Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - jonnyjb

#106
Kia Soul EV / Sv: Kønummer tilgjengelig på "Min Side"
mandag 18. mars 2019, klokken 13:16
Jeg legger merke til at kønummeret jeg er tildelt stadig blir noe lavere - er det fordi jeg er langt bak i køen (1500+) og folk kansellerer reservasjonen sin, eller har Kia begynt å kontakte de første i køen?
#107
e-208 / Sv: Elektrisk utgave av nye 208?
torsdag 14. mars 2019, klokken 18:48
Sitat fra: Håvar på tirsdag 05. mars 2019, klokken 13:21
Ifølge elbilforeningen er startpris på e-208 312.000 og maksutstyrt 342.000  :o

Så her priser de seg rett ut  :(


Dinside.no oppgir akkurat de samme prisene for DS3 Crossback (https://www.dinside.no/motor/norges-forste-test-av-elektrisk-suv-fra-ds/70865528), så her gikk det nok i surr for Elbilforeningen (som flere har nevnt ovenfor).
#108
e-208 / Sv: Elektrisk utgave av nye 208?
tirsdag 05. mars 2019, klokken 11:07
OK, da så... var ikke klar over det, holder meg på god avstand til Facebook.
#109
e-208 / Sv: Elektrisk utgave av nye 208?
tirsdag 05. mars 2019, klokken 10:53
Sitat fra: Fansypantsy på tirsdag 05. mars 2019, klokken 10:44
Fikk bestilt ble nr 24X, tipper det kommer til å bli mange reaksjoner på at man faktisk kunne bestille før 12.00!
Har vel ikke vært skrevet noe klokkeslett noe sted, så kan vel ikke reagere på det. At det er mulig å reservere uten at det finnes informasjon om hvordan man gjør det på nettsiden, derimot...!
#110
Når jeg trykker på "Vis alle forhandlere" blir bare nettsiden mørkere, akkurat som det egentlig skal vises en popup, men den dukker aldri opp.
#111
Selv tror jeg 39.2 kWh er mest interessant for min del. Litt usikker på dataene i spesifikasjonene når det gjelder vekt; 39.2 kWh har batterivekt 317 kg og egenvekt 1593 kg, mens 64 kWh har batterivekt 457 kg og egenvekt 1682 kg - hvordan får de til dette? Hvor har de klart å spare inn 51 kg på 64 kWh-utgaven?
#112
Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på torsdag 28. februar 2019, klokken 14:57
Sitat fra: goggo på mandag 25. februar 2019, klokken 17:54
Tror kanskje jeg sikter meg inn mot en 39 KWh Active.
Eneste jeg kommer til å savne i forhold til Exclusive som jeg har nå blir avstandssensorer foran.
...

Hugo
Vil du ikke savne fraværet av varmepumpe i 39kWh utgaven?

Det er vel kun Classic som leveres uten varmepumpe? Active og Exclusive leveres med varmepumpe uavhengig av batteristørrelse etter hva jeg kan se utifra spesifikasjonene. Classic leveres kun med 39 kWh batteri, dermed er det ikke mulig å kjøpe 64 kWh-utgaven uten varmepumpe.
#113
Kia Soul EV / Sv: Kia Soul 2020 bestilling åpner 4 mars 2019 kl 1200
onsdag 27. februar 2019, klokken 10:47
Fra https://bilkjop.kia.no/e-soul-reservasjon/?_ga=2.220609432.1672355669.1551177448-2133903818.1551177448, nederst på siden:

"Beløpet er ikke en del av kjøpesummen og vil bli automatisk tilbakebetalt ved en eventuell avregistrering eller ved endelig kjøp av bil."
#114
Opel Ampera PH / Starttid for lading bestemt av avreisetidspunkt
tirsdag 15. januar 2019, klokken 12:15
Jeg har nylig kjøpt meg en Opel Ampera (2013), da jeg mener den bør være perfekt for mitt bruk (har 17 km til jobb).

En ting jeg lurer på er starttiden som vises når man velger at ladingen skal bestemmes av avreisetidspunktet (bruker dette ved lading på jobb), det ser ikke ut til å endre seg om jeg bytter ladenivå mellom 6A og 10A? Er dette en bug, eller er det noe jeg ikke har forstått her? Har ikke finlest manualen, så beklager om det står der...

Om noen fortsatt har denne bilen og har svar på dette setter jeg pris på det. Foreløpig er jeg veldig fornøyd med bilen!
#115
Elbiler i media / Sv: Motor.no: Årets beste bilkjøp - e-Golf?
tirsdag 11. desember 2018, klokken 00:42
Hvor i all verden har de hentet prisene fra i denne artikkelen: https://www.motor.no/artikler/slik-er-tco-for-norges-mest-populare-biler/

Skjønner at eGolfen kan bli ekstra attraktiv med en pris på 245 600 kr...
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA