Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Kartelaven

Sider: 1 ... 7 8 [9]
121
Model 3 / Sv: Tesla Model 3 - Standard Range Plus. Kan nå bestilles på Tesla.no
« på: Fredag 12. April 2019, klokken 13:41 »
Dokumentene en får ved bestilling er en juridisk bindende avtale uansett evt. feil på nettsiden.

kan du laste det opp anonymisert?

Er det sånn at du faktisk tror at du får med alt det som er med i LR AWD? Selv om nettsiden tydelig beskriver forskjellen?  :) Jeg ser skrivefeilen. Jeg tror du fort havner i en "forstod, eller burde ha forstått" situasjon med forbrukerombudet hvis du ønsker å gå den veien til slutt.

Klikker du på delvis premium får du denne beskrivelsen. Så jeg mener det er mye usikkerhet rundt hva man skal forstå beskrivelsene som.

122
Model 3 / Sv: Tesla Model 3 - Standard Range Plus. Kan nå bestilles på Tesla.no
« på: Fredag 12. April 2019, klokken 11:57 »
Dokumentene en får ved bestilling er en juridisk bindende avtale uansett evt. feil på nettsiden.

kan du laste det opp anonymisert?


123
Model 3 / Sv: Tesla Model 3 - Standard Range Plus. Kan nå bestilles på Tesla.no
« på: Fredag 12. April 2019, klokken 11:37 »
Dokumentene en får ved bestilling er en juridisk bindende avtale uansett evt. feil på nettsiden.

124
Model 3 / Sv: Tesla Model 3 - Standard Range Plus. Kan nå bestilles på Tesla.no
« på: Fredag 12. April 2019, klokken 11:11 »
Verdt å merke seg at det står Premium interiør i alle dokumenter ved bestilling av SR+ nå. Dette forklarer nok at prisen er høyere enn USA SR+ varianten som kun har partial premium. Gleder meg til 14 høytaler ink. effekt forsterkere og bass høytaler

125
Kia Soul EV / Sv: Kia Soul EV 2020
« på: Mandag 08. April 2019, klokken 15:36 »
Den tyske konfiguratoren ligger her
https://www.kia.com/de/angebote/konfigurator.a1ebd2b8-067f-4b0e-bef4-5bb3c0747256/#/ausstattung

Pris sk. Edition 7 39.2 kWh: EUR 33.990. Forutsettes 19% tysk mva og EUR/NOK kurs 9.66 så blir norsk pris ca. kr. 276.000

Pris sk. SPIRIT 64 kWh: EUR 43.190. Med samme forutsetninger som ovenfor så betyr det en norsk pris på ca. 350.000. 

I tillegg må det påregnes vrakpant og norske leveringsomkostninger og BOS påslag.
 
+ selvfølgelig vinterhjul, type 2 ladekabel mm.

Takk for innsikten, ingenting å si på utregningen her.
Dette får Hyundai Kona og Model 3 AWD til å virke som gode kjøp.
Blir spennende å se hva VW, Seat, Peugeot og Tesla klarer få til i 2019/2020.

126
Kia Soul EV / Sv: Kia Soul EV 2020
« på: Mandag 08. April 2019, klokken 14:40 »
En liten glipp i utregningen der, har rettet opp. Men konklusjonen blir mer eller mindre den samme.

Tysk pris inkluderer naturligvis VAT. Norge er vel rimelig anlene om momsfritak på El biler? Forhandlere som velger å stikke momsen i lomma priser seg ut og er ikke intressante for meg. Tesla opererer ikke sånn og SR+ er like rundt hjørnet. Den kommer til å påvirke ny- og bruktpris på mange EL-biler.

127
Kia Soul EV / Sv: Kia Soul EV 2020
« på: Mandag 08. April 2019, klokken 09:57 »
Tysk prisen skal være ca 350000 kr (Inklusiv 19% tysk moms), uten moms hva kan være prisen her i Norge? Jeg tipper rundt 310-320

350k minus 19% er 294k.
Koster samme bilen noe særlig mer enn 310k i Norge, spørs det hvor aktuell denne bilen blir.. den er jo ikke akkurat vakker.

128
e-208 / Sv: Elektrisk utgave av nye 208?
« på: Onsdag 06. Mars 2019, klokken 19:57 »
I følge https://ev-database.org/car/1168/Peugeot-e-208-GT
er utsalgspris 32.500€ i Nederland.
Trekker man fra 21% VAT og bruker dagens valutakurs blir det 251.674,-

250 000 for GT-utgave? Har sett video av e-208 Allure, men dette er vel et rimeligere utstyrsnivå?

Prisen er fra lenken jeg delte, der står det e-208 GT. Du kan bare trykke på teksten og se selv.

Så vidt jeg skjønner tilbys den elektriske bare med høyt utstyrsnivå.

129
e-208 / Sv: Elektrisk utgave av nye 208?
« på: Onsdag 06. Mars 2019, klokken 12:54 »
I følge https://ev-database.org/car/1168/Peugeot-e-208-GT
er utsalgspris 32.500€ i Nederland.
Trekker man fra 21% VAT og bruker dagens valutakurs blir det 251.674,-

131
Model 3 / Sv: Aero-hjulkapsler: Smak eller vane?
« på: ſøndag 13. Januar 2019, klokken 12:47 »
Den er litt tveegget den. Jo mer designet skjuler. Jo mer dritt får ligge lenge.
Jo åpnere designet er, jo mer dritt kommer til, men jo lettere er det å få vasket alt og spylt av bremsene.
Vil tro aerowheels uten cover er en drøm å holde vinterrent med en felgrens og høyttrykksvasker. Samt felgbørste og en svamp du kan dytte inn og rundt.

Da er vel aerofelgene rimelig perfekte på vinteren. Bare nappe av dekslene før vask og klikke de på igjen når deksler og felgene er rengjort. 

132
Model 3 / Sv: Bestille LR eller vente på MR/SR
« på: Torsdag 03. Januar 2019, klokken 17:19 »
Det er en intressant tabell over rekkevidde på alle Tesla varianter her: https://teslike.com/wp-content/uploads/2018/11/2018-11-30-km.gif

Tabellen oppgir praktisk rekkevidde på LR AWD til 47,6 mil og SR RWD til 36,1. Så forskjellen blir da 11,5 mil.

LR AWD kan lade 33 mil rekkevidde på 30 minutter med super charger.
SR kan lade 24 mil på samme tiden.


133
e-up! / Sv: Importert e-up! Styre unna?
« på: Fredag 21. Desember 2018, klokken 10:38 »
Jeg vet ikke hvilken versjon software er, men Garmin er på norsk ikke fransk.

134
e-up! / Sv: Importert e-up! Styre unna?
« på: Fredag 14. Desember 2018, klokken 12:01 »
Jeg har en fransk E-UP solgt som ny av en Norsk forhandler.
Blien min har utvidet fabrikk garanti på 5 år og jeg har fått fikset småting hos Erik Arnesen Bryn dekket av denne, jeg har service og mobilitetsgaranti og alt det der.

Software er oppdatert og på Norsk, eneste jeg mangler er DAB.
Ikke at det bryr meg nevneverdig, bruker stort sett Spotify via Bluetooth likevel.


Sider: 1 ... 7 8 [9]