Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - DeepFu

#1
Model 3 / Ledbar på TM3-19 som ikke virker.
torsdag 09. november 2023, klokken 12:24
Hei, kjøpte en ALCD (Styringsenhet for ekstralys) hos bilkomponenter i 2021. Monterte, sammen med en Ledbar, og det har fungert helt fint fram til nå nylig, når jeg oppdaget at Ledbaren ikke slo seg på lenger. Målt det som måles kan, og både releer, sikringer og ledbar er i orden, så naturlig nok antar jeg at ALC'en har sluttet å virke. Ved kontakt med Bilkomponenter mener de at dette er fordi Tesla (sannsynligvis) har endret styresignalet for langlys ved en software-oppdatering, og at dette er utenfor både deres og produsentens kontroll, og at det derfor ikke er en garantisak. Tilbudet er at jeg kan få bytte ALC'en for 1300,- i en ny som kan oppdateres via Bluetooth senere ved behov.
Så 2 spørsmål:
Har flere opplevd det samme, og evt fått samme svar?
Og høres "tilbudet" greit nok ut, eller er dette noe jeg burde krangle på?
#2
Model 3 / Ødelagt front undertray
fredag 13. mai 2022, klokken 08:57
Oppdaget i vinter noe som hang under bilen. Fikk den opp på bukker og krøyp under. Det viste seg at aerodekselet under bilen var pakkfullt av is og snø, og fullstendig herpet. Det hang bare så vidt i et par fester, og store deler av det var rett og slett borte. Andre som har opplevd det samme? Og har dere i så fall kjøpt nytt selv, eller fått det på garanti? Med alle deler for å feste det kommer et nytt på 1800,-
#3
Lading av Tesla / Ladeport låser "automatisk" opp
fredag 04. februar 2022, klokken 18:11
Opplevde noe pussig i dag. Bilen sto plugget i hjemme. Easee + mennekes-kabelen som fulgte med. Skulle dra avgårde, bilen var ladet til fastsatt grense. Heiv jakka med mobilen inn i baksetet, og var en tur i kofferten. Smelte igjen koffertlokket, og tok i ladepistolen. Ba kona låse opp ladeporten, og før hun rakk å ta opp tlf så låste bilen opp (hørte helt tydelig lyden) og det var bare å ta ut ladepistolen. Er dette en ny funksjon jeg ikke har fått med meg, og hva trigger opplåsing??
#4
Model Y / Elendig ladekurve
lørdag 18. september 2021, klokken 21:36
Stemmer det virkelig at ladekurve skal være så katastrofe som jeg opplever? Med batteri på under 10%, kjørt 25mil, rett nok under 10g ute, men greit lastet bil og fart rundt 100km/t er vi bare så vidt oppe på 130kw før det stuper nesten med en gang. Under 100kw før 50% går jo bare ikke an!
#5
Model Y / Debadging TMY
fredag 27. august 2021, klokken 17:21
På de amerikanske TMY 'ene viste det seg jo å være hull i panseret under T' en, noe som gjorde debadging litt mer innviklet/ uaktuelt. Jeg ser bilen som TB har fått lånt er debadget. Betyr det at det IKKE er hull i panseret på kinesisk TMY?

Sent fra min AGS2-W09 via Tapatalk

#6
Har 2 100Ah-batterier på hytta. Disse har varmefolie for lading i kulde, og BMS med Bluetooth, slik at det er lett følge med på status. For tiden lader jeg de bare fra aggregat med en Victron Centaur 100A lader. Ifølge BMS'en leder den med 50A pr batteri opp til tilnærmet 100%. Under lading stiger da temperaturen i batteriene med 2-3 grader over romtemperatur. Har kjøpt et 300w solcellepanel som jeg tenkte å koble opp når det blir litt varmere i været. Har en mobil ruter og en Netatmo stående på hele tiden. Så hva er best? "Hurtiglade" med aggregat når batteriene er nede på 20-30%, eller saktelade konstant med solceller?
#7
Model 3 / Ekstralys på TM3. Hot or not?
søndag 21. februar 2021, klokken 16:03
Ble lei av å kjøre rund i evig tussmørke, og kapitulerte og monterte led bar. Synes selv det ikke ser så halvgæærnt ut, og langlyset ble som natt og dag. (pun intended) Skal prøve å få tatt bilder som viser forskjellen i lys etterhvert. Led baren krummer litt, og flukter rimelig greit med linjene på bilen.

Sent fra min AGS2-W09 via Tapatalk

#8
Lading av Tesla / Kommer SuC-nettverket til å bli åpnet??
mandag 21. desember 2020, klokken 16:14
Så dette på Twitter, og det kan jo se ut som om i alle fall Elon har et eller annet på gang?
#9
Model 3 / Tesla-app på Garminklokke
torsdag 04. april 2019, klokken 12:50
Så på app-butikken til Garmin at det var en Tesla-widget. Laget for Model S tydeligvis, men jeg installerte likevel for moro skyld, og det virker! Kan gjøre bortimot alt som kan gjøres via appen på tlf, men har ikke prøvd å kjøre bilen med klokka som nøkkel. Får prøve i ettermiddag. Men kjekt å sjekke ladestatus fra håndleddet, starte varme, og så er det jo kult da.. :D
#10
Model 3 / Vi som venter (u)tålmodig på levering i Tromsø
mandag 04. mars 2019, klokken 18:05
Jeg ser kommentarer om Nord-Norge og Tromsø drukner fort i øst- og vestlendinger, så kanskje er det greit med en samletråd om oss i nord. Jeg har VIN, og fikk først leveringsdato 1.mars (Svart/svart LR med EAP, så ganske standard), fikk også bekreftet på tlf at dette var reell leveringsdato, og at bilen var i Norge. 26.februar fikk jeg tlf om at det kom til å bli utsatt på grunn av "forsinkelser med båten", når jeg påpekte at jeg hadde fått bekreftet at bilen var i Norge en uke tidligere fikk jeg bare: "øøøøøøøø, det vet jeg ikke noe om"

I alle fall... Det er nå registrert over 1000 TM3 i Norge, men kun 3 i Tromsø (kom 4 med Hurtigruta i forrige uke, 1 er fortsatt ikke registrert, og 2 i Bodø, som sikkert er hentet i Trondheim. Jeg bor i Narvik selv, og er nedom terminalen i alle fall en gang om dagen for å se hva som kommer ut av Autolink-vognene, og så langt ikke en eneste Tesla, og langt mindre en TM3. (Men det stod faktisk 4 iPace der nå i ettermiddag + en Kona.) Er det noen som tror de vet hva som tar sånn tid? Vi er 10% av befolkningen her oppe, og selv om vi nok har en lavere andel elbiler enn landsgjennomsnittet mener jeg likevel at kanskje 5% av bilene burde vært registrert i Nord-Norge nå, ca 50? De kan da ikke seriøst mene at de skal sende 3-4 biler i slengen oppover med Hurtigruta??

Er det noen som har fått bekreftet utlevering i Tromsø denne, eller neste uke, eller som VET hvor bilen "sin" befinner seg?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA