Problemet med fagforening er ikke lønn, men det er hvor stive organisasjonene blir. I GM og Ford samt tyske merker er det tydelig. Man må ha riktig kursing og sertifisering for å drive med noe, oppgaveglidning er forbudt, det er helt umulig å sparke noen, og man kan ikke bygge om en fabrikk fra ICE til batteri da det vil kunne føre til oppsigelse, øket automatisering etc.
Dette er motsatt av hva Elon vil at tesla skal være.
Det er bare en måte å øke velstand på, gjøre mer med mindre, og foreninger går i mot det (nå snakker jeg ikke lønn, lønn bør absolutt forhandles sentralt). Man sørger faktisk for å utkonkurrere seg selv på sikt om man konkluderer i internasjonale markeder (ikke et problem for lærere, håndtverkere med beskyttelse i særnorske krav eller statlige/helse etc).
Dette er motsatt av hva Elon vil at tesla skal være.
Det er bare en måte å øke velstand på, gjøre mer med mindre, og foreninger går i mot det (nå snakker jeg ikke lønn, lønn bør absolutt forhandles sentralt). Man sørger faktisk for å utkonkurrere seg selv på sikt om man konkluderer i internasjonale markeder (ikke et problem for lærere, håndtverkere med beskyttelse i særnorske krav eller statlige/helse etc).