Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - tss_trd

#46
Model 3 / Sv: Tregt dørhåndtak
fredag 13. september 2019, klokken 08:05
Wd40 pleier å løse de fleste slike problemer. Kanskje noen vil mene det er litt tynt for langvarig smøring?
#47
Model 3 / Sv: Tire pressure - Hva er grei PSI?
fredag 06. september 2019, klokken 11:09
Husk også at du kan sette nytt lufttrykknivå under servicemenyen. Så om du senker trykket fra 42psi til 39psi, som Elon anbefaler, så slipper du uønskede varsler om lavt lufttrykk.

Har 20toms og kjører på 37 psi. Det gjør underverker for komforten å gå ned litt fra de 42 som står i dørkarmen. Mister kanskje litt rekkevidde, men det er det verd! Kan ikke si jeg ser ujevn slitasje på dekkene etter ca 6000km.
#48
Model 3 / Sv: Montering skvettlapper EV Mudflaps
onsdag 07. august 2019, klokken 23:26
Er snakk om EV mid west. Riktig som du sier, fra siden er det bare et par mm. Liker også at de ikke omslutter forskjermen og kanalen slik mange andre typer gjør. Da kan jeg følge med å se om det dannes noe rust.
Tenker mer når bilen sees skrått og rett bakfra, da blir plutselig rallylooken vel heftig ;)
#49
Model 3 / Sv: Montering skvettlapper EV Mudflaps
onsdag 07. august 2019, klokken 22:29
Jeg måtte skru fast ene forskjermen. Så måtte jekke opp bilen, ta av hjulet og og demontere halve innerskjermen for komme til 10mm skruen nedenfor blinklyset. Dynket samtidig området med fluid film. Litt bedre rustet til vinteren forhåpentligvis. La også et lag med silikon i overkant av skvettlappen mot innerskjermen.

Skvettlappene bak har jeg ikke montert enda. Synes de blir veldig synlig uten at jeg tror de vil ha noe særlig effekt. Plastfangeren bak er jeg ikke så veldig bekymret for vil begynne å ruste..
#50
Model 3 / Sv: Skvettlapper/foliering
tirsdag 23. juli 2019, klokken 11:01
Har midwest skvettlapper på perf.
Kan ikke si at jeg registrerer endring i forbruket i det hele tatt.

Slik jeg oppfatter det, er det svært vanskelig å sammenligne forbruk med ditten eller datten. Å klare å kjøre 100% identisk med pådrag, brems etc er ikke lett.

Fikk meg akkurat 18 toms vinterhjul og testet disse tur retur hytten. Ca 70 km. Havnet på 140Wh per km. Sist jeg kjørte til hytten med 20 toms var jeg på 220Wh per km, men jeg kan fint bruke både mindre eller mer. Ofte er det små ting som gir store utslag. Feks var det en MB G55 AMG kompressor som medførte det relativt høye forbruket sist ;)

Tilbake til poenget mitt; skvettlappene ligger i le av dekkene, mulig man i laboratorium kunne klart å måle en forskjell, men ikke i dagligdags kjøring. Der er det andre faktorer som betyr langt mer.. Min påstand
#51
Model 3 / Sv: Egnede hengere?
søndag 12. mai 2019, klokken 13:20
Dette er ikke så vanskelig!

Dersom vi antar at tillat totalvekt på bilen blir 2305 kg får vi følgende:

B - tillat totalvekt på tilhenger kan være
3500kg - 2305kg =  1195 kg

B96 - tillat totalvekt på tilhenger kan være
4250kg - 2305kg = 1945kg

BE - tillat totalvekt på tilhenger kan være
7500kg - 2305kg = 5195kg (3500kg)
(Her må det presiseres at dersom BE er tatt etter 19. jan 2013, er maks tillat totalvekt 3500kg)

Aktuell totalvekt på tilhenger kan aldri overstige 910kg.

Hilsen en som har BE og Model3 performance. Så denne problemstillingen blir ikke aktuell for meg med det første. Arghh...
#52
Model 3 / Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
lørdag 09. mars 2019, klokken 11:34
Som sagt, så får model S 32A. Vribryteren i TWCen står på 8, altså 32A. Elektrikeren var litt kranglete siden hovedsikringen bare er på 3x50A, men gikk til slutt med på det. 7kW holder lenge, men synes det er rart strømstyrken er begrenset i model 3.

Merker stor forskjell i temperatur på sikringer og kabler i skapet når model S har stått noen timer med 32A. Når model 3 lader er det knapt nok litt lunk..
#53
Model 3 / Sv: TM3 lader ekte 3-fas 11 kW på 230v anlegg!!!
lørdag 09. mars 2019, klokken 09:50
På min TWC 230V trefase IT 32A får jeg maks 7,2 kW på model 3en. Det ser riktignok ut til at den klarer å utnytte alle fasene, men bilen tillater meg ikke å justere strømmen til mer enn 19A. Model S lader på ca 8,4kW - 32A og med display error. Det viser 22kW.

Ikke at det er et stort problem, men 11 kW på trefase 230V får jeg ikke fra TWC.
#54
Model 3 / Sv: Kjøreopplevelse Performance
tirsdag 05. mars 2019, klokken 11:03
Jeg merker litt sporing. Ikke så mye at jeg har reflektert noe særlig over om det kan være feil i hjulstillingen.

Nå kjører jeg på sommerdekk. Pilot sport 4s, 235/35r20. Disse dekkene er arvtageren til pilot super sport og har svært stive dekksider for å tåle banekjøring. Dette kombinert med lave temperaturer, tror jeg er dårlig kombo på norske slitte veier.

Kommer nok til å skaffe meg 18toms med pilot sport 4 e.l. med høyere komfort på vei. Satser på sporingen gir seg da.
#55
Model 3 / Sv: Innkjøp av gulvmatter (helst fra Norge)
tirsdag 19. februar 2019, klokken 23:53
Sitat fra: Vesel på tirsdag 19. februar 2019, klokken 23:16
Følte forresten med et lite bånd av filt. Noen som vet hva det er til? Kanskje bare noe rester fra produksjonen.

Kan det være til å legge mellom matten og fothvileren på førerplassen? Har hørt noen klage over gnisselyder fra undersiden av matten når den trykkes mot fothvileren i hardplast. Ref, videoen over fra 3:50.
#56
Model 3 / Sv: Levering av model 3
søndag 17. februar 2019, klokken 13:06
Jeg fikk også epost for en uke siden om levering i Bergen 26.2. Performance, ingen melding om utsettelse foreløpig.
#57
Model 3 / Sv: Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.
lørdag 19. januar 2019, klokken 01:23
Sitat fra: Elmaster på fredag 18. januar 2019, klokken 23:37
En annen ting å notere er at det er Michelin dekk på bilene nå. Virker sånn at vinter dekkene blir satt på når de har ankommet Norge/ Europa.

Og ingen skilt holdere foran heller så de vil også bli ettermontert her.

Og ikke bare Michelin, men Michelin Pilot Sport 4 (ser det ut som). I motsetning til Primacy mxm4 som aerofelgene i amerika ruller på. Tesla sparer ørlitegranne penger på dekk, men til gjengjeld får vi dekk som er overlegne på sommerføre. Her bruker vi jo uansett egnede vinterdekk. Vinn-vinn!

Argh! Jeg vil mye heller har aerofelger med PS4 fremfor 20 toms med PS4S..
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA