Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - worry

#1
Det hørtes ikke bra ut.  :o
Ta en titt på de store sikringene på pluss-polen.
#2
Hei,
Som jeg skrev i mitt første svar; les Enerdel Lithium Ion tråden. Spesielt innlegg #10 fra runeno. Se på bildet, du må skrive inn riktige innstiller. Forutsetter at du har fått tak i et can-adapter som har kontakt med bilen.

Så kan det hende at vi må lage oss en CommTool for dummies også? Det er flere muligheter der som jeg ikke har kontroll på.
#3
Fantastisk flott vogn!  :+1:  :)
#4
"Nye" TH!NK City produsert fra 2008 - 2012 / Sv: Sommerdekk
søndag 14. april 2024, klokken 15:10
Hei,
Original dimensjon er 165/65-14 ja. Jeg leste et innlegg fra en som mente at bilen blir mer retningsstabil ved å gå opp til 175/65-14. Det har jeg prøvd, og synes kanskje det stemmer. Sikkert placebo. :P Men det skader ikke mer litt større hjul.
Av felger har jeg merket at det er litt forskjellige vekter på de. Det kan jo ha betydning for bilens aksellerasjon. Jeg har tenkt at jeg skulle teste, men har ikke funnet tid til det. Ikke så viktig egentlig.

Det er også litt forskjellig innpress på tilgjengelige felger. Har hatt problem med at bakdekk subber mot plasten innenfor. Det kan være fordi lagrene i akselen er utslitt, men også forskjell i dekkdimensjoner og innpress. Plasten i innerskjermen buler også litt rart noen steder. Har reddet meg unna ved å montere en 5mm spacer. Kjøpte på Thansen.

Alder på dekk har jeg ikke brydd meg mye om. Dekk fra 2008, som ser bra ut, kjører jeg fortsatt med. Bryr meg heller ikke å slite ut piggfrie dekk på sommeren. Det er dyrt nok å ha bil uansett, så jeg gidder ikke å være hysterisk om dekk.
#5
Suverent! Alt vi kan få tak i av original dokumentasjon er gull å ha.  :+1:
#6
Veldig god ide det med crashbryteren.  :+1:

Jeg har testet mange ganger ved å ha et batteri stående foran bilen, koblet til polskoene med startkabel. Det går fint. Men lurt å koble plusskabelen fra det som er dødt.
#7
Fantastisk! Gratulerer.  :+1:  :+1:

For å løse slike feil trengs tydeligvis spesialkompetanse. Og det er digg å se at det meste kan løses når man har kunnskapen.
Men å holde interessen oppe hos de som kan det, for å holde gamle Think-biler på veien, blir en utfordring.
#8
Da har jeg sendt over en bunke filer.  :)
#9
Hmm, det går nedover. Men vi gjør vårt beste for å motvirke.  8)
#10
Hei,
Jeg har sett litt på dine gamle tråder, siden du nå vil prøve å få liv i bilen din igjen. Håper vi får til det.
Men det du beskriver i denne tråden mener jeg er helt normalt. Jeg fikk oppklart noe rundt dette i en annen tråd.
Instrumentet viser på en måte utslag som et forhold av hva batteriet kan ta i mot av lading. Så når batteriet er fulladet, så føler du lite bremsing, men utslaget er stort. Når du har tappet batteriet litt, så kan det regeneres mer og du føler at det bremser mer. Men utslaget er ganske lavt. Det at du føler sirup tyder på at det lades.
#11
Hei,
En litiumbil som har gått så lite må vi prøve å redde. Du fortalte meg at du tidligere har hatt både rep av rust i batterikassa og også en dyr reparasjon av det jeg oppfatter var MLEC, hovedkortet i batteriet.

Jeg mistenker batteriet igjen. Kanskje litt rart at det skulle oppstå som følge av risting, men det kan jo ha vært vann som gjorde det. Som nå har tørket opp, siden det ikke ser ut til å være jordfeil der.

Så,å starte med commtool virker riktig. Commtool kan jeg sende til deg. Du trenger PCAN adapter. Jeg kjøpte mitt fra Tyskland, betalte vel rundt 3000,-. Det har senere dukket opp billigere varianter (kopier?). Se tråden som heter Cheap chinese CAN adapter.

Les også tråden min om lithium. Tror det står tips om commtool der. Jeg fikk hjelp:
https://elbilforum.no/index.php?topic=44158.msg762667#msg762667

Og mange andre tråder.
#12
Ingen vitenskapelig vurdering bak det akkurat, men jeg har til gode å kjenne at PCUen blir varm. Selv i de tilfellene hvor viftene drar i gang på full guffe, så kjenner jeg knapt økt temperatur på PCU og slanger.
Kjøling skjer også kun i plata midt i. Jeg så det var gjort seriøst forsøk på å få god kontakt mot metallet for kort plassert der, så de kan sikkert bli varme.
Men det er mye alu i kassa og det leder godt, så jeg har tenkt at litt testing tåler det.
På bilen vi bruker mest, så hender det at viftene uler i gang ved lading. Det er ikke merkbart varmt vann, og viftene gir seg om vi trekker ut kontakten og starter lading på nytt. Skulle visst hva som er greia med det.
Det skal sies at formotstanden på radiatoren er ødelagt, så da skjer det ikke noe før full fart startes. Skulle ha gjort noe med det..  :P
#13
Takk.
Jeg har tatt ut alle sikringer, og målt gjennomgang. Har tatt ut sikringene til vannpumpene, siden jeg ikke har noe kjølevann foreløpig.
Skal prøve å pønske litt på diverse skjemaer osv. i løpet av påskedagene.
#14
Sitat fra: Warlock på fredag 22. mars 2024, klokken 15:45Om å lese ut firmware fra PCU (siden Worry spurte)

Takk for alt du tester og forklarer Warlock. Vi er helt avhengige av din kunnskap for å skjønne noe som helst her. Gleder meg til fortsettelsen. Dette er morsomt og utfordrende. :-)
#15
Ja, blir spennende å se om det blir liv igjen. Gir ikke opp foreløpig.  :)
Om jeg ikke husker feil nå, så var det slik at linje 300 sto i 1 da jeg startet. Og 322 i null.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA