Er det noen grunn til å tro at den får lukket bagasjerom, annet enn at M3 har det? Er det mye dyrere?
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Øyvind.h på onsdag 30. januar 2019, klokken 08:5426 mil uten noe last og tilbake til der han startet.
Mtp. test av forbruk synes jeg Bjørn gjorde det best. Han viser hvor han kjører og hvilken hastighet. Før. 120kmt testen har han også hatt på varme en stund samt hurtigladet slik at det ikke skal gå bort mye batterivarmer og kupé.
Resultat med snittfart på ca 110 (mye 125 men går ned pga. div tregere kjøring, snu, aks etc) ble ca 320Wh/km. Dvs ca 26 mil fra 100% til tom.
Sitat fra: cyber på tirsdag 29. januar 2019, klokken 19:06Det er jo korrekt, så jeg burde vel egentlig skrevet "avblendes" eller noe i den duren i emnetittelen..
Matrix-lys dimmer ikke ned fra fjernlys ; det er det som er vitsen - kun lyset fra de LED-elementene som ville blendet
møtende trafikk frakoples.
Sitat fra: Pneg på tirsdag 29. januar 2019, klokken 18:28Du har reservasjonsnummer 65XX og er blitt oppringt for å skrive kontrakt med levering i november? Hva binder man seg egentlig til da? Når november kommer, kan det jo hende at det har kommet andre alternativer som er mer interessante, kan man da bare hoppe av?
Har reservasjons nr 65xx selger antydet levering november. Men trodde at den kunne bli levert tidligere.
De er livredde for og skuffe med forsinkelse på levering.
Sitat fra: olavxxx på søndag 27. januar 2019, klokken 22:44Hadde det vært en annen elbil med nok rekkevidde, plass, hengerfeste og takboks-mulighet til en bedre pris, så hadde jeg nok kjøpt den, men av mangel på andre alternativer så ser det ut som det blir en e-tron.
Hadde aldri kjøpt en så dyr diesel, 400.000kr diesel blir jo veldig dyr å eie jfr en dyr elbil.
Men jeg hadde ikke kjøpt 800.000kr elbil for å kjøre 8000km i året heller.
Så et eller annet sted midt mellom ville jeg prøvd å lande, kjøpe en elbil med nok rekkevidde og nok plass.
8000 Km er såpass lite at man nesten kunne tatt taxi hele tiden
Sitat fra: cyber på søndag 27. januar 2019, klokken 10:58Jeg føler meg ikke supekomf med Teslas autopilot i dag, men når softwaren blir bra nok vil den kunne fungere tilfredsstillende. Den muligheten vil nok ikke e-tron kunne levere uten å installere mer hardware. Så ja, ingen dealbreaker for meg heller nå, men potensielt et minus om noen år.Sitat fra: kodax på søndag 27. januar 2019, klokken 10:01Jeg har mindre problemer med å kjøre med bind for øynene ( men med med hånden på rattet ) i høy hastighet i en ny Audi e-tron med ACC, Line Assist og kamerastyrt hastighetsovervåking enn i en Tesla med såkalt autopilot ( med Teslas ansvarsfraskrivelse = " beta- funksjon " for mindre konservativ softwarebegrensning enn Audi ).
Ja, de mangler jo autopilot, og har vel heller ikke OTA-oppgradering? Må man da innom et merkeverksted for å få fikset bug/få ny funksjonalitet?
Audi har hatt " autopilot " fra 2010 og jeg har aldri hørt om ulykker forbundet med dette hos Audi.
OTA-oppgradering virker som kan være greit å slippe hvis man vet man kjøper til å begynne med - og får det man forventer funksjons- og kvalitetsmessig