Som nevnt i en annen tråd her, har jeg hentet ut en bil som har problemer med å lande her, spesielt på 3-fas. Har Easee-lader som er forskriftsmessig montert på en 3x32A-kurs. Den fungerer helt greit med e-Golf, XC-40 Recharge og Tesla Model Y, men med den nye id.4 feiler etter noen minutter. Forløpet er slik. Setter inn lader. Handshake går i orden slik at lys begynner å pulsere grønt og stripe i frontruta pulserer på halve siden og er grønn på andre. Bilen sier den lader, men sier den lader på -0.2 til -1,5kW (variabelt). Altså estimerer den f. eks. -7km i minuttet... Nesten så det går i revers :-o Nå står det noe om toveis-lading i innstillinger... Etter et minutt eller to kutter bilen, og det lyser rødt ved ladekontakt, og jeg får melding om at lading feilet.
Jeg har fått ladet et par ganger ved å låse roboten til 1-fase, bilen har da klart 6.7kW (6 rapportert i bilen, 6.7 av roboten).
Jeg har også problemer med nødladeren. På samme bygg får jeg samme/lignende feilsituasjon, på bolighuset (laderobot står på driftsbygning/fjøs, som også har hovedinntak) har jeg fått ladet med nødkladd.
Noen som har vært borti lignende? Ev. noen som har lignende 230v IT-oppsett som faktisk fungerer? Har skjønt ut fra VW.no at 3-fas lading på IT-nett er støtter fra 2022 en gang.
Jeg har fått ladet et par ganger ved å låse roboten til 1-fase, bilen har da klart 6.7kW (6 rapportert i bilen, 6.7 av roboten).
Jeg har også problemer med nødladeren. På samme bygg får jeg samme/lignende feilsituasjon, på bolighuset (laderobot står på driftsbygning/fjøs, som også har hovedinntak) har jeg fått ladet med nødkladd.
Noen som har vært borti lignende? Ev. noen som har lignende 230v IT-oppsett som faktisk fungerer? Har skjønt ut fra VW.no at 3-fas lading på IT-nett er støtter fra 2022 en gang.