Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Kartelaven

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 9
31
Model 3 / Sv: Sprekk i bakvindu
« på: Fredag 26. Juni 2020, klokken 02:44 »
Jeg signerte heller ikke på forhånd. Det ble gjort når jeg leverte bilen. Bakvinduet blir skiftet på garanti, uten noe diskusjon angående solfim. Videre så byttet de dekselet for ladeluka og justerte dører og skjermer som var skjeivt montert.

Hvilket service senter brukte du? Har noen skjevheter på min bil, men K100 svarte bare at det var i henhold til spec.. den gjengen anbefales ikke.

32
Model 3 / Sv: Kapasitetstap etter ett år. Hvordan er det på bilen din?
« på: Mandag 27. April 2020, klokken 10:08 »
Som kjent har Tesla redusert 100% SOC til færre km. Det er ikke nødvendigvis batterikapasitet som er "degraded", snarere bare satt ikke-tilgjengelig.

Som kjent? Hva sikter du til, har du en referanse?

33
Model 3 / Sv: Tilhengerkontakt
« på: ſøndag 19. April 2020, klokken 18:56 »
Koster ikke allverden kroner eller innsats å bytte til 13 polet kontakt på hengeren. Vill aldri brukt en adapter som peker så mye ned at den er det første som treffer underlaget..

34
Model 3 / Sv: Merker på glasstak på helt ny bil
« på: Fredag 03. April 2020, klokken 19:04 »
Ikke bra hvis det går vann igjennom betong, det er sterkt basisk (etsende) og inneholder kalksalter, det siste kan fjernes med noe surt (eddik) - etseskader er verre.

Hvis det ikke er noen mulighet for at dette kan skyldes din lagring eller håndtering av bilen. Er det kanskje best å dra til Tesla med problemet, i tilfelle det er umulig å fjerne (etseskader).

35
Model 3 / Sv: Merker på glasstak på helt ny bil
« på: Fredag 03. April 2020, klokken 11:51 »
Glasset er laminert og har flere lag. Hvis dette ikke kan rengjøres på utsiden eller innsiden kan feilen ligge imellom lagene. Da er det en reklamasjonssak du må ta med et service senter.

36
Model 3 / Sv: Nakkestøtter bobler
« på: Fredag 03. April 2020, klokken 11:46 »
Dette skyldes ganske sikkert en kjemisk reaksjon mellom trekket og  hårvoksen. Har sett tilsvarende på amerikanske forum. Lykke til med reklamasjonen. Høres ut som en god ide å kle hodestøtten med noe som tåler kjemien i hårproduktet ditt.

37
Model 3 / Sv: Frigjøring av ladekabel
« på: Onsdag 01. April 2020, klokken 00:26 »
Knappen er litt oppskrytt. Må åpne døren for å få brukt den for å løse ut kabel etter lading. Sikkert fordi bilen sover

Knappen på UMC fungerer helt fint for meg, må ikke åpne døren. Hold den inne et sekund, et kort trykk mener jeg huske ikke fungerer. Bruker mobilen som nøkkel, har på Bluetooth og Wifi, mulig det kan ha noe å si.

38
Model 3 / Sv: Lakkmangel - Tilbakemeldinger
« på: Tirsdag 24. Mars 2020, klokken 00:08 »
Så også slike urovekkende slitasje/stensprutskader på min LR etter bare 7000km. Min var helfoliert, men jeg så enkelte steder at det var på vei gjennom folien. Solgte bilen tvert og har ikke angret siden.

Jeg ga over 500' for bilen og følte at jeg hadde kjøpt meg et problem som gradvis ble til en daglig bekymring. Folk er naturligvis forskjellige, men for meg var det ikke verdt det.

Vinylfolie tåler ikke noe særlig steinsprut, men lakkbeskyttelsesfilm gjør jobben.

39
Model 3 / Sv: Helt grei lakk på Model 3
« på: Tirsdag 25. Februar 2020, klokken 21:35 »
Jeg tror poenget med bilde er å vise hvor "støv og shit" samler seg. Om det er der dritten samler seg må det nødvendigvis være der småstein også treffer.  ::)
Støv og skitt samler seg på hele bilen etter en tid.
Men går det ikke an å godta at ikke alle har trøbbel med sandblåst lakk på utsatte steder? TS er jo en av mange eksempler på at bilen er god som ny lakkmessig.

Det kommer jo helt an på hvor i landet man kjører. Høyfjellet, nordpå og mange andre steder blir det strødd og ikke saltet. Her jeg bor blir det for det meste saltet og jeg ser ikke helt hvordan jeg kunne fått sandblåst lakk her om kring.

Det at TS ikke har problem betyr jo heller ikke andre andre ikke har problem. TS skriver heller ikke hvor han kjører. Han skriver også at han kjører uten skvettlapper.
Nå selger Tesla biler med skvettlapper ferdig montert, og det følger med ekstra lange som man kan montere ved behov. Altså har jo Tesla selv erkjent at måten bilen er designet (plassering av hjul, hjulbuer osv.) at det er risiko for en del steinsprut i alle fall i front.

Dersom bilde til TS er fra nyvasket bil så er det jo mange "hvite" prikker som kan ligne på skader fra stein. Bilde fra TS er ganske blast og lav oppløsning så vanskelig å se nøye. Jeg justerte kontrastene litt.

 [ You are not allowed to view attachments ]

Enig, de hvite prikkene ser ut som steinsprut. Jeg har gått for helfoliering for å få litt peace of mind når det kommer til dette. TM3 er veldig mye bil for pengene, så jeg synes det er greit å bruke litt ekstra for å bøte på svakhetene.

40
Model 3 / Sv: Forbruk - LR AWD
« på: Tirsdag 25. Februar 2020, klokken 21:24 »
Burde vært range mode på TM3 mest for Tesla sin del, da hadde de sluppet å komme så dårlig ut ift. WLTP i vinter tester. Burde også vært oppgitt WLTP tall for alle hjultypene mtp. dette. 

For min egen del har det lite å si, fordi bilen husker min «range mode» innstilling av klimaanlegget.

41
Model 3 / Sv: Regenerering farlig på glattisen
« på: Tirsdag 25. Februar 2020, klokken 14:34 »
Vintermodus = low regen + chill for meg.
Da oppfører bilen seg eksemplarisk og du slipper å legge igjen for mye av dekkene på veien, der asfalten er bar.

42
Model 3 / Sv: Adapter til hengerkontakt
« på: Tirsdag 18. Februar 2020, klokken 15:01 »
Det er en mulighet å bytte til 13 polet kontakt på den aktuelle hengeren også, bare nevner det.

43
Model Y / Sv: Model Y Performance EPA rating er ute
« på: Fredag 07. Februar 2020, klokken 18:55 »
Standard hjulene til MY har hjulkapsler og har nok mer til felles med standard aero 18” til M3 enn 19” sportshjulene til M3.

44
Audi e-tron / Sv: Rekkevidde eTron 50 vs. Tesla X75d?
« på: Torsdag 06. Februar 2020, klokken 21:18 »
Her vil det være store forskjeller på sommer/vinter og hastighet. Hvis du trenger rekkevidde i 60-80 km/t på vinteren er forholdene ideelle for Audien i sammenlikningen. Har du bruk for rekkevidde på motorvei i sommerhalvåret vil forholdene favorittisere Teslaen.

45
Model 3 / Sv: Forbruk - LR AWD
« på: Onsdag 05. Februar 2020, klokken 12:22 »
Blir klimainnstillinger resatt til auto hver gang du har forvarma bilen på siste SWer? Husker i S og X på alle SWer før V9 at bilen automatisk bytta til auto når de forvarma\forkjøla, MEN, når du satte deg inn i bilen bytta den tilbake til dine manuelle innstillinger. F.eks om sommeren når det er 15-20C bruker jeg bare å ha på vifta uten AC og temp på LOW, da får jeg kun friskluft inn, er ikke så glad i den kalde, tørre AC-lufta.

Den beholder innstillingen, så det er ikke noe bry å skru luftmengden litt ned manuelt.

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 9