Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Lynkjapp

#1
Tesla SW og AP / Sv: Tesla kommer med Fuglesyn (Bird’s eye view)
onsdag 07. oktober 2020, klokken 17:18
Sitat fra: Smurfboy på mandag 05. oktober 2020, klokken 20:13
Min tolkning er at alt satses på AP/FSD og at bilen da skal parkere helt selv ved hjelp av eksisterende kameraer og sensorer, da trenger man ikke 360 view

Med tanke på hvordan Tesla lar være å tilgjengeliggjøre enkel funksjonalitet fordi deres avanserte funksjonalitet "skal funke" så høres det rimelig ut. Det tydeligste eksemplet er at vi ikke får vanlig dum CC fordi Teslas TACC "skal funke".

Selv er jeg veldig fornøyd med at bilen har et førersete. Vi kunne like gjerne blitt avspist med å sitte på gulvet fordi "bilen er selvkjørende og det funker perfekt, så bare legg dere i baksetet med en margherita og slapp av". :)
#2
Model 3 / Sv: Sminke speil - knust
onsdag 07. oktober 2020, klokken 15:43
Jeg hadde en SAAB 96 en gang hvor skinnene til førersetet var litt trege, så da jeg skulle hjelpe en passasjer ut av baksetet så holdt jeg setet felt og ba passasjeren om å dytte med beina slik at setet skulle skli fremover. "Det går tregt." "Dytt hardere!" Krakk, knus... Resultat, en fantastisk fotballstor rose i frontruten der hodestøtten tok i, akkurat midt i førers synsfelt. :)

Så Tesla er ikke alene om denne konstruksjonsblemmen.
#3
Tesla SW og AP / Sv: 2020.36
onsdag 09. september 2020, klokken 11:03
Sitat fra: Motorwatt på onsdag 09. september 2020, klokken 09:24Kjørte ID.3, og den reduserte farten slik at den hadde riktig hastighet da den passerte skiltet. Virker ikke på TACC, bare på AP.

Tipper at dette vil bli fikset etter hvert, slik mye annet blir bedre og bedre i det stille fra versjon til versjon. Men nå lurer jeg på hvor lang tid det skal ta før jeg får 2020.36. Har ikke en gang fått tilbud om 2020.32 ennå. Har selvfølgelig aktivert placebo-knappen i menyen. :)
#4
Tesla SW og AP / Sv: 2020.32.x
onsdag 26. august 2020, klokken 15:23
Sitat fra: Lynet på tirsdag 25. august 2020, klokken 21:34
32.2. er en tilbakegang når det gjelder fantombremsinger her  >:(

Er det andre enn meg som opplever at bilen gjerne sleiker seg opp mot siden av møtende vogntog uten å stresse så lenge man kjører på AP, mens hvis man kun bruker TACC så må man holde seg på kantstripa for ikke å få fantombremsing? Det virker som at bilen er mye tryggere på store møter hvis den får kjøre selv, mens den mener at hvis kjøttsekken i førersetet skal styre så må avstanden til møtende trafikk være flere meter for at den ikke skal panikkbremse (på høyde med trailerens bakhjul, jeez...).
#5
Sitat fra: RJK på onsdag 26. august 2020, klokken 00:07Sprayflaske med noe vann på, så får du spylt de av, og så kan legge de litt på siden.

;)

Alternativt har du jo rommet under gulvet i bagasjerommet. Sett at man får kjøpt et gummideksel som fyller rommet perfekt, som er vanntett.

Hele poenget er at man har et sted hvor man kan enkelt kan kvitte seg med støvlene, uten noen form for spyling. :) Hullet bak blir i dag kun brukt til ladekabel, pluggsett, kompressor og slikt «nødutstyr», siden det på tur alltid er blokkert av all annen bagasje.

Man kan selvfølgelig venne seg til alt og finne andre løsninger, men i valget mellom varmepumpe og skoskap så velger jeg skoskap. :)
#6
Model 3 / Sv: TM3 får nye lykter, motorisert bakluke, og varmepumpe.
tirsdag 25. august 2020, klokken 23:48
Sitat fra: RJK på mandag 24. august 2020, klokken 17:33
Sies at nye TM3 får en grunnere frunk, sannsynligvis fordi varmepumpen krever plass.
[...]
For de fleste er vel dette greit nok, men er det noen som bruker plassen så aktivt at det blir "no-no" pga dette?

Blir no-no fra meg. Frunken blir brukt til møkkete fjellstøvler etter tur og med størrelse 47 trenger jeg høyden. :)
#7
Sitat fra: emurof på søndag 19. juli 2020, klokken 12:32
Bilen i seg selv eksisterer ikke engang, og vil sannsynligvis aldri eksistere.
Ren fantasi fra et selskap der selskapets ansikt utad forteller historier og motsier seg selv hver eneste dag.

Jøss, her tar du hardt i!

Det er ganske tydelig at samme dag som Nikola gikkpå børs så ble kursen pumpet opp til boblekurs før shorterne heiv seg inn og begynte med akkurat samme FUDing som Tesla til tider er utsatt for.

Er det ikke snodig hvor mye av trollingen mot Nikola og Trevor Milton som kom ETTER at de gikk på børs. Kanskje en liten sammenheng der som man bør vurdere før man tar alskens negative youtube-videor for god fisk.
#8
Tesla SW og AP / Sv: Summon "Kom til meg"!
torsdag 23. juli 2020, klokken 09:55
Sitat fra: emmern på søndag 19. juli 2020, klokken 11:08
må sitte oppå bilen for at det skal virke  ::)

Du slipper tau og mopp da. :)

#9
Tesla SW og AP / Sv: Ny pris for AP
torsdag 02. juli 2020, klokken 07:54
Sitat fra: trykkertor på torsdag 02. juli 2020, klokken 00:10
Med slike priser burde det være en funksjon som følger personen livet ut, og ikke bilen.
Da hadde Tesla også fått "låst" folk til Tesla. Hvis vi kunne logget inn i en Tesla og da hatt FSD-pakken aktivert.
Når bilen blir solgt og FSD-eier logger ut er bilen solgt uten FSD. FSD blir igjen hos eier som betalte, og kan reaktivere FSD i neste Tesla som kjøpes, leies eller lånes.

Da får du sannsynligvis motsatt effekt, nemlig at folk lar være å kjøpe FSD siden de vet at det er penger ut av vinduet hvis de bytter til noe annet enn Tesla.
#10
Model 3 / Sv: Matt folie og rekkevidde
mandag 22. juni 2020, klokken 14:15
Sitat fra: RuneW på mandag 22. juni 2020, klokken 11:29Men så gjorde jeg (for en gangs skyld) et raskt google-søk før jeg klasket ned noe på tastaturet og...

Det gjorde ikke jeg, fordi jeg var opptatt av å ikke fortelle at jeg faktisk har prøvd barbering av beina en gang og følelsen var så skremmende snodig på alle mulige måter at det ble med det ene forsøket. :D
#11
Model 3 / Sv: Matt folie og rekkevidde
søndag 21. juni 2020, klokken 21:33
Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 20. juni 2020, klokken 10:49
Samtidig barberer syklister bena - tror ikke de gjør det fordi de er femi  :D

Nei, men hobbysyklistene gjør det fordi proffene gjør det, og proffene gjør det fordi det gjør det enklere for massøren, pluss at det er enklere å rense sår etter en velt hvis beina er barbert. Men luftmotstand handler det altså ikke om. :)
#12
Tesla SW og AP / Sv: Stillestående hindringer
lørdag 06. juni 2020, klokken 11:39
Sitat fra: turfsurf på fredag 05. juni 2020, klokken 21:19
Det trenger jo ikke være mere enn at sjåføren hadde foten lett på gassen. Da vil AP fortsatt styre, men ikke bremse.

Aha, så denne ulykken kan egentlig skyldes fantombremsing! :D
#13
Sitat fra: mthoring på lørdag 30. mai 2020, klokken 09:31
Er det ikke slik de fleste tredjeparts dashcam fungerer? At man kan se live med app, mener jeg? Hadde vært fint å kunne se lagrede klipp med mobilen, hvis det ikke er innafor med live.

Det er godt mulig at jeg må moderere meg hva gjelder lovligheten, fordi jeg klarer ikke å finne noe tydelig om dette hos Datatilsynet. Det var diskusjoner om det for et år siden, hvor det ble stilt spørsmål om lovligheten til sentry mode i forbindelse med at Model 3 oversvømte landet. På en måte håper jeg dermed at live feed fra bilen via appen ikke blir mulig, siden det vil kunne resultere i et forbud hvor sentry mode ryker i samme slengen. :)
#14
Sitat fra: tgmachine på fredag 29. mai 2020, klokken 21:12- Aktivering av kameraene på bilen og se  (både det inne i kupeen og de utenfor) fra appen. Kjekt å gå inn å sjekke bilen eksternt

Å bruke kameraene fra appen er det samme som å ha et ubemannet overvåkingskamera, noe som heldigvis er strengt regulert i Norge. (Selv sentry mode slik det funker i dag er i gråsonen.) Jeg tror at hvis Teslaer blir kjent blant publikum som parkerte overvåkingskameraer så risikerer vi hærverk på bilene våre bare fordi de er potensielle overvåkere, uansett om vi bruker en slik funksjon eller ikke.
#15
Tesla SW og AP / Sv: Vindusviskere ved start foran hvit vegg
mandag 18. mai 2020, klokken 00:16
Sitat fra: z4rd på søndag 17. mai 2020, klokken 12:19
Det er bare å trykke på vindusvisker-logoen i senter som har blå markering rundt seg for å skru av helt :)

Takk for tips! Høres veldig ut som noe jeg har visst en gang og så har glemt. :) Har bare trykket på knappen på stilken, fått opp menyen og sett at det ikke fantes noen null der.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA