et stykke under 5 år gammel, da kan fortsatt det aller meste reklameres på uavhengig av kilometerstand. Vær forberedt på, og sett til side litt penger til, bytte av slitedeler.

Noen utgiftsbomber er litt større enn andre. Bytte fundamental elektronikk på en Tesla utenfor garanti, lykke til hos banken.
Dette har du erfaring med, eller evt. statistikk på?

Vet om flere som har måttet bytte motor flere
ganger på sin P85. Skal du kjøpe tesla, kjøp så ny som mulig
#120
Sitat fra: mthoring på tirsdag 22. januar 2019, klokken 22:44
Sitat fra: SoftwareGeek på tirsdag 22. januar 2019, klokken 22:36
Kjøpe gammel Tesla utenfor garanti, er en potensiell utgiftsbombe.

Alle biler utenfor garanti er potensielle utgiftsbomber.

Jeg ville sett etter en 85 som er et stykke under 5 år gammel, da kan fortsatt det aller meste reklameres på uavhengig av kilometerstand. Vær forberedt på, og sett til side litt penger til, bytte av slitedeler.

Noen utgiftsbomber er litt større enn andre. Bytte fundamental elektronikk på en Tesla utenfor garanti, lykke til hos banken.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA