Sitat fra: moonbuggy på fredag 01. mars 2024, klokken 13:34Dette er vel i grenseland ulovlig fra Hyundai?Tull og tøys. Da er det i tilfelle mange bilmerker som skal fengsles, og beskyldes for dårlig service langt bakover i tid.
Man plikter vel å gjøre oppmerksom på rettelser på bilen fabrikken selv initierer(gratis), uansett hvor man ellers velger å utføre service. M.a.o. kjøper skal ikke selv behøve å lete opp eventuelle aksjoner på sin bil.
Uansett dårlig kundebehandling av Hyundai...
Hvordan tror du det ville gått med verkstedkapasiteten dersom feks 75000 Leafer blir kalt inn for å bytte en ikke-kritisk kupélampebryter, eller 20.000 Teslaer for å bytte en ikke-kritisk del? feks? Blir ikke mye ledig kapasitet til reell service og nødvendige reparasjoner da.
At kunden KAN søke opp TSB (Technical Service Bulletin) selv, i tillegg til at merkeverksted også gjør det på rutine når bilen er inne til service, og utfører oppgaven, er langt i fra det samme som at kunden -må- søke opp selv for å få TSB'n utført.