Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Storfe

#31
Model S 2013 - 2022 / Luftfilter i model S
fredag 09. april 2021, klokken 22:55
Hei, jeg har en 2019 model S med biodefence og dermed stort hepa-filter foran.
Sitter det noen vanlige luftfilter i tillegg til det store hepa-filteret?
Bilen har gått 36000, antar det store hepa-filteret holder lengre enn dette?
#32
Model S 2013 - 2022 / Sv: hard head garasjeportåpner
fredag 12. februar 2021, klokken 21:40
Fikk programmert portåpner som er lik Hardhead sin mot en 2018/2019 model S. Måtte gjøre noe litt anderledes enn veiledningen, men husker ikke helt hva det var nå. Fungert fint i 2 år etterpå nå.

Forøvrig: jeg ga 750 kroner for portåpneren i 2012, og den har fungert uten trøbbel i snart 10 år. Hadde ærlig talt trodd at denne kom til å paie etter ett par år.
#33
Hyundai Ioniq / Sv: 38KW firmware
fredag 20. november 2020, klokken 20:11
Ingen tips til hvordan man knytter en telefon til en profil under bluelink i menyen? Har trykt en del, men finner ikke ut av det...
#34
Hyundai Ioniq / Sv: Spm ang varmepumpe i Ioniq
torsdag 12. november 2020, klokken 11:48
Har du knapper for varme i baksetet, så er det 2019. 2018 har meg bekjent ikke det.
Sort front skal vel også tilsi 2019.
#35
Hyundai Ioniq / Sv: Kjøpe brukt 2019 mod Ioniq pris?
torsdag 12. november 2020, klokken 11:46
Bare for å nyansere dette med ladefart på 2020 vs 2019 og eldre, selv om 2020 har dårligere laderfart, så må du kjøre ca 400 km eller mer før en 2019 kommer raskere frem (i en kjøretur). Avhengig av kjøremønster, er det ikke sikkert at det har så mye å si, samt at alle turer opptil rundt 400 km vil være raskere i 2020, selv om ladefarten er dårlig.

2019 lader også såpass raskt at det i realiteten ikke er tid til middagsrast (hvertfall ikke med familien på slep), det blir flere kortere stopp, kontra færre lengre stopp.

2020 er også online og kan forvarmes fra mobil i motsetning til 2019.
#36
Hyundai Ioniq / Sv: 38KW firmware
torsdag 12. november 2020, klokken 11:10
Du valgte dette fra ett valg under userprofiles?
Når jeg velger dette valget får jeg beskjed om at jeg må legge til bilen i appen.
#37
Hyundai Ioniq / Sv: 38KW firmware
onsdag 11. november 2020, klokken 22:32
Under menyen for brukerprofil kan man gjøre en knytning til mobiltelefonen.
På bilen står det at prosessen må startes fra mobiltelefonappen (bluelink), og i appen kommer det feilmelding om at enkelte funksjoner ikke virker, fordi bilen ikke er knyttet opp.
Men jeg finner ingen valg i appen for å knytte bilen til appen.
(Bilen er knyttet til appen på generell basis fra før firmware ble oppgradert i bilen, men det virker som noe mer må knyttes sammen i forbindelse med dette med user profiles).

Radiooppsett og navigasjonsoppsett + en del andre innstillinger følger forøvrig user profiles.

Appen har en funksjon for å sikkerhetskopiere innstillinger i bilen til skyen, men dette virker ikke pga problemer som nevnt innledningsvis her.
#38
Hyundai Ioniq / Sv: 38KW firmware
tirsdag 10. november 2020, klokken 10:55
Verkstedet ringte og spurte om de skulle oppgradere software, de var visstnok pålagt å spørre pga gdpr.
Visuelt ser ny software noe bedre ut.
Men sammenlignet med den andre bilen i huset her (Tesla) så fremstår brukervennligheten på linje med en russisk romrakett fra 1960.
#39
Hyundai Ioniq / Sv: 38KW firmware
tirsdag 10. november 2020, klokken 10:10
Hva er det som styres av denne brukerprofil-innstillingen?
Og er den knyttet mot nøkkel? (Tviler vel siden bilen ikke klarer å justere setet etter nøkkel...)
#40
Hyundai Ioniq / Sv: 38KW firmware
mandag 09. november 2020, klokken 22:00
Har fått samme software selv. 3delt skjerm er ikke så farlig.
Radioen derimot er helt håpløs, ser ut som de har kopiert layout fra en bilradio fra 1965. Elendig utnyttelse av skjermen, mye trykking for å bytte radio fra hurtiglista.
#41
Lading av Tesla / Sv: Chademo vs CSS upgrade - ladekurver
torsdag 29. oktober 2020, klokken 22:03
Hvor er anbefalt sted å kjøpe adapterkabel? Og fungerer dette med ELM327 adapter? Er det mulig å lese ut dette med Torque?
#42
Model S 2013 - 2022 / Demontering av panel i baksetet
tirsdag 27. oktober 2020, klokken 17:58
Har noen en rask beskrivelse av hvordan jeg demonterer panelet som er ringet inn i gult i bildet?
Må jeg ta av hele panelet ned til gulvet?
Antar det sitter med plastklips, men hvilken retning skal det løsnes? (Noen slike paneler skal ofte "sklis" av, og ikke dras rett ut).

 [ You are not allowed to view this attachment ]  
#43
Hyundai Ioniq / Sv: Forventet rekkeviddetap med billigdekk
søndag 25. oktober 2020, klokken 21:30
Det sitter billige Nexen-dekk på Ioniqen vår, levert originalt fra Hyundai.
Min erfaring er at de bråker mye, og at det alene gjør at de ikke er verdt det for min del. Erfaringen fra andre tyder på at grepet på våt asfalt er så som så.
Selvfølgelig må alt passe til lommeboka, men dekk er ikke det første jeg sparer på.
#44
La inn forespørsel i app tidligere i dag, fikk time førstkommende tirsdag. Har levd med dette lenge, har trodd at bilen var slik, men begynte å ane ugler i mosen etter hvert som det ble værre...
#45
Har en 2019 S. I det siste føler jeg at førerseteryggen ikke går like langt fram som tidligere. Man blir sittende i "rånestilling" når jeg kjører. Ved justering av stolen stopper seteryggen som om man når begrensningen/stoppunktet i enden av bevegelses-området.

Passasjersetet kan legge seteryggen mye lenger frem. Bilen har setemodellen med elektrisk justering av nakkestøtte.

Skal bevegelsesmulighetene være like mellom fører og passasjersetet? (Bortsett fra minnefunksjonen).
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA