Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Storfe

#91
Lading av Tesla / Sv: Lading av tesla ved feriehus i Danmark
mandag 25. mars 2019, klokken 23:27
Bor litt for langt fra Oslo til å hente...

Tror det følger med schuco og cee her med UMC, så det virker som om jeg burde ha slik dansk jordingsovergang til schuco, så er jeg godt dekket.
#92
Lading av Tesla / Sv: Lading av tesla ved feriehus i Danmark
mandag 25. mars 2019, klokken 08:12
Vi leier feriehus i Ebeltoft, men jeg antar området ikke sier noe om kontakttype?
Det er basseng i huset, så jeg antar det er jording i huset, så spørsmålet står vel på om dette er tilgjengelig i en kontakt? Schuco 10A holder sammen med UMC, men det virker ikke som det er gitt at alle hus har det. (Ikke på bad heller?)
Har byggeår noe å si på dette?
#93
Lading av Tesla / Lading av tesla ved feriehus i Danmark
søndag 24. mars 2019, klokken 20:45
Vi skal på danmarksferie til sommeren. Tanken er å kunne lade bilen ved feriehuset. Hva slags erfaring har folk med kontakttype, strømstyrke og pluggtype i boliger i Danmark?
#94
Model S 2013 - 2022 / Kan bilen min lade med 22kW?
mandag 25. februar 2019, klokken 22:14
Bestilte TMS 75D i oktober/november, fikk den levert i forrige uke.
Hvordan kan jeg finne ut om det er dobbeltlader (22 kw?) på bilen? Er ikke i nærheten av å kunne lade på slik fart hjemme.
#95
Model S 2013 - 2022 / Sv: Tavstativ til Model S med panoramatak
torsdag 14. februar 2019, klokken 19:42
Det ligger montasjeveiledninger på nettsiden i linken over. De har byttet om linken til pano og soltak.

Festet til pano virker å være Tesla sitt eget, det originale til soltak er fra whispbar.
#96
Model S 2013 - 2022 / Tavstativ til Model S med panoramatak
torsdag 14. februar 2019, klokken 18:57
https://www.tesla.com/no_NO/support/model-s-roof-rack-installation?redirect=no

Dette må vel tolkes som at det er mulig med takstativ selv med panoramatak nå?
#97
Ser ut til at jeg lander på Torklift sitt ecohitch-feste og. Finner ingen andre i Norge med skjult feste...

Har du fått det?
#98
Nettsidene er nede, så det kan være noe i det ja.
Finnes det noen fester med skjult montering som kan kjøpes i Norge da?
#99
Har du vurdert hengerfeste24.no sitt ACS-feste? (7000,- ink ledningsnett).
Hvis ja, hva er det som gjør at du ikke felger det?
(Skal kjøpe feste til S75D snart selv).
#100
Ladeplasser og ladekabler / Sv: "3D" Zappi nærmer seg
søndag 06. januar 2019, klokken 10:15
Er det mulig å oppgradere Zappi?
HUB og app er ikke lansert enda? (Finner ikke dette som produkt på nettsidene).
Hvordan tidsstyrer man lading? Har ikke funnet noen mulig i Zappi som jeg har i dag?
#101
Henta ut Ioniq til 290 000 i september, bestilt november 2017. Met lakk, teknikk, skinnseter, vinterhjul og gummimatte i bagasjerom.
Norsk forhandler og norsk bil gjennom ordinært Hyundai-nettverk.

Nå kan det dog vise seg at Ioniqen ble svært dyr. Den var tenkt som pendlerbil, men kona falt for elbilkonseptet, og forlangte elbil som hovedbil, så nå må Ioniqen byttes ut med "noe" dyrere Tesla...

Det er 4 ting jeg sitter igjen med frs Ioniq som er negative:
Ingen app
Dårlig grep foran på vinterføre
Dårlige fjernlys
Setene er ikke helt tilpassa lengden min

Prøvekjørte alle elbilene i denne klassen i 2017, og Ioniq kom best ut totalt sett. Golf var tett på, men mye dyrere og mangel på elektriske seter forsvarer ikke noe bedre comfort.
#102
Hyundai Ioniq / Sv: Skeptiker på elbiljakt
fredag 16. november 2018, klokken 21:19
Kort oppsummering fra en Brumunddøl som fikk en ny Ioniq for 3 mnd siden:
230km rekkevidde med kjøring på motorvei på sommeren. (90 km/t)
180-190 km rekkevidde i 5 minus (kaldeste så langt)
Plass til svær barnevogn i bagasjerom, men da er det nesten fullt, eller mindre vogn og litt bagasje. (Ingen av disse er enkle trillevogner).
God plass i baksete, jeg kan sitte i passasjersete foran med bakovervendt sete bak meg. (187cm/85kg). Kort oppsummert føler jeg at de har prioriter bakseteplass over bagasjerom. Baksete har skikkelig høyde på bakseter, grunnet batteri under baksete og i bagasjerom kontra andre elbiler med batteri i bunn av bilen
Overraskende kraftig motor i forhold til oppgitte tall.
Mye utstyr for penga, enkel og god girbetjening. (Golf har girspak på en elbil??)
Negativt: dyrere biler har bedre støyisolering og fjernlys glemte de å montere.

Dette er vår første elbil, tenkt som nummer 2 bil. Etter kort tid innser vi at vi ønsker elbil som nummer 1 bil, med mer bagasjeplass, rekkevidde og 4wd. (Tesla....)

Prismessig blir det "for gæli" å sitte med 2 nye biler, så jeg tror desverre vi kommer til å selge Ioniqen i desember...

Ta kontakt hvis du vil bare vil kikke, og evnt vurdere å kjøpe tilnærmet ny bil :)
#103
Hyundai Ioniq / Sv: Råbillige parallelimporterte biler
torsdag 15. november 2018, klokken 07:15
Dette var hos Sulland Auto på Gjøvik. Bestilte november 2017, fikk bilen september 2018 (10 mnd). Har inntrykk av at det er kortere ventetider nå.
#104
Hyundai Ioniq / Sv: Råbillige parallelimporterte biler
onsdag 07. november 2018, klokken 23:00
Utropspris fra Hyundai norge er 254 000 ,- uten teknikkpakke og vinterdekk.
De jeg ser til 250 på finn er nettopp det...

Jeg betalte 290 for Ioniq med teknikkpakke, skinnseter, metallic lakk og vinterdekk (og bagasjeromsmatte). Dette var standard pris med litt pruting hos forhandler.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA