Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - DeepFu

#31
Model 3 / Sv: 12V uttak bagasjerom eller frunk
fredag 15. april 2022, klokken 18:03
Akkurat nå er vi på hytta, så litt kjelkete, men kan fikse bilder etterhvert. Etter husken er det på høyre side. Der er et oransje plastdeksel som kan tas av, og under der er det to "poler" med vanlig maskingjenge. Monterte på et vanlig 3X12v sigarettenneruttak med ringkabelsko kjøpt på Biltema som bare stikker ut under setet. Har fungert problemfritt i 3 år nå.
#32
Model 3 / Sv: 12V uttak bagasjerom eller frunk
fredag 15. april 2022, klokken 08:26
Sitat fra: Tom på onsdag 30. mars 2022, klokken 17:29
Sitat fra: Elmo på mandag 28. mars 2022, klokken 09:55
Sitat fra: Tom på søndag 27. mars 2022, klokken 22:25
Sitat fra: Elmo på søndag 27. mars 2022, klokken 13:23
Jeg har lest en gang at det skal være tilgang til konstant 12V under høyre baksete (tror jeg det var), men slev har jeg dratt en ledning fra uttaket i midtkonsollen under mattene og langs kanalen bak til trunken.
Har koblet forsterker til sub her,den slår seg av etter en stund etter du har parkert.

Han er ute etter strøm når bilen er ibruk
[/quote
Du kan hente strøm ut under baksetet,den er aktiv når bilen er i bruk..og aktiv noen minutter etter du har parkert.
Meg bekjent er 12v under baksetet alltid på. Har hentet strøm der til kjøleboks når vi har dratt på ferie, og den har stått tilkoblet i dagesvis uten avbrudd.
#33
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
tirsdag 22. mars 2022, klokken 16:36
Jeg er 51, og jeg tror ikke jeg blir å oppleve FSD (utover en light-versjon på veier med midtdeler og GOD veimerking) i min levetid. Vurderer det som et mindre teknologisk sprang fra bobla jeg husker gamlingen hadde når jeg var liten til TM3, enn det er fra TM3 og videre opp til FSD.
#34
Model Y / Sv: Madrass til å overnatte i Model Y
torsdag 17. mars 2022, klokken 08:35
Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 08. februar 2022, klokken 06:51
4 mndr ?

Ser det ble stusset på at jeg skrev at vi hadde sovet 4 måneder på en exped i løpet av noen år... ;D
I tillegg til ordinære teltturer i nærområdet har vi campet en måned i slengen nedover europa i flere år. I 2019 og 2021 med Teslaen, dog sovet i telt.

Her er forøvrig noen bilder av Exped i TMY
#35
Model 3 / Sv: Telt på taket
mandag 21. februar 2022, klokken 09:36
Vi har campet i to somre med TM3 i inntil en måned i slengen. Riktignok bare to voksne, men vi hadde med oss stort campingtelt til lengre stopper + mindre tomannstelt til enkeltovernattinger, og ellers alt som trengtes både for å bo komfortabelt (Bord, stoler, pute/dyner, grill, kompressor kjøleboks m.m.) og for å kunne drive med forskjellige aktiviteter på turen. Vi hadde ingenting på taket, og ganske god plass i baksetet. Mitt råd er å droppe taktelt, og heller gå for en stor takboks hvis man er bekymret for plassen. Taktelt ser kult ut på en Land Rover i ørkenen, tror strengt tatt ikke det er spesielt praktisk i lengden.
Bagasjeplassen er større enn man tror hvis man planlegger godt og evt gjør noen tilpasninger ift hva man har med seg. Vi pakket kun i slike myke "kuber", de kan stappes inn overalt, og Helinox stoler og bord, o.s.v.
#36
Lading av Tesla / Sv: Ladeport låser "automatisk" opp
søndag 06. februar 2022, klokken 09:42
Kan ha vært noe med låsen, men bilen hadde ladet, så den hadde helt klart vært i lås. Og jeg hadde knapt nok rørt ladepistolen før den låste opp. Statuslyset i ladeporten endret farge også. Men det er åpenbart ikke en ny funksjon, siden ingen andre har vært borti noe liknende. Det må ha vært tilfeldigheter.
#37
Lading av Tesla / Ladeport låser "automatisk" opp
fredag 04. februar 2022, klokken 18:11
Opplevde noe pussig i dag. Bilen sto plugget i hjemme. Easee + mennekes-kabelen som fulgte med. Skulle dra avgårde, bilen var ladet til fastsatt grense. Heiv jakka med mobilen inn i baksetet, og var en tur i kofferten. Smelte igjen koffertlokket, og tok i ladepistolen. Ba kona låse opp ladeporten, og før hun rakk å ta opp tlf så låste bilen opp (hørte helt tydelig lyden) og det var bare å ta ut ladepistolen. Er dette en ny funksjon jeg ikke har fått med meg, og hva trigger opplåsing??
#38
Tesla SW og AP / Sv: 2021.44.30.11 til Model Y
tirsdag 25. januar 2022, klokken 16:56
Versjon 11 på under en måned... Tesla har stålkontroll på programvaren sin. Enda godt de bruker alle tilgjengelige ressurser på å fikse det, og ikke kaster bort noe på unyttig tull. Det ville jo vært for dumt.
#39
Tesla SW og AP / Sv: 2021.44.25 - Holiday update
onsdag 05. januar 2022, klokken 19:06
Mener dere seriøst at det å ha noen rimelig mediokre spill i bilen er utslagsgivende for om man kjøper den eller ikke??
#40
Tesla SW og AP / Sv: 2021.44.25 - Holiday update
onsdag 05. januar 2022, klokken 13:13
Sitat fra: turfsurf på onsdag 05. januar 2022, klokken 12:29
Sitat fra: DeepFu på onsdag 05. januar 2022, klokken 12:01
Jeg mener ikke en appstore typ apple, eller google. men hadde de hatt en intern appstore hvor at alle kunne laste ned den Tesla-bloatware'n de følte de hadde behov for, f.eks fiselyder, spill, blinkende lys, og fuglene vet hva, så hadde man i det minste hatt valget.
Ja, så da måtte de brukt tid og ressurser på å vedlikeholde en appstore da, i tillegg til det som skal være i den. Trodde du var imot at Tesla brukte ressurser på det som var unødvendig for deg jeg?

Bloatware som du kaller det gjør ikke noe annet enn å ta opp litt ekstra plass på SSDen (eMMC) og litt mere slitasje når de oppdateres. Ellers kan du jo bare ignorere de. Da bør du heller bekymre deg for unødvendig/overdrevet logging, som faktisk var ett problem...

Ja, jeg er i mot at det bruker ressurser på tull, når de har så store problemer med å få bilens primære funksjoner til å virke som de skal. Og da snakker jeg ikke engang om FSD, men småting som at appen av og til er usigelig treg, at det litt for ofte er problemer med tilkoblingen  til bilen, så man enten må fikle med tlf for å få den opp, eller få start på den, at autolysene er alt for trege, eller at vindusviskerautomatikken i beste fall hører hjemme i 2003.
Når basisfunksjonene er på plass, og gi meg gjerne ting som konfigurerbar skjerm og muligheten til å velge fontstørrelse og plassering av ikoner og snarveier i tillegg, SÅ kan de lage spill til de blir blå i trynet. Men igjen, la MEG bestemme om jeg vil ha de eller ikke.
#41
Tesla SW og AP / Sv: 2021.44.25 - Holiday update
onsdag 05. januar 2022, klokken 12:01
Jeg mener ikke en appstore typ apple, eller google. men hadde de hatt en intern appstore hvor at alle kunne laste ned den Tesla-bloatware'n de følte de hadde behov for, f.eks fiselyder, spill, blinkende lys, og fuglene vet hva, så hadde man i det minste hatt valget. Da kunne jeg i det minste irritert meg litt mindre over at de velger å kaste bort tid og penger på svada.
#42
Tesla SW og AP / Sv: 2021.44.25 - Holiday update
onsdag 05. januar 2022, klokken 08:34
Sitat fra: turfsurf på onsdag 05. januar 2022, klokken 05:52

Du er en av de som tror at utvikling av spill går ut over andre ting? Misforstått.


Selvfølgelig gjør det det. Enhver ressurs som brukes på en ting kan ikke brukes på noe annet. Om det så er bare EN gjøk som sitter i et hjørne med Redbull og ostepop og koder spill, så burde hen heller feid gulvet i produksjonshallen, eller hva som helst som faktisk har med bilene å gjøre.
Om det er sånn at folk skriker etter å fylle computeren i bilen med tull, så skulle de bare laget en appstore, og tatt en tier for hvert spill. Hadde sikkert blitt en gullgruve for Tesla...
Som et absolutt minimum burde man få muligheten til å avinstallere de. Jeg ser de kun som en økt risiko for systemfeil, og de tilfører ingenting av verdi. (For meg)
#43
Tesla SW og AP / Sv: 2021.44.25 - Holiday update
tirsdag 28. desember 2021, klokken 10:29
Hvorfor må alt være så forbanna smått??? Er langsynt, men i avstanden øye-skjerm sliter jeg med å se hva som står. Synes liksom ikke jeg kan kjøre rundt med lesebrillene på heller..
#44
Ladeplasser og ladekabler / Sv: Type 2-ladekabel uten pistolgrep
torsdag 23. desember 2021, klokken 17:21
Charge amps Beam finnes hos flere forhandlere nå. Til og med på Power, men her: https://www.multicom.no/charge-amps-halo-cable-type-2/cat-p/c/p1000039498?gclid=Cj0KCQiA2ZCOBhDiARIsAMRfv9I2NHjsLXD6ZBakvfFdfaYVyFwP0gKcmgloDEjd3eCBwRCyWpOwCK4aAoXqEALw_wcB var eneste  plassen jeg fant den med 3-fas sånn i farten. Enhver elektriker bør være i stand til å sette på en korrekt kontakt for å få en fungerende kabel.
#45
Model 3 / Sv: Spionere på kona - ja det går tydeligvis...
torsdag 23. desember 2021, klokken 09:43
Fordeler og ulemper med alt.
Ja, det KAN være fristende å sjekke hvor bilen er hen, men da stoler man ikke mye på sin utkårede uansett. Men når man låner bilen til poden på 19 som skal en helgetur et eller annet sted må jeg ærlig innrømme at jeg gjør noen stikkprøver innimellom for å se hvordan han kjører. Kjenner jo selv hvor fristende det er med det draget det er i en TM3. Men han kjører som en prest.  :+1:
I tillegg jobber kona og jeg ganske nært hverandre, og da er det greit å bare sjekke hvor bilen står hen hvis man må avgårde på et kjapt møte uten at man må ringe og spørre. Begge har jobber som kan gjøre det vanskelig å ta tlf.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA