Sitat fra: daktari på fredag 21. august 2020, klokken 13:42Tipper som for Audi:Og "slippes inn i løsningen" betyr vel enten at bare de i gruppen får tilgang til konfiguratoren eller en "Bestill"-knapp, og at selger da tar kontakt etter at man har lagt inn bestilling? (Forøvrig har i hvert fall "min" selger vært mye mer "pågående" med flere telefonoppringinger enn Audi-selgeren var, som først tok kontakt etter at jeg la inn bestillingen.)
-kønummeret angir hvem som blir kontaktet. De kontakter en større gruppe, som så farter inn/ut av butikken en stund. Hver selger kan ikke håndtere flere 1000 kjøpere samtidig, så de må dele litt opp i grupper.
-forsinkelse knyttet til sendrektighet fra kjøper, du kan være så treg med beslutning at allerede neste "kohort" er i gang med sine bestillinger før du får ut fingern.
-bestillinger legges inn fortløpende i Møllers system som sender direkte til fabrikken?
-leveransene bestemmes av fabrikken til slutt; bestiller man noe som ikke produseres blir bilen forsinket. Lang reisevei fra havnen til forhandler forsinker. Hvis du bestilte "først" men bilen rullet sist av ferga, og står bakerst i klargjøringskøen på Bækkelaget havn får du den sist i den kohorten...