Jeg fikk min 2024-modell 22. desember. Det gikk vel en uke eller så før de første varslene om for lav 12v-spenning kom. Ved første varsel skrudde jeg på batteri-optimalisering, det ser ut til å hjelpe relativt lite. Et par timer etter kjøring over en viss distanse, eller lading, har jeg ikke 12v-varsel, men det kommer fort tilbake, og app er i 99% av tilfellene ikke i drift pga dette. Jeg leste på VWid-talk at terskel for at den stopper app i å kontakte bilen er såvidt høyere enn terskelen for at bilen begynner å lade 12v-batteriet. Dermed får en denne noe snodige situasjonen. I tillegg virker det som en får ganske bra spenningsfall av den norske vinteren, og dette fremstår som et gedigent bomkjøp. Trodde virkelig VW hadde fått vekk disse barnesykdommene nå. Men jeg har sw 4.0, så mulig den har masse bugs.
Andre ting: Keyless/opplåsing når en nærmer seg fungerer naturligvis ikke pga 12v. NOen ganger, også ved stopp underveis, altså ikke bare etter at bilen har stått lenge, vil den ikke låse opp dørene igjen. Dvs. en får ikke åpnet dem selv om de ikke er låst. Ingenting skjer når en tar i håndtakene. Må låse opp 15-16 ganger med fjernkontrollen før bilen plutselig lar deg komme inn. Veldig praktisk i -25.
Har til nå hatt bilen på verksted 1 gang uten at de fant feilkoder (pga 12v og at bilen ikke tar automatisk lading eller 3-fas-lading fra easee-boksen).
Andre ting: Keyless/opplåsing når en nærmer seg fungerer naturligvis ikke pga 12v. NOen ganger, også ved stopp underveis, altså ikke bare etter at bilen har stått lenge, vil den ikke låse opp dørene igjen. Dvs. en får ikke åpnet dem selv om de ikke er låst. Ingenting skjer når en tar i håndtakene. Må låse opp 15-16 ganger med fjernkontrollen før bilen plutselig lar deg komme inn. Veldig praktisk i -25.
Har til nå hatt bilen på verksted 1 gang uten at de fant feilkoder (pga 12v og at bilen ikke tar automatisk lading eller 3-fas-lading fra easee-boksen).