Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - jonnyjb

#31
ID.3 / Sv: Feil fartsgrenser i kartdata
fredag 08. januar 2021, klokken 12:13
Hadde vært fint med mulighet for å sette ACC til å bruke hastighet noen km eller % over fartsgrensen, men jeg synes det fungerer greit uten dette også - er ikke veldig mye input fra meg som skal til for å justere hastigheten litt opp. Mye viktigere for meg at ACC ikke justerer til feil hastighet (antagelig pga feil fartsgrense i kartdata) som skjer altfor ofte slik det er nå.
#32
ID.3 / Sv: Software oppdatering
torsdag 10. desember 2020, klokken 09:21
Klaget for et par uker siden på at bilen ikke ville starte (fikk en del feilmeldinger og fikk ikke satt den "i gir"). Det løste seg ved å lade bilen noen minutter, men de ville ha bilen inn på verksted for å sjekke den. De fant noen feilmeldinger de tolket som hadde med 12V-problemet å gjøre, og satt da opp en ny time for programvareoppdatering (er visst en heldagsgreie).

Jeg har forøvrig sett dette problemet kun denne ene gangen. Har kjørt over 3000 km med min ID.3 1st (basisutgaven).
#33
ID.3 / Sv: Software oppdatering
onsdag 09. desember 2020, klokken 19:20
Har de fleste fått oppgradering med bl.a. Apple CarPlay? Jeg har ikke fått dette, har fått time 5. januar for denne oppgraderingen.
#34
ID.3 / Sv: Fungerer innstilling av ladested?
lørdag 05. desember 2020, klokken 23:42
Sitat fra: jonnyjb på lørdag 28. november 2020, klokken 19:07
Er sånn i min ID.3 også. Veit ikke om det er noen sammenheng, men i We Connect ID appen står Online-tjenesten "Ladestasjoner" med status "For øyeblikket ikke tilgjengelig" - slik har det vært siden jeg kjøpte bilen tidlig i oktober. Antar dette er funksjonalitet som kommer, men ikke er klart til bruk ennå.
I dag så jeg at alle 5 online-tjenestene ser ut til å være aktivert i We Connect ID app'en. De 3 nederste (ladestasjoner, kart-oppdatering og trafikkinformasjon) har vært merket "For øyeblikket ikke tilgjengelig" inntil i dag.
#35
ID.3 / Sv: Fungerer innstilling av ladested?
lørdag 28. november 2020, klokken 19:07
Er sånn i min ID.3 også. Veit ikke om det er noen sammenheng, men i We Connect ID appen står Online-tjenesten "Ladestasjoner" med status "For øyeblikket ikke tilgjengelig" - slik har det vært siden jeg kjøpte bilen tidlig i oktober. Antar dette er funksjonalitet som kommer, men ikke er klart til bruk ennå.
#36
ID.3 / Sv: Altfor høy pris på ID3
søndag 15. november 2020, klokken 10:23
Jeg har kjøpt den rimeligste 1st-utgaven, da jeg syntes den ga "mest for pengene" til mitt bruk. Har hatt den på verksted to ganger; en for å justere den ene passasjerdøra bak, og en for å oppgradere programvare pga. feilmelding "Feil med kollisjonsputer". Fikk bruke en ID.3 Max begge gangene mens bilen var på verksted, så ikke så store ulemper for min del.

Bortsett fra det nevnt over har jeg ikke hatt noe trøbbel med bilen (har kjørt ca 1200 km), og jeg er veldig fornøyd. Mulig mindre utstyr fører til mindre sjanse for trøbbel?
#37
ID.3 / Sv: VW ID.3 - tråden
søndag 25. oktober 2020, klokken 09:50
Mode-knappen åpner kjøremodus-visningen du er ute etter på displayet, men tenningen må være på. Dvs. bilen må ikke være i parkeringsmodus eller du må manuelt slå på tenningen med Engine On/Off-knappen på rattstammen.

Dobbelt gulv følger kun med på 1st Max, usikker på om kan bestille dette i tillegg.
#38
ID.3 / Sv: VW ID.3 vs. konkurrerende biler
søndag 18. oktober 2020, klokken 14:12
Tanken "modellbiler i forskjellig skalaer" dukket fort opp når jeg så det bildet der  :D
#39
Virker som min ID.3 1st og Easee-ladeboksen ikke er helt på talefot. Jeg har satt opp Easee-boksen til å lade når strømprisen er lavest (bruker Tibber'app'en), det som da skjer når jeg plugger i kabel i bilen er at ladeportens lysdiode blinker hvitt noen sekunder, for så å endre seg til konstant rødt. Jeg må starte lading fra Tibber-app (avbryte smartlading) og så starte lading fra We Connect ID-app'en for å få ladingen til å starte.
#40
ID.3 / Sv: Leveringstid Id.3
torsdag 15. oktober 2020, klokken 20:36
Jeg bestilte ID.3 1st så fort det var mulig, fikk den utlevert 1. oktober.
#41
ID.3 / Sv: Tester av ID.3
tirsdag 13. oktober 2020, klokken 14:14
Var vel 125 km/t som ble oppgitt i posten jeg svarte på. I tillegg tviler jeg på at feilvisningen er så mye som 7,5 km/t.

Dette er jo veldig OT, men tror det er veldig vanlig og nærmest forventet at man kjører slik at speedometer viser 5-10% over fartsgrensen (jeg gjør det ofte selv). Egentlig litt trist, ser ikke bort fra at enkelte ulykker kunne vært vesentlig mindre alvorlige om man lot dette være. Og det viktigste av alt; nå føler man seg som en sinke om man forsøker å benytte ACC i ID.3 med automatisk fartsjustering! 😄
#42
ID.3 / Sv: Tester av ID.3
tirsdag 13. oktober 2020, klokken 13:09
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 13. oktober 2020, klokken 10:28
Snitt på 130km/t blir litt i overkant, men snitt på 120km/t er absolutt interessant og relevant.

Selv om en langtur i sin helhet får mye lavere snitt (blant annet pga kø ut av byen), kjører en et solid stykke i 120km/t. Snittfart blir dermed misvisende og lite relevant fordi kø mm drar snittfart uforholdsmessig mye ned.

La oss si en står 1 time i kø med snitt på 20km/t, deretter kjører man 1,5 time i 125km/t.
En får et snitt på bare 87,5km/t. Det høres jo fint og flott ut, ikke sant? Og da er det jo mest relevant med en 90km/t test? Definitivt ikke.... Andelen av turen i 125km/t utgjør 90%!

Det illustrerer hvor totalt misvisende snitthastighet kan være når en skal se på forbruk.....

...eller man kan bruke 10 min. ekstra på turen med en mer lovlig hastighet på 112,5 km/t (forutsetter at delen på 1,5t det er snakk om er en 110-sone) - man reduserer faren for seg selv og andre medtrafikanter, slipper å tenke på fartsbøter, og attpåtil får man en bonus med litt lavere strømforbruk. Er jo som å spille Lotto med garantert gevinst!  :P
#43
Sitat fra: Esop på søndag 11. oktober 2020, klokken 12:38
Polestar har kommet med en uttalelse på sine sider.

https://www.polestar.com/no/press/press-release/uttalelse-fra-polestar-11-oktober

Interessant at politi og Polestar er uenige om det var brann eller kun røykutvikling. Enten har politiet overdrevet, eller så prøver Polestar å redusere alvorlighetsgraden. Ingen av delene er bra.
#44
Jeg har også slitt med We Connect ID, men det løste seg etter at jeg avinstallerte app'en fra telefonen (Android), tilbakestilte Infotainment i bilen til fabrikkinnstillinger og fulgte We Connect tilkoblingen i bilen til punkt og prikke - lastet til og med ned app'en på telefonen ved å skanne QR-koden på infotainment.
#45
ID.3 / Sv: Ryggekamera
fredag 21. august 2020, klokken 19:21
9000 kroner? Det er vel 3x hva det burde koste...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA