Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - tss_trd

#16
Overhodet ingen sporing med premiumcontact 6 i dim 245/45-18 og 2,7 bar. Det samme kan ikke sies om 20" PS4s! Sparer også totalt 18kg i uavfjæret vekt. Er som å sitte på et svevende teppe. Helt magisk!

 
#17
i-Pace / Sv: Tragisk ulykke
lørdag 20. juni 2020, klokken 12:37
Prinsipielt enig i at vi ikke bør diskutere konkrete ulykker her, især dødsulykker. Denne tråden holder likevel en langt mer respektfull tone enn hva som kan sies om diskusjoner på feks facebook. Der slenger folk med leppen og har pekt seg ut årsaken til ulykken; høy fart.

På generelt grunnlag vil jeg anta det er flere faktorer som spiller inn. Feks mangel på veigrep. I denne saken har eier av bilen ikke gjort noe ulovlig og må ikke klandre seg selv. Når det er sagt, synes jeg det er åpenbart at myndighetene bør vurdere forbud mot piggfrie vinterdekk deler av sesongen på lik linje som piggdekk. Det er farlig og jeg ser svært mange biler som kjører rundt på dette året rundt.
#18
Model 3 / Sv: Sprekk i bakvindu
tirsdag 09. juni 2020, klokken 14:21
Som nevt, så ble jeg oppringt og bedt om å komme innom før timen. Nettopp slik at de kunne fastslå om det vat garanti eller ikke.
#19
Model 3 / Sv: Sprekk i bakvindu
fredag 29. mai 2020, klokken 09:37
Skjønner ikke hvordan solfilm kan være årsaken. Som nevnt, så er min påstand at varmgang i trådene skyldes at ruten allerede har sprukket. Så nylig en Teslabjørnvideo der han fikk lagt på ny solfilm på bakruten. Nettopp pga rutebytte. Ingen problemer med garanti der selv om han har hatt solfilm.
#20
Model 3 / Sv: Sprekk i bakvindu
onsdag 27. mai 2020, klokken 14:34
Jeg oppdaget sprekk i ruten for litt siden. Booket via appen, fikk time tre uker frem i tid. Ble imidlertid oppringt og bedt om å komme innom før, slik at de fikk tatt bilder og bekreftet ev. garantireparasjon. De hadde bare én person som kunne bytte ruter :o

Har ikke testet varmetrådene etter jeg oppdaget sprekken, men antar at når ruten sprekker oppstår det brudd eller dårlig kontakt i trådene. Slår en de da på, vil de enten ikke virke eller det vil bli voldsom varmeutvikling pga dårlig kontakt. Er vel litt avhengig av hvilket glass som sprekker. Sikkert det innvendige som mest utsatt da dette ligger nærmest karosseriet og får det meste av belastningene ved bevegelse.
#21
Sitat fra: Rosstopher på mandag 27. april 2020, klokken 21:00

Ble det på noe tidspunkt gitt informasjon som ga inntrykk av at tidlige Model 3 skulle kunne få hengerfeste? I så fall skjønner jeg at du ikke føler du kan stole på de. Hvis ikke slik informasjon ble gitt skjønner jeg at det er kjipt, men da har du jo fått nøyaktig den bilen som ble lovet.

Jeg tror de fleste av oss som kjøpte bare uker før hengerfeste ble tilgjengelig er fullstendig klar over at vi har en bil uten hengerfeste. Poenget her er vel at det neppe kom overraskende på Tesla at bilen plutselig skulle få akkurat dette.

Jeg mener helt klart at i det europeiske markedet burde dette vært kommunisert ut. Så kunne kundene selv vurdere hvorvidt de ville vente eller klare seg uten. Dette er sleipt, punktum!

Det blir ekstra irriterende at bilene helt klart er tilrettelagt for ettermontering, men det stopper fordi Tesla ikke gidder å ta seg bryet med å skrive ok og sette et stempel på et papir. Det er smålig!

De to gangene i året jeg skal ta båten, må jeg uansett ha en skikkelig bil. Ett tonn holder ikke! En Model Y hadde klart det dog...:-\
#22
Model Y / Sv: Hengervekt på TMY
fredag 10. april 2020, klokken 11:38
Ja, de vil gjøre det svært vanskelig for seg selv om de skal operere med flere ulike godkjenninger når biler skal allokeres.
#23
Model Y / Sv: Hengervekt på TMY
fredag 10. april 2020, klokken 11:18
Synes det er interessant at de på model 3 har følgende tilføying under hengerfestevalget:
Tilhengerfeste kan ikke installeres etter levering.

Det har de ikke under model Y. Skal kanskje ikke konkludere noe ut fra dette, men jeg leser det i alle fall slik at det på nåværende tidspunkt vil være mulig å ettermontere i fremtiden.
Tow hitch er også tilvalg på performance. Bra!
#24
Model 3 / Sv: Merker på glasstak på helt ny bil
fredag 03. april 2020, klokken 12:15
Ser det er på lakken også. Så det er nok noe som har dryppet. Jeg hadde noe tilsvarende på min. Har spennbetongplater i garasjen. Etter 30år har vann begynt å trenge gjennom og det drypper ned på bilen. Sitter som fy. Husker ikke hva jeg brukte, men en form for glasspolish og en god mikrofiberklut. Så var jeg rask med å få opp noen plastplater oppunder taket :)
#25
TM3 Hjul, dekk og felg. / Sv: Sommer dekk til Model 3 AWD
torsdag 02. april 2020, klokken 16:00
Trodde det kun var 20tommerne som kom med PS4S, mens 18toms kom på PS4?

Kan være et tips å sjekke finn eller høre med dekksjapper om de har noen avmonterte PS4 fra originale 18toms felger til model 3. Fort halv pris da.
#26
Model 3 / Sv: Bytte av luftfilter på Model 3
lørdag 07. mars 2020, klokken 21:34
Sitat fra: HalvorV på fredag 31. januar 2020, klokken 12:57
Gikk for et "franskefilter" blir interessant å teste.
Har savnet luktfri bil siden jeg fikk 3eren, rester fra gamle diesler, mopeder og vår på Jæren trenger jeg ikke inne i bilen.

Fått testet det?
Jeg gikk også for det dette filteret; kan ikke si jeg er imponert. Dette er nok noe billig kinaræl. De originale filtrene er langt bedre synes jeg. Kjente feks ikke noe lukt fra vindusspylervæsken, men det lukter svært kraftig nå med "hepafilteret". Eksosen fra skitne fossilbiler stikker i øyne og svir i bihulene. Burde vært forbudt  :D
#27
Model 3 / Sv: M3P får Track mode v2
tirsdag 03. mars 2020, klokken 12:57
Har drømt om en slik slider for hjuldriften siden jeg fikk bilen for over et år siden.
100% på forhjulene er fullstendig ubrukelig, men akk så gøy :) Kjenne på litt skikkelig torque steer.
Dette blir artig!
#28
Model 3 / Sv: Fall i batterikapasitet over tid
onsdag 19. februar 2020, klokken 13:46
Sitat fra: Langangen på onsdag 19. februar 2020, klokken 10:25
Lader du kun på et lite område, for eks. 70-80%?

Ja, ligger mye mellom 60-80%. Fikk kjørt den ned under 20% her i helgen. Så da stod den natten over med omlag 15-18%. Da jeg sjekket appen dagen derpå, viste den estimert 361 km dersom jeg dro slideren opp til 100%. Ikke imponerende. Satt den så på lading til 90%. Estimert rekkevidde økte raskt etterhvert som temperaturen i batteriet steg. Etter endt lading havnet den på 419 km ved SOC på 90% og estimert 465 km på 100%.

Tenker jeg får prøve med et par fulle sykluser til. Men tydelig at estimert rekkevidde i appen også påvirkes av temperaturen på batteriet..
#29
Model 3 / Sv: Fall i batterikapasitet over tid
søndag 16. februar 2020, klokken 17:53
Hos meg viser det nå bare 409 km på 100%. Riktignok med frostsymbolet. Har falt kraftig siste uken føler jeg. Viste stort sett rundt 490 km tidligere.

Hvor riktig er dette tallet, eller, hva viser det egentlig?
#30
Model 3 / Sv: Vinterdekk på orginale 20" 275/40/20??
fredag 14. februar 2020, klokken 14:34
Kan virker som om PS4Sene Tesla (TO-merket) har fått laget, er endel større enn 235. Har flere andre sett dekk liggende ved siden av nå, både 235 og 245. TOene er betydelig bredere enn de andre dekkene på 235 og om ikke bredere, så i hvertfall like brede som de på 245. Med andre ord, skal en skifte dekk og velge noe annet, så er nok 245/35 det riktige valget. Ev. 275/30 på bakdekkene ;) Der er god plass i bredden.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA