Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - jonnyjb

#1
Polestar 2 / Manglende fotsensor
fredag 12. november 2021, klokken 15:22
Jeg fikk nettopp følgende informasjon fra Polestar:

SitatDa du bestilte bilen din, informerte vi deg om at den verdensomspennende mangelen
på halvledere kunne føre til at enkelte biler ville bli levert uten fotsensoren for den
håndfrie bakluken. Følgende ble kunngjort på Polestars nettside:

Vær oppmerksom på at på grunn av den verdensomspennende mangelen på halvledere fra
leverandører, kan det være at fotsensoren for den håndfrie bakluken ikke er tilgjengelig i bilen din
ved levering. Det vil imidlertid være mulig å få den montert gratis i ettertid.

Vi kan nå bekrefte at bilen din vil bli levert uten denne funksjonen. Det vil bli mulig å få denne funksjonen montert gratis i ettertid når situasjonen er bedre, men i skrivende stund kan vi ikke si noe om når dette blir mulig.

Du vil bli kontaktet om ettermontering av denne funksjonen når den blir tilgjengelig.

Vi beklager sterkt at denne situasjonen har oppstått. Vi vil gjerne forsikre deg om at vi jobber målbevisst for å tilby best mulig kvalitet, og gjør vårt beste for å begrense følgene av den verdensomspennende mangelen på halvledere for deg som kunde.

Jeg har aldri sett denne informasjonen på nettsidene til Polestar, så dette kom overraskende på meg. Ikke veldig kritisk akkurat, klarer meg vel fint uten denne sensoren en stund - jeg liker bare dårlig at jeg ikke har fått det med meg. Er det noen her som aner hvor denne informasjonen var å finne på nettsidene til Polestar?

Bilen min skal leveres i januar, den ble bestilt 29. september og deretter endret til en "leveringsklar" bil 16. oktober.


Redigert: OK, ser nå at det står informasjon om dette bl.a. her, nederst på siden: https://www.polestar.com/no/polestar-2/exterior/

Er nok bare jeg som ikke har lest godt nok...
#2
Nissan / Nissan oppjusterer prisene
torsdag 04. juni 2020, klokken 18:46
Ser ut som Nissan øker prisene: https://www.elbil24.no/nyheter/voldsom-prisokning---vi-var-nodt-til-a-gjore-noe/72523774

Jeg skjønner ikke helt argumentasjonen, ser da ut som krona er på god vei tilbake til gamle høyder? Særlig sammenlignet med japanske yen og dollar, men også euro ser lovende ut.
#3
Opel Ampera PH / Batterigaranti 8 år - hva dekkes?
mandag 13. januar 2020, klokken 19:37
Det skal være 8 års batterigaranti på Opel Ampera, noen som har mer detaljer om hva som dekkes? Jeg har en 2013-modell som ikke lenger vil lade (et eller annet kortslutter i bilen når lading settes i gang, og sikringen til laderen/ladeboksen går umiddelbart). Jeg har kjøpt bilen brukt, og er usikker på hva garantien dekker.
#4
Opel Ampera PH / Starttid for lading bestemt av avreisetidspunkt
tirsdag 15. januar 2019, klokken 12:15
Jeg har nylig kjøpt meg en Opel Ampera (2013), da jeg mener den bør være perfekt for mitt bruk (har 17 km til jobb).

En ting jeg lurer på er starttiden som vises når man velger at ladingen skal bestemmes av avreisetidspunktet (bruker dette ved lading på jobb), det ser ikke ut til å endre seg om jeg bytter ladenivå mellom 6A og 10A? Er dette en bug, eller er det noe jeg ikke har forstått her? Har ikke finlest manualen, så beklager om det står der...

Om noen fortsatt har denne bilen og har svar på dette setter jeg pris på det. Foreløpig er jeg veldig fornøyd med bilen!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA