Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Nicko

#16
Audi e-tron / Sv: Standard stereo - ettermontering av subwoofer
onsdag 18. mars 2020, klokken 07:58
Absolutt godt nok som det er. Men lurte bare på om noen hadde vurdert samme. Har justert diskant og bass til Max i hver ende
#17
Audi e-tron / Sv: Beltestrammere bak
onsdag 18. mars 2020, klokken 07:57
Godt poeng. Men baksete passasjerer er 50kg + så burde gå. Lurte vel mere på om det faktisk skal stramme til ved oppstart eller juni tilfelle en kollisjon.  Fremme strammes det til ved igangskjøring. Har vinter pakke med pre sense rear   
#18
Audi e-tron / Standard stereo - ettermontering av subwoofer
tirsdag 17. mars 2020, klokken 20:29
Har fått bilen nå, en kjempebil. E50 Advanced sport. Synes også standard stereo er helt ok til å høre på Radio med. Men kunne savnet en dypere bass. Noen som har undersøkt om det er mulig å ettermontere en sub bak? ev hva dette ville koste.
#19
Audi e-tron / Sv: Beltestrammere bak
tirsdag 17. mars 2020, klokken 20:27
Hei!

Nettopp fått bilen, men beltene strammer ikke bak (på samme måten som foran). I bestillingslisten står det pre sense rear med vinterpakker. Og strammere skal være montert bak, men barna merket ingen ting. Reklamasjon?
#20
Audi e-tron / Sv: E tron og tilhenger - førerkort B/B96
fredag 06. desember 2019, klokken 11:00
Sitat fra: kaiat på mandag 02. desember 2019, klokken 12:00
Har du B96, holder det med oppkjøring hos din lokale trafikkstasjon. Kun det som skiller B96 og BE hva angår opplæring. I "gamle dager" kunne du nok stille med egen bil, men nå er det krav til dobbelt pedalsett så vidt jeg vet. I tillegg er det krav til tilhengeren som skal brukes. Den skal blant annet være lastet til en viss vekt, samt at det skal være skap eller kapell på den.

Har en vanlig Tyssehenger 2400mm lang. Sjekka vognkortet, som viste tillatt totalvekt 1300. Så 1300+3040 = 4340 kg, dvs over 4250 som er grensa for B96. Så blir en oppkjøringstime til BE for min del. (har B96 fra før).
#21
Audi e-tron / Sv: e-tron 50 Teoretisk og faktisk rekkevidde
fredag 06. desember 2019, klokken 09:00
Synes dette ser bra ut jeg. Med et forbruk på ca 30 kwt/100 km på vinteren, skal vi da ha en e50 rekkevidde godt over 20 mil, selv med takboks. Vurderer da veldig å bytte til 19" dekk på vinterbilen for å ha en buffer (kanskje noen mil ekstra).... Dette er vel største forskjellen fra launch edition som jeg kan se gir noen opplagt forskjell i rekkevidde.

Blir spennende å følge de første e50 bilene som kommer til landet etter hvert..
#22
Audi e-tron / Sv: e-tron 50 Teoretisk og faktisk rekkevidde
torsdag 05. desember 2019, klokken 12:58
Ref rekkevidde. Siste oppdatering som ligger ute på Audi.no: https://www.audi.no/no/web/no/bilmodeller/audi-tron/audi-e-tron.html#layer=/no/web/no/bilmodeller/audi-tron/audi-e-tron/layer/rekkevidde-og-forbrukstall.html

Blandet kjøring (30-33 mil )
Bykjøring (34-37 mil)

e-tron SUV Rekkevidde by km  Rekkevidde blandet kjøring km  Forbruk blandet kjøring kWt/100km
e-tron 50 Launch Edition 368 332 22,6
e-tron 50 Advanced  347 307 24,3
e-tron 50 Advanced Business 342 303 24,6
e-tron 50 Advanced Sport  335 299 24,9


Noen som vet om dette er oppdaterte tall med optimalisering av drivsystem og bremser (+25 km?)




#23
Audi e-tron / Sv: E tron og tilhenger - førerkort B/B96
lørdag 30. november 2019, klokken 10:53
OK, da blir det BE som gjelder. En oppkjøring med traffikkskolen, og man har mere fleksibilitet. Eller kunne man håpet på en noe letter e50 når denne kommer ....
#24
Audi e-tron / E tron og tilhenger - førerkort B/B96
fredag 29. november 2019, klokken 23:49
Hei!

Leser at tillatt totalvekt for e-tron 55 er 3130 kg (A LOT). Har pridag et B96 førerkort som gir tillatt totalvekt av henger+bil lik 4250. Altså kan jeg IKKE trekke en henger med tillatt totalvekt 1300 kg (evt en lett campingvogn). Stemmer dette? Må altså ha BE førerkort for å trekke en slik henger..

Noen som evt vet hva tillatt totalvekt er for e50 (som jeg har bestilt??)
#25
Audi e-tron / Beltestrammere bak
mandag 28. oktober 2019, klokken 22:16
Noen som har reverserbare beltestrammere bak på Etron, og anbefales/virker dette? Vurdere å betale litt ekstra for å få dette installert . Kan være smart hvis barna sitter med tykke jakker etc...

Sikkerhet først!
#26
Kjøpe elbil? / Sv: Verditap E-tron 50 vs. E-Niro vs. Model 3 AWD
søndag 27. oktober 2019, klokken 12:11
Det jo bare å vente og vente.... Nye biler kommer hele tiden. Det som uansett er sikkert at tidlig investert elbil, kontra å sitte med en fossilbil er smart. Sparte bompenger, lave servicekost, billig drivstoff mm. Fort 50 tusen iåret.

Jeg TROR at en Niro kan tape seg endel grunnet Kia stempel... Men ikke 100% sikker. Vurderte denne sterkt, likte bilen, men gir heller  150k ekstra for en ny e50 med bedre komfort, hengerfeste, større bagasje +++. Men var meget fornøyd med Soul, men denne tapte seg endel i pris...

Vi har en TM3 og makan til bil har jeg aldri hatt. Usikkerhet kan være rust mm. Det er jeg helt enig i, og skal spyle bilen grundig i vinter.

Men har man et 5+ års perspektiv på bil nå, vil vel både en TM3, Kia og etron være gode investeringer ref. sparte kostnader over. Men da kan man ikke bare sitte og vente.....
#27
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
søndag 27. oktober 2019, klokken 11:57
Enig der, 13 k for elektrisk justering?? !. Såpass sjelden aktuelt at kost/nytte tilsier at man kan spare disse. Heller bruke pengene på sportseter med manuelt.
#28
Audi e-tron / Sv: Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55
søndag 27. oktober 2019, klokken 09:57
Noen som aner på ekstra kost for elektriske seter på e50, og om dette er smart med tanke på annenhåndsverdi? Tenker på sportsseter men uten elektrisk justering (såftremt ekstra kost er veldig høy!). Tenker det er bedre å bruke pengene på gode seter (sport) kontra elektrisk innstilling.....
#29
Audi e-tron / Sv: Leasing kontra Kjøp?
torsdag 24. oktober 2019, klokken 17:51
Gode innspill. Blir vel mere overbevist om at kjøp er et det beste for e50 for min del også. Restverdi er gjetning, men når leasingpris er neste 45% av bilpris, er valget temmelig enkelt. Rekkeviddeangst eller ikke, med flere lynladere (blir ikke færre iallefall), er nok e50 er bil som holder i mange år, da man har SUV, hengerfeste, Audi, takboks,  ++ og nok rekkevidde til 99% av turene, uten å stoppe.... og det til en veldig god pris , til Audi å være.

Mere fleksibelt også, hvis man skulle få lyst på en Tesla Model Y om 2-3 år. en gang.

Leasing av hybrid er nok mere smart i forhold til kjøp , da disse vil være mye mindre attraktive om 3 år.

#30
Audi e-tron / Sv: Leasing kontra Kjøp?
onsdag 23. oktober 2019, klokken 20:14
Oi! Her var det mye antileasing. Men gode argumenter for å kjøpe synes jeg.
Mitt syn er todelt. Om 3år er nok kanskje e50 utdatert, da spesielt mtp at nye biler kommer med betydelig lengre rekkevidde. Ellers tror jeg bilen står seg godt. Det er et argument for leasing.

Angående kjøp har man jo friheten med å kunne selge når man vil, (hvis man får solgt når elbillasset kommer, ModelY +++). Videre hvis man kan leve med e50 i mange år, er jo kjøp det aller smarteste!

Når det gjelder bmw leasing, så jeg denne kostet 181 tusen , med 10000 km pr år. Jeg anser da etron å være en mye bedre deal grunnet sparte bompenger og drivstoff + mye større bil, for samme antall km. (må regne med 40 tusen pr i bomkost+ drivstoff pr.år for 15 tusen km).
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA