Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - C_B_

#121
Model 3 / Sv: Levering av model 3
tirsdag 12. mars 2019, klokken 10:10
Sitat fra: gr på tirsdag 12. mars 2019, klokken 09:44
Sitat fra: model3citizen på tirsdag 12. mars 2019, klokken 09:36
Spørsmålet er om å bruke en lakkpenn kan regnes som forsøk på å reparere?
Kommer an på om det er før eller etter man har overtatt bilen. Hva de gjør før man har fått bilen utlevert kan ikke regnes med, men velger de å bruke ett av reparasjonsforsøkene sine på bruk av lakkpenn, så er det deres risiko, men sjansen for at det rettes på neste forsøk (som må være lakkering), er jo ganske stor..


Jeg ringte engelsktalende kundeservice T. og de virket overrasket over bruken av lakkpenn de gjorde på Lillestrøm. Regner med at utleveringsteamet der blir korrigert ganske raskt nå.
#122
Model 3 / Sv: Levering av model 3
tirsdag 12. mars 2019, klokken 09:18
Sitat fra: gr på tirsdag 12. mars 2019, klokken 08:52
Sitat fra: JIB på tirsdag 12. mars 2019, klokken 08:11
Jeg er sjokkert over at utleveringsgjengen i Lillestrøm prøvde å rette en stygg ripe
i lakken med lakkpenn mens de ba meg vente. Etterpå kommenterte en av de at det ble jo ikke helt bra etter de la inn lakk. Han noterte feilene i hodet sa han videre. En annen ripe så ut som om den allerede var gjennomført lakkering med lakkpenn på. Den lakkering de gjorde varer maks 1 år sa fagmannen hos bilpleie som jeg dro til etterpå. Anbefaler at dere får en (gratis) befaring av fagfolk på bilpleie etter utleveringen slik at ikke Tesla drar noen fordeler av slike utleveringsforsøk. Her blir Tesla nødt til å omlakkere 2 steder.

Er det noen som klarer å få prisavslag fra Tesla iforb. med disse feilene vi ser på utleverte biler?
Tesla, som alle andre som selger til forbrukere, har rett til å forsøke seg på reparasjon av samme feil inntil to ganger. Dersom reparasjonen ikke blir tilfredsstillende utført, eller at feilene gir deg økonomiske tap, så kan man snakke om prisavslag/kompensasjon eller evt. heving av kjøp. Men når det gjelder heving av kjøp har Tesla gitt oss forbrukere MYE mer makt enn hva lovkravet er, og MYE mer makt noen som helst andre bilmerker gir.

Takk for info. (Føler her jeg delvis gjør klargjøringssjekken som egentlig Tesla M. skulle gjort....)
#123
Model 3 / Sv: Levering av model 3
tirsdag 12. mars 2019, klokken 08:11
Jeg er sjokkert over at utleveringsgjengen i Lillestrøm prøvde å rette en stygg ripe
i lakken med lakkpenn mens de ba meg vente. Etterpå kommenterte en av de at det ble jo ikke helt bra etter de la inn lakk. Han noterte feilene i hodet sa han videre. En annen ripe så ut som om den allerede var gjennomført lakkering med lakkpenn på. Den lakkering de gjorde varer maks 1 år sa fagmannen hos bilpleie som jeg dro til etterpå. Anbefaler at dere får en (gratis) befaring av fagfolk på bilpleie etter utleveringen slik at ikke Tesla drar noen fordeler av slike utleveringsforsøk. Her blir Tesla nødt til å omlakkere 2 steder.

Er det noen som klarer å få prisavslag fra Tesla iforb. med disse feilene vi ser på utleverte biler?
#124
Model 3 / Sv: Levering av model 3
søndag 10. mars 2019, klokken 18:41
Sitat fra: Autowinder på søndag 10. mars 2019, klokken 18:18
Sitat fra: JIB på søndag 10. mars 2019, klokken 16:26
Sitat fra: Maximus på søndag 10. mars 2019, klokken 14:58
Sitat fra: knut.aulie på søndag 10. mars 2019, klokken 14:02Det er litt påtagelig med folk som stadig poster om dårlig kvalitet på Model 3 uten at de har egen erfaring selv. Det synes jeg de burde kutte ut. Det holder fint at eierne selv gjør det.

Det har vært mange positive nyheter for Tesla i det siste, 35k model 3, superlader v.3, store utleveringsvolumer av model 3 her hjemme, kommende model y. De har vel fungert som en trigger for de som føler at slikt er litt følelsesmessig tyngende.

Gleder meg derfor stort over at det også drypper inn flere entusiastiske meldinger fra reelle eiere som setter pris på og nyter nybilkjøpet sitt, problemer eller ei. Tommel opp til dere!

Jeg har vært eier i 3 dager nå og har nå kjørt noen timer. Veldig positiv over konseptet og at de satser 100 % på ny teknologi slik. Det er underholdene/spennende å bruke bilen, masse krefter og komfort.  De er godt fremfor konkurrentene på elbil mener jeg. Blinklysfunksjonene/auto vindusvisker trenger de bli bedre på, dermed de har noe å lære også. Virker på meg at de produserer og selger mest mulig når de har fordelene vedr. teknologi på elbil på sin side nå. Jeg har sendt inn klage på lakkfeil/pakninger som sitter skjevt/litt knaking der skjermen står++. 5 av de 6 TM3'er inne på bilpleie, jeg dro til etter utlevering, hadde lakkfeil. Min må nok omlakkeres 2 plasser og det er egentlig ikke helt godkjent. De retter nok feilene på utleverte biler etterhvert mht. det jeg har hørt før om Tesla. De andre bilprodusentene synes jeg bare gjør halvhjertete forsøk på å lage bra elbiler. Støtter Teslakonseptet ennå selv om det ble litt å få rettet opp i.


Hvor meldte du feil?

Til: DeliveryNO@tesla.com Har ikke fått svar. Men må vel ringe på mandag å høre "ståa". Vet du om annen bedre måte å melde feil?
#125
Model 3 / Sv: Levering av model 3
søndag 10. mars 2019, klokken 16:26
Sitat fra: Maximus på søndag 10. mars 2019, klokken 14:58
Sitat fra: knut.aulie på søndag 10. mars 2019, klokken 14:02Det er litt påtagelig med folk som stadig poster om dårlig kvalitet på Model 3 uten at de har egen erfaring selv. Det synes jeg de burde kutte ut. Det holder fint at eierne selv gjør det.

Det har vært mange positive nyheter for Tesla i det siste, 35k model 3, superlader v.3, store utleveringsvolumer av model 3 her hjemme, kommende model y. De har vel fungert som en trigger for de som føler at slikt er litt følelsesmessig tyngende.

Gleder meg derfor stort over at det også drypper inn flere entusiastiske meldinger fra reelle eiere som setter pris på og nyter nybilkjøpet sitt, problemer eller ei. Tommel opp til dere!

Jeg har vært eier i 3 dager nå og har nå kjørt noen timer. Veldig positiv over konseptet og at de satser 100 % på ny teknologi slik. Det er underholdene/spennende å bruke bilen, masse krefter og komfort.  De er godt fremfor konkurrentene på elbil mener jeg. Blinklysfunksjonene/auto vindusvisker trenger de bli bedre på, dermed de har noe å lære også. Virker på meg at de produserer og selger mest mulig når de har fordelene vedr. teknologi på elbil på sin side nå. Jeg har sendt inn klage på lakkfeil/pakninger som sitter skjevt/litt knaking der skjermen står++. 5 av de 6 TM3'er inne på bilpleie, jeg dro til etter utlevering, hadde lakkfeil. Min må nok omlakkeres 2 plasser og det er egentlig ikke helt godkjent. De retter nok feilene på utleverte biler etterhvert mht. det jeg har hørt før om Tesla. De andre bilprodusentene synes jeg bare gjør halvhjertete forsøk på å lage bra elbiler. Støtter Teslakonseptet ennå selv om det ble litt å få rettet opp i.
#126
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
torsdag 07. mars 2019, klokken 16:34
Pakning feil på glasstak. Riper ol. i lakk. Gjennom lakken en plass dessverre. ..feil med lakk på nabobil også. Oioioi... jeg gikk bare lett over og er amatør på lakkarbeid.
#127
Sitat fra: GOS på mandag 04. mars 2019, klokken 15:54
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 04. mars 2019, klokken 15:24
Sitat fra: JIB på mandag 04. mars 2019, klokken 14:53
Sitat fra: Pallesnekkern på mandag 04. mars 2019, klokken 14:43
59 minutter i kø nå. Fortsatt ikke svar. Kjenner jeg sliter litt med å overføre en halv mill til et firma som er så vanskelig å få tak i.
De godtar slik "straksbetaling" iforb. med overleveringen fikk jeg beskjed om.

OBS - dagens straksbetaling infrastruktur har beløpsgrense på 500.000,-

Litt usikker på hva du mener her og med "straksbetaling"? Er det noe spesielt? Betalte hele beløpet på mer enn 500.000 i en go jeg for 2 uker siden, og beløpet var raskt oppe hos Tesla. (Har også tidligere overført 1 million ved kjøp av aksjer som ett engangsbeløp, det var heller ikke noe problem)
Belastes umiddelbart, kan ikke angre det og mottaker ser beløpet kjapt. Hun hos Tesla beskrev det som straksbetaling. Ja, det er en spesiell type rask betaling mange banker tilbyr nå.
#128
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 04. mars 2019, klokken 15:24
Sitat fra: JIB på mandag 04. mars 2019, klokken 14:53
Sitat fra: Pallesnekkern på mandag 04. mars 2019, klokken 14:43
59 minutter i kø nå. Fortsatt ikke svar. Kjenner jeg sliter litt med å overføre en halv mill til et firma som er så vanskelig å få tak i.
De godtar slik "straksbetaling" iforb. med overleveringen fikk jeg beskjed om.

OBS - dagens straksbetaling infrastruktur har beløpsgrense på 500.000,-
Del opp i 2 bet. til over 500 000 mener jeg.
#129
Sitat fra: Pallesnekkern på mandag 04. mars 2019, klokken 14:43
59 minutter i kø nå. Fortsatt ikke svar. Kjenner jeg sliter litt med å overføre en halv mill til et firma som er så vanskelig å få tak i.
De godtar slik "straksbetaling" iforb. med overleveringen fikk jeg beskjed om.
#130
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
mandag 04. mars 2019, klokken 14:02
Overtakelsesprotokoller er noe jeg forbinder med kjøp av gamle boliger med div. mangler og ikke
nye biler. Vi skal ikke gjøre denne ubetalte sjekkjobben for selskapet.

Forbrukerrådet burde muligens kontaktes her slik at de kan gjøre noe forebyggende her i forb. den store
utleveringen i bl.a Lillestrøm.

Når en kunde finner 6 åpenbare feil er det noe som ikke henger på greip.
#131
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
mandag 04. mars 2019, klokken 08:35
Sitat fra: Saamodt på søndag 03. mars 2019, klokken 23:07
Fikk min bil mandag 25. Februar. Det jeg har oppdaget så langt:
- Chromelista på førerdøra er ikke på linje med den på bakdøra. Notert ved overtakelse.
- Lakkskade på bakluka a la steinsprut selv om det sikkert er en annen årsak. Notert ved overtakelse.
- Bakluka har litt ujevne panel gaps, men ikke noe kritisk.
- Glasstaket er skjevt montert, står helt inntil bakruta på ene siden.
- Mangler to bolter for å holde på plass en plate under matta i front trunken.
- Skiltholderen (den ytterste) på bakluka var montert med to skruer som var så lange at de gikk gjennom den innerste holderen og stod med skruespissene i spenn mot metallet på bakluka. De har laget to små bulker og hull i lakken.

Det siste punktet bør dere sjekke siden den skiltholderen sikkert har blitt montert i Norge og ikke nødvendigvis er så lett å oppdage. Min bil ble for øvrig utlevert i Drammen så det kan være en lokal spesialitet.

Hmm. Ikke bra. De burde vel klare å ordne slikt under klargjøringen. Virker som om de spekulerer i at den gj. snittelige kunden ikke oppdager feil. Jeg får en "uggen" følelse iforb. at jeg skal hente min på torsdag. Skal man kreve prisavslag eller hva?
#132
Model 3 / Sv: Store endringer for Autopilot, EAP og FSD
fredag 01. mars 2019, klokken 14:58
Sitat fra: GOS på fredag 01. mars 2019, klokken 14:45
Sitat fra: najtrox på fredag 01. mars 2019, klokken 10:59
Ser det er mye forvirring rundt omkring, inkludert meg selv. Mange av oss har vel eap og får da fsd. Er dette inkl hw3 upgrade er dette en god deal syns jeg. Hva tenker andre med eap?

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Jeg tenker også som deg. Om vi som fikk bilen for en god uke siden og opp til i går/i dag kommer dårligere ut enn de kommende utleveringer når vi alle mer eller mindre har bestilt samtidig, samt at utlevering er ligg preget av tilfeldigheter, så er det rart.

Men, må faktisk innrømme at jeg blir litt forbannet/snurt dersom ikke noe skjer. Når jeg fikk S'en i juni 2014 så gikk det 2 måneder før Autopilot og 4wd kom. Håpte å unngå å være like uheldig denne gang, men er gjerne født med slik uflaks.

Han selgeren jeg snakket med nettopp sa at Hw3 upgrade fulgte med FSD som vi med tidl. EAP fikk i dag. Jeg spurte om han var helt sikker og han sa at det var i hvert fall det han hadde fått beskjed om der.
("don't kill the messenger")


#133
Sitat fra: NoTorjus på fredag 01. mars 2019, klokken 10:54
1. EAP
2. Har betalt, får bil om en uke. Spurte om jeg kunne fjerne EAP og heller ha AP siden jeg bare trenger adaptive CC.
3. Svar fra Tesla var ja, men måtte be om det skriflig til deliveryno@tesla.com og da får vi refundert 41.800.

Kundeservice sa at jeg ikke kunne forandre bestillingen med EAP(FSD nå) til kun AP. Jeg har ikke betalt og bilen kommer 7 mars.

Jeg sa at en annen kunde hadde fått beskjed om at det lot seg gjøre å forandre.
De sa da at de hadde nettopp fått melding om dette og at tidl. kunde antakelig hadde blitt feilinformert vedr. at det var mulig å få tilbake 41800 og gjøre om EAP til AP.
#134
Model 3 / Sv: Store endringer for Autopilot, EAP og FSD
fredag 01. mars 2019, klokken 12:32
Sitat fra: NoTorjus på fredag 01. mars 2019, klokken 12:21
Sitat fra: TøddiVedder på fredag 01. mars 2019, klokken 11:31
Snakket med tesla nå. Fikk utsatt levering til etter påske.
Hun sa at jeg som har bestilt EAP fikk FSD. Men kunne ikke endre til vanlig AP. Da måtte jeg avbestille og bestille på nytt. Vil da miste 9 mnd gratis superlading. Må tenkte på om jeg vil ha FSD eller betale 40.000 mindre å bare på AP...

Det er det motsatte av det jeg ble fortalt. Jeg får avbestilt EAP til vanlig AP og får penger tilbake for EAP. Bilen er betalt og levers neste fredag.

La akkurat på tlf. med kundeservice. De sa at jeg ikke kunne gjøre om bestillingen med EAP(FSD nå) til kun AP. Jeg har ikke betalt og bilen kommer 7 mars.

De sa at de hadde nettopp fått melding om dette og at tidl. kunde antakelig hadde blitt feilinformert vedr. at det var mulig å få tilbake 41800 og gjøre om EAP til AP.
#135
Model 3 / Sv: Båt transport fra USA til Europa/Norge med TM3'er.
torsdag 28. februar 2019, klokken 13:03
Sitat fra: t bob på torsdag 28. februar 2019, klokken 12:39
Viking Diamond kommer fra Zeebrugge via Esbjerg, skal ankomme Drammen i morgen tidlig. Stor skute. Flesteparten av bilene som skal leveres ut på Lillestrøm, mon tro?
Håper det.  :) Ihht. de nyansatte på kundeservice var min bil til klargjøring i Europa 1-2 ukes tid siden, deretter var den på vei til Europa og like etterpå var den i Drammen..!? Har gitt opp å følge med båtene og håper bare at den er i Lillestrøm når den skal hentes 7. mars.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA