Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Thob

#211
Model Y / Sv: Pearl white inkludert i prisen
mandag 02. september 2019, klokken 09:20
Sitat fra: MT på fredag 30. august 2019, klokken 23:10
Sitat fra: emphezis på tirsdag 20. august 2019, klokken 08:12
Sitat fra: REN-BIL på mandag 19. august 2019, klokken 21:53
Byttet spec jeg også, samme RN nummer som tidligere mener jeg.

I spec gikk jeg fra P til LR, mest på grunn av at jeg kjører en del på grus og fjellvei. Bilen havnet totalt ut 100K rimeligere inkl hvit farge. Hvit Y ser flott ut, men krever litt ekstra omsorg, noe som egentlig er helt greit for å sørge for at lakk og bil blir godt vedlikeholdt. 508'laken for en slik bil må da være markedets beste kost/nytte-alternativ !?

Levering om 2 år er drøyt, men teller ned dag for dag...
Tilsynelatende bra valuta for pengene. Så lenge man kvitter seg med bilen før garantitiden den ute!

Drøyt 2 år? Skal vel etter planen leveres tidlig 2021 i Europa. Er jo klassisk Tesla å være forsinket, men en enkel fetter av Model 3 dette da, så kan jo håpe det går smooth.

Min bil gikk ned 16 700,- etter prisendring. Med samme specs og hvit istedenfor svart. Helt greit det!

Jeg prøvde å endre konfigurasjon på min, men får høyere pris enn den opprinnelige prisen på 499400 for LR, svart, 7 seter.

MT, det er vel sikkert fordi at når du bestilte var sort standardfarge uten ekstra kostnad, mens det nå er hvit som er uten kostnad. Så hvis du har endret noe nå og fortsatt vil ha sort bil så koster det nå ekstra
#212
Model Y / Sv: Pearl white inkludert i prisen
mandag 19. august 2019, klokken 18:34
Når bestilte du LASOL? Jeg gjorde det akkurat nå og fikk bestillingsnummer 497***. Bare lurer på om det er et random tall eller om det faktisk er en halv million forhåndsbestillinger
#213
Model 3 / Sv: Performance med hengefeste i inventory!
tirsdag 06. august 2019, klokken 13:35
Vil absolutt tro det Bart. En enkel måte for Tesla å tjene endel ekstra på, uten at det koster de noe særlig
#214
Kia Niro EV / Sv: Går du for Tesla Model 3 i stedenfor e-Niro?
onsdag 26. juni 2019, klokken 09:36
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 26. juni 2019, klokken 09:25
Sitat fra: Kårepåsporet på tirsdag 25. juni 2019, klokken 18:01
Sitat fra: Henbot på tirsdag 25. juni 2019, klokken 14:28
Synd at Kia ikke leverer, tar ut TM3 i morgen, usikker hva jeg gjør med Niro??

Sjekk Finn, kjøp Kiaen og legg den for salg til lavest pris så tjener du 20-30-40.0000......
Det er en risikosport for dette kommer ikke til å vare lenge .. Hvis det er noen lengre som tjener noe som helst. E-niro er jo dyr allerede fra forhandleren..

Det er feil, ihvertfall akkurat PR nå er du garantert gevinst ved flipping. Jeg solgte nylig min med god gevinst, etter 40 min på Finn.no, og ble kontaktet av flere som ville kjøpe
#215
Kia Niro EV / Sv: Går du for Tesla Model 3 i stedenfor e-Niro?
onsdag 05. juni 2019, klokken 17:19
Sitat fra: Bjoris på onsdag 05. juni 2019, klokken 13:00
Vi er i akkurat samme dilemmaet, jeg elsker Tesla både for det de har oppnådd og for bilene. TM3 er en sedan og det er vårt største problem, hadde TMY vært på markedet nå hadde jeg ikke stusset på å valgt Tesla igjen og tatt med de utfordringene som er med Tesla, men når du liner opp ENiro og TM3 ved siden av hverandre så kommer jeg i tvil. Det er jo fornuft fremfor følelser dette handler om.

Det jeg liker bedre med E-Niro er i første rekke:

* oppreist sittestilling og enklere inn og ut av bilen
* bedre plass i baksete, spes bedre takhøyde er viktig for oss med tenåringer
* mye mer praktisk bagasjerom
* bilen mister ikke strøm når den står ubrukt
* kjøling i setene var en ny opplevelse og veldig kjekt
* varme i rattet, vi har sagt mange ganger at vi aldri skulle ha bil uten varme i rattet igjen
* "seiling", det har jeg alltid savnet i alle elbilene jeg har hatt, meget praktisk å kunne seile i stedenfor å alltid hold pedalen inne for å trille...
* sist, men ikke minst. Prisen vår er ca 105.000 billigere enn AWD/LR med HF. Det er nok mer rettferdig å sammenligne med SR+, men jeg er iallefall der at det ikke er aktuelt med RWD, FWD er greit. Tror som Olemann skriver at rekkevidden på vinteren blir ganske lik som LR og iallefall mye mer lik enn SR+. SR+ har jo bare 50 kwh og kjører du ikke på motorvei tror jeg du skal slite med å kjøre mye "billigere" med TM3 så dermed er rekkevidden ett poeng også for ENiro...

Mja, jeg tror vi lar prisen stå på 430 og lar skjebnen avgjøre, vil noen gi det for bilen uten vinterhjul skal de få den, hvis ikke så blir det nok ledig en rød AWD/LR med HF om kort tid!

Er det noe respons på E-niroen bjoris? Jeg får min snart og vurderer å gjøre det samme, men vet ikke hvordan markedet er nå?
#216
Model 3 / Sv: Noen som har prøvd å støydempe bilen?
tirsdag 30. april 2019, klokken 16:43
Den ligger bak ja, på H.side sett bakfra
#217
Model 3 / Sv: Noen som har prøvd å støydempe bilen?
tirsdag 30. april 2019, klokken 15:00
Spennende RogerT. Fristende å prøve selv. Men har du sjekket om dette fikk noe innvirkning på lyden fra anlegget? Det hullet i hattehyllen (som du nå har tettet)er vel der for å få lyd fra sub inn i cupeen etter det jeg har lest på internetten, så er interessert i å høre om du syns det hadde noe innvirkning?
#218
Og pris på lr awd har gått ned pga redusert pris på lakk ser det ut til
#219
Ser likt ut på min bil også Mippen. Jeg har også blå ( tviler på det har noe med saken å gjøre men den mangler ihvertfall lakk påakkurat de samme stedene) jeg tenkte å kontakte de og påpeke mangelen men har ikke kommet så langt enda
#220
Ja!:)
#221
Model 3 / Sv: TM3 - ikke styring av lading via app?
onsdag 13. mars 2019, klokken 12:16
Sitat fra: Tunk på onsdag 13. mars 2019, klokken 12:04
Du må bruke den blå ved pluggen for å lade 16 amp. Da kan du velge 16 amp eller lavere.

Hei, hva mener du her? Ved pluggen? Sorry for teite spørsmål men er ny på Tesla og lading
#222
Model 3 / Sv: TM3 - ikke styring av lading via app?
onsdag 13. mars 2019, klokken 09:00
Jeg lader hjemme fra stikkontakt. Har 15a 1 fase egen kurs, men får bare 8a lading i bilen. Noen som vet om dette kan endres i bilen? Eller strupes den automatisk av bilen fordi den skjønner at man lader fra stikkontakt og at da er det vel maks 10a som er lov?
#223
Hei. Jeg har LR med 18 toms og CVC- vinterdekk, syns bilen er stille selv om man selvfølgelig merker dekkstøy, men tror det er fordi det er så få andre lyder å høre. Men lurer på en ting: noen som merker en svakpipe/hvinelyd fra motor? Hører det ganske godt på min. Tror den kommer forfra. Grunnen til at jeg vet det er fra motor er fordi hvis jeg slipper gassen blir det borte med en gang
#224
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
torsdag 07. mars 2019, klokken 17:16
Sitat fra: kTesla på torsdag 07. mars 2019, klokken 14:03
Sitat fra: fjongfasong på torsdag 07. mars 2019, klokken 13:49
Sitat fra: Autowinder på torsdag 07. mars 2019, klokken 13:44
Sitat fra: kTesla på torsdag 07. mars 2019, klokken 12:49
Skulle fått bilen på lørdag. Bekreftet senest kl 10 i dag. En time senere ringer Tesla på nytt og sier bilen må på «teknisk test» så de vet ikke når bilen er klar. Noen som vet hva denne testen innebærer og hvorfor den må gjøres? Noen som har opplevd lignende? Frister uhyrlig lite å akseptere en bil som allerede no sliter med noe teknisk.

Lurer på om de som får sine utleveringer bråflyttet har sammenheng med funn på bilene som må utbedres...

Jeg følger iallefall veldig nøye med på at det VIN nummeret jeg har fått, er det samme som står på bilen jeg får utlevert. Hvis dette endrer seg, skal jeg love deg at jeg stiller opp med lupe :)

Lupe blir det no uansett om VIN er det samme eller ei. Spørsmålet er jo hva denne tekniske feilen som må testes er. Med denne plutselige utsettelsen forventer jeg også en 100% strøken bil. 99% er ikke godt nok no. Var i godt humør og gledet meg stort før i dag. No er eg småsur og føler hele helgen er ødelagt. I tillegg har jeg no solgt bilen og har en leiebil frem til jeg får min. Denne ekstrakostnaden tenker jeg Tesla skal få kompensere på en eller annen måte, noe annet er for min del uhørt.

ROLIG folkens!
Det er nok snakk om teknisk kontroll, og ALLE bilene er innom ril det på lik linje med klargjøring. Dette er jo standard hos alle andre merker også. Det er kanskje lurt å vente med å hisse seg opp og klage til bilen har blitt hentet ut og det faktisk da er noe å klage på eventuelt. Min var strøken ihvertfall, selv om jeg ikke har gått over den med lupe slik jeg har inntrykk av at noen tenker å gjøre:)
#225
Model 3 / Sv: TM3 LR på SuC V3
torsdag 07. mars 2019, klokken 10:08
Sitat fra: THE på torsdag 07. mars 2019, klokken 09:45
Sitat fra: Thob på torsdag 07. mars 2019, klokken 09:32
Men, hvis batteriet hadde vært varmt og jeg delte lader men noen andre, ville jeg da fått 50 kw, eller høyere?
Når du deler lader med noen så vil du kunne få alt fra 30 til 120 kW selv avhengig av hvor mye effekt bilen du deler med trekker. Et tips er å ikke stille seg ved siden av en S eller X med 100-batteri hvis du må dele siden de trekker 120 kW lenge, og også lader ganske raskt til de kommer opp mot 70%. Helst prøver jeg å finne en S85 å dele med hvis jeg må dele lader pga. at ladeeffekten avtar raskt på 85-batteriet slik at jeg får mer effekt raskere selv. Det blir jo litt annet med TM3 siden det ikke er alle ladestolpene som er utstyr med CCS-plugg, men prinsippet er det samme. Bilen som først kobler til får så mye den kan trekke og bil nr 2 får den kapasiteten som er til overs.

Usikker på hvordan deling av ladepar blir når det åpnes for 145 kW lading også på de gamle superladerne. Hvis en bil med 100-batteri eller en TM3 lader på 145 kW så vil det jo ikke være noe ledig kapasitet til bil nr 2 som kommer. Antar da at bilen står koblet til og at lading starter så snart det blir ledig kapasitet fordi effekten til bil nr 1 går ned.

Ok, takk for svar! Da forstår jeg litt bedre. -jeg parkerte først og koblet til, før det kom en annen model 3. Så da betyr det nok at det var temp på batteriet som gjorde at jeg ikke fikk høyere effekt. Siden jeg ikke har hatt Tesla før og ikke ladet på SuC så blir det litt læring i starten, da er det greit å kunne spørre her:)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA