Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - drumfrodo

#91
Sitat fra: Klykken på tirsdag 13. november 2018, klokken 14:17
Ikke at jeg er noen guru, men høres litt tungvindt ut å montere ladeanordning for et sted du er én gang per mnd i snitt.

Det var det som var poenget, at det føles litt "overkill" å installere ladestasjon for noe som skal brukes såpass sjelden - men ser det var litt rotete skrevet så forsøkte å gjøre problemstillingen litt mer presis:)
#92
Har en 25A trefase-kurs på 230V tilgjengelig hos mine foreldre, med en kontakt jeg selv tenker å lage et adapter til (f.eks. til 32A CEE 4-pins blå trefase, men da naturligvis begrense bilen til maks 25A). Skulle gjerne brukt denne til å lade med høyest mulig effekt - som bør være 2x14,4Ax230V = 6.6kW Tesla "to-fase" lading slik jeg har forstått.

Problemet er jo at UMC kun klarer inntil 16A på trefase 230V med rødt adapter (4,2kW), og blått adapter gir meg bare en fase og 1x25A (5,7kW). Sistnevnte burde jo kanskje være nok, men ønsker som sagt å dra nytte av at det faktisk er en trefase-kurs, når bilen egentlig er i stand til det. Det føles litt voldsomt å sette opp en ladestasjon for et sted jeg kommer til å lade kanskje ca 1 gang i måneden i snitt, så hadde håpet det fantes en "kladd"-overgang/kabel med Type 2 som muligjorde lading på trefase høyere enn 16A..?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA