Sitat fra: Vaduz på lørdag 20. januar 2024, klokken 09:10Ja da kan jo du betale din lokale leverandør for å skifte ut komponenter som kanskje kan bli dårlige en gang i fremtiden til deres egen berikelse, og stole på deres vurdering, også kan resten av oss bytte det som faktisk ikke virker lenger på et uavhengig verksted.
Mange har ikke helt forstått at «service» på på elbiler, er en avtale mellom leverandør og distributør for at de skal gidde å selge elbil, for ellers er det ikke noe å tjene penger på.
Du har jo åpenbart ikke skjønt at feks bremseskiver som så vidt er ok for pk-godkjennelse den ene dagen på pk-kontroll faktisk ikke blir kontrollert før om 2 år. Mye kan skje på den tiden. Hvordan står det til med bremsevæske på en tesla med eiere som tror at pk-kontroll er det samme som vedlikehold? Hvilke rutiner har du for å unngå for høy fukt-andel i bremsevæske du, da?
Når du skal selge teslaen din etter 5 år og 9 mnd, og kjøper spør om hvordan den er vedlikeholdt, så svarer du "den gikk igjennom EU for 21 mnd siden. Her er alt i skjønneste orden"? Jeg håper teslafolk har generelt har mer omsorg for bilen sin enn det du tilsynelatende har...
Ps: jeg bytter bremseskiver og br.væske, og smører glkdebolter selv. Da koster servicen vesentlig mindre.