Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.


Meldinger - Storfe

Sider: [1] 2 3 ... 7
1
Model 3 / Sv: Takstativ+takboks
« på: ſøndag 06. November 2022, klokken 20:18 »
Monterte tesla sitt originale takstativ for første gang i dag på Model 3. Har lest flere saker der eiere sprekker taket ved montering, så jeg var mildt sagt spent. «Krokene» sitter greit under glasset, men ved stramming kommer det en knitrelyd før jeg har strammet ferdig med bare fingrene. For meg høres det ut som stål mot glass i spenn. Gikk da en halv runde tilbake. Det sitter forholdsvis greit, men jeg klarer helt klart å stramme mer med fingrene, men tør ikke å stramme mer. Gynger jeg bilen etter takstativet, så ser jeg at det beveger seg litt ved takfoten, men ikke mye. Gummien i føttene er svært seig og virker å gi mye friksjon mot taket.

Er ikke vant til å stramme 2-3 nm med fingra, så er litt usikker på hvor hardt dette egentlig er. Men jeg hadde klart en runde til med fingrene slik det står nå.

Hva er deres erfaringer?

2
Model 3 / Sv: Skjev pakning under vindu i bakluke
« på: Tirsdag 11. Oktober 2022, klokken 22:46 »
Det er ikke slik på den andre siden, så det virker rart?

3
Model 3 / Skjev pakning under vindu i bakluke
« på: Mandag 10. Oktober 2022, klokken 21:59 »
Under bakre vindu ligger det en pakning. På den ene siden er det en glippe der denne pakningen ligger, virker som den er skjevt limt på under bakre vindu. Dette er ikke en pakning for å tette mellom bakluke og karosseri eller noe, men forhindrer kanskje noe vann, selv om det er åpent lenger opp. Skal vi la det være, eller klage? Bilen er 6 mnd, gått 6000 km, hentet februar 2022.

4
Model S 2013 - 2022 / Sv: Vindusvisker skraper i undersiden av panser
« på: ſøndag 21. August 2022, klokken 13:43 »
Holder det å demontere plasdeksler over frunken fot å smøre dette?

5
Model S 2013 - 2022 / Sv: Hovedlys led stripe
« på: Mandag 08. August 2022, klokken 22:50 »
Litt googling peker på at ledchippene brenner ut etter en gitt tid. Lampehuset er vanskelig å åpne og det virker ikke å være mulig å finne samme ledchip for å bare bytte disse.

Har byttet 3 frontlykter på 3,5 år, alle på garanti.

6
Lading av Tesla / Sv: Ustabil ladefart i garasje med model 3
« på: Torsdag 04. August 2022, klokken 21:24 »
Ser det står som dere beskriver i appen.
Det er bilen som senker ladefarten slik jeg ser det.
  [ You are not allowed to view attachments ]  

7
Lading av Tesla / Sv: Ustabil ladefart i garasje med model 3
« på: Torsdag 04. August 2022, klokken 12:52 »
Har ikke bilen på lading nå, men jeg er ganske sikker på at det bare står ett tall på bilen når den lader i app. Jeg erindrer at det var som du sier og, kan det ha vært noe som forsvant i en oppdatering?

8
Lading av Tesla / Sv: Ustabil ladefart i garasje med model 3
« på: Onsdag 03. August 2022, klokken 21:33 »
  [ You are not allowed to view attachments ]  

Jeg ser ikke helt sammenhengen her....
Dette er målt fra ladestasjonen, tapet fra den til bil kan ikke være all verden når den er rated for 32a og kjører på 18a.

9
Lading av Tesla / Sv: Ustabil ladefart i garasje med model 3
« på: Onsdag 03. August 2022, klokken 09:49 »
Skal sjekke når jeg kommer hjem, får spenningen i samme format som ladefart, så jeg kan legge grafene oppå hverandre.

10
Lading av Tesla / Ustabil ladefart i garasje med model 3
« på: Tirsdag 02. August 2022, klokken 23:49 »
Vi har en Model S 2018/19, og en Model 3 2022.
Når vi lader disse hjemme, så lader alltid S'en stabilt på 3,8 kw/h som ladestasjonen er justert til.
Når vi lader 3'ern, så lader denne veldig ustabilt, ladefart varierer mellom 2,5 og 3,8, i noen minutters intervall på forskjellige trinn.
Har prøvd å kryssbytte biler på de to ladestasjonene, men ustabiliteten følger alltid 3'ern, uansett hvilken lader den er koplet til.

Bilde viser lading av model 3, helt til slutt her kryssbyttet jeg lader fra andre siden av garasjen, men ustabilitet fortsetter.
  [ You are not allowed to view attachments ]  

Dette bildet viser lading av model S vs model 3:
  [ You are not allowed to view attachments ]  

Noen som har noe tips til hvorfor det er slik? Det medfører at 3'ern lader betydelig tregere enn nødvendig.

Det åpenbare er vel å teste å lade 3'ern på en annen hjemmelader for å se hvordan den lader da. Skal teste på hytta, men der er det 3-fase 400v, så det blir ikke helt sammenlignbart.

Har forøvrig Myenergi Zappi lader i garasjen.

11
Model S 2013 - 2022 / Sv: Model S 11kWh lading
« på: Fredag 11. Februar 2022, klokken 20:52 »
3-fase 230V IT gir vel maks 6,4 kw uansett. Du kan ikke gange med 3 som ved 400V TN, men ganger med kvadratrota av 3.

12
Model 3 / Sv: M3 Long range og tredekor i dører?
« på: ſøndag 23. Januar 2022, klokken 17:32 »
Takker for informasjon! Jeg tenker som nevnt her at 25 000 i besparelse på en bruktbil som er 12-14 mnd gammel og har gått 15-25k er for lite, da er splætt ny en bedre opsjon i mine øyne.

13
Model 3 / M3 Long range og tredekor i dører?
« på: ſøndag 23. Januar 2022, klokken 09:01 »
Jeg er kjent med endringene rundt varmepumpe, elektrisk bakluke, dobbeltglass og ny midtkonsoll som kom på slutten av 2020.
En gang i 2021 kom det også tredekor i dørene. Har disse bilene med tredekor andre endringer? Er tredekor ett tegn på at de kommer fra Kina?

Spørsmålet gjelder Long range: Kommer LR med lfp-batteri, eller er det bare SR?

Sitter og vurderer kjøp av ny M3 LR kontra kjøp av en ca ett år gammel LR. Antar prisforskjellen kan være ca 50k basert på finn.no.
Nybestilling i dag gir levering i august hvis man skal ha 18" felger.

14
Hyundai Ioniq / Sv: Ulemper, feil og problemer med 2017 Ioniq?
« på: Onsdag 08. Desember 2021, klokken 04:57 »
Manglende ladegrense er vel basert på at batterikjemien er av en type som ikke tar skade av å stå på 100%? Generelt kan du sjekke de eldste bilene på finn og se hva det meldes om rekkevidde her.

15
Hyundai Ioniq / Sv: Ulemper, feil og problemer med 2017 Ioniq?
« på: Mandag 29. November 2021, klokken 00:41 »
Mine kommentarer på listen din:

Pluss:
Gode nærlys
Elektriske seter med minne
Kjøling i seter.

Minus:
Litt dårlig til å ta i veien på vinterføre,  men ikke håpløs. Kan slå av antispinn ved behov.
Dårlig "layout" på knapper og funksjoner på rattet.

Annet: ACC fungerer bra, dog litt knotete å aktivere og justere fart.
Du lader alltid til 100%, ingen ladegrense.
En del av tingene her forutsetter høyeste utstyrsnivå.

Sider: [1] 2 3 ... 7