Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Kartelaven

#31
Sitat fra: Autowinder på onsdag 21. oktober 2020, klokken 15:43
Biler levert før mai 2019 ser det ut til. Det var vel da hengerfeste ble tilgjengelig og designet endret med hull som drenerer for oppsamlingen før det blir snakk om kritisk masse  ;)

Det gjelder biler produsert før 21. mai. De bruker gjerne en par mnd over Atlanteren, så det vil si biler levert tom. juni i alle fall.
#32
Tesla SW og AP / Sv: Slutt på fantom-bremsing?
tirsdag 20. oktober 2020, klokken 00:17
Sitat fra: ladov på mandag 19. oktober 2020, klokken 16:46
Sitat fra: Kartelaven på mandag 19. oktober 2020, klokken 14:53
Jeg har alltid hatt min bil innstilt til å gi varsel, ikke å gjøre unna manøver når det kommer til sikkerhets funksjonene. Mener Tesla har gjennomgått store tall på denne funksjonen og funnet ut at denne redder flere fra ulykker enn den skaper. Uansett ønsker jeg å selv ha styringen i slike situasjoner.
Du kan selv stille inn hvilket nivå bilen skal legge seg på, om det skal varsle eller gripe inn.

Vet ikke helt om du leser hva jeg skriver.
#33
Tesla SW og AP / Sv: Slutt på fantom-bremsing?
mandag 19. oktober 2020, klokken 14:53
Jeg har alltid hatt min bil innstilt til å gi varsel, ikke å gjøre unna manøver når det kommer til sikkerhets funksjonene. Mener Tesla har gjennomgått store tall på denne funksjonen og funnet ut at denne redder flere fra ulykker enn den skaper. Uansett ønsker jeg å selv ha styringen i slike situasjoner.
#34
Model 3 / Sv: Erfaring med helfoliering hos Merhebia
søndag 18. oktober 2020, klokken 19:48
De tar av og setter på emblem selvfølgelig.
#35
Model 3 / Sv: Fikse karoseri ulykke foran tesla 3
søndag 18. oktober 2020, klokken 12:58
Både lakken og grunningen er hvit. Vanskelig å vurdere på bildene, men muligens noe overfladisk du kan polere vekk?
#36
Model 3 / Sv: Erfaring med helfoliering hos Merhebia
søndag 18. oktober 2020, klokken 07:38
Når den er ny er den hydrofobisk. De har diverse produkter til rens og finish - så den får tilbake egenskapene. Kan sikkert også legges keramisk coating, men det har jeg ikke erfaring med. Synes min har holdt seg veldig pen med ganske minimal bruk av STEK produkter.
#37
Model 3 / Sv: Erfaring med helfoliering hos Merhebia
lørdag 17. oktober 2020, klokken 23:51
Godt fornøyd med min STEK Dynoshield og Chrome delete fra Merhebia.
Bra pris, hyggelige og serviceminded gjeng.
#38
Tesla SW og AP / Sv: 2020.40
lørdag 17. oktober 2020, klokken 07:33
Rekkevidde økningene gjelder model Y. Den har et nytt varme-/kjølesystem som optimaliseres med ny software. Denne oppgraderingen kommer også til nye model 3 etterhvert.
#39
Model 3 / Sv: HW3 (FSD computer) retrofit for Tesla Model 3 er i gang!
torsdag 15. oktober 2020, klokken 14:53
Fikk akkurat installert HW3 på Rud. Ingen problemer med 4G, ferdig kalibrert etter 10km på returen til Oslo - E18 og Ring 3.
#40
Model 3 / Sv: SR+
tirsdag 13. oktober 2020, klokken 09:19
Sitat fra: Aem på tirsdag 13. oktober 2020, klokken 01:46
Hva er rekkevidden på SR+ om vinteren? Test fra NAF viser at LR AWD klarer 404 km om vinteren som er ca. 28% (156 km) mindre enn den offisielle 560 WLTP rekkevidden. Ut i fra denne testen vil det si at SR+ klarer 295 km (28% mindre av 410 km) om vinteren. Noen med egen erfaring?

Fordi energimengden som trengs til oppvarming er den samme i en SR+ og en LR, men batteriet er mindre på SR+ blir prosentandelen batteritap på vinteren større på SR+.

Det er ganske mye å hente på manuell regulering av ventilasjonen, er ikke snakk om å fryse men for store luftbytter er bortkastet energi.
Pek ventilasjonen mot sidespeilene og sett vifta på 2 etter avising. Min erfaring er at dette reduserer energibruk pr. km med ca 10% på vinteren.

Rekkevidde tallene til EVDB opplever jeg som realistisk/konservativ. Der oppgis rekkevidden på SR+ mellom 30 (by) og 22 mil (motorvei) om vinteren.
https://ev-database.org/car/1177/Tesla-Model-3-Standard-Range-Plus
#41
Model 3 / Sv: Pipelyd fra bremser
mandag 12. oktober 2020, klokken 09:27
Min peip litt når bilen var ny, dette har gått seg til.
#42
Model 3 / Sv: Forskjell støynivå 2019 og sen 2020 Model 3
lørdag 10. oktober 2020, klokken 14:21
Tror ikke det er store forskjellen. Jeg har en model 3 levert sommer 2019 og min kollega sommer 2020. Han er mye mer misfornøyd med støy enn meg. Støy er ganske subjektivt, men det kan ha noe å si at min er RWD og han har AWD.
#43
Model 3 / Sv: Foliering av sideskjørt
torsdag 01. oktober 2020, klokken 13:25
Sitat fra: Tesla_noob på torsdag 01. oktober 2020, klokken 07:54
Er det noen firmaer på Østlandet du kan anbefale? :)

Jeg har helfoliert med STEK hos Merhebia i Drammen. De er flinke og serviceminded om det skulle være noe.
#44
Tesla SW og AP / Sv: 2020.36
søndag 27. september 2020, klokken 20:03
Sitat fra: z4rd på søndag 27. september 2020, klokken 11:08
Dette skjer fordi du har lukket Tesla-appen på telefonen din. Bilen våkner alltid når jeg trykker på løs ut-knappen på ladekabelen. Såfremt appen kjlrer og Blåtann er aktivert vil bilen våkne umiddelbart.

Min er erfaring er at dette funker hvis bilen holder på å lade, er den ferdig må jeg ta passasjerdørtrikset.
#45
Model Y / Sv: TMY vs ID4
lørdag 26. september 2020, klokken 13:29
I Oslo er min erfaring med Service:  Rud>Grorud>>>K100.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA