Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - batterimannen

#31
bZ4 / Sv: Skandaleresultat for Toyota i rekkeviddetest
torsdag 09. mars 2023, klokken 20:53
Teslabjørn 1000 km challenge  ::) :


https://www.youtube.com/watch?v=hXRp357Usq4
#32
EX30 / Sv: Volvo EX 30 Recharge
lørdag 11. februar 2023, klokken 10:43
#33
EX30 / Sv: Volvo EX 30 Recharge
fredag 20. januar 2023, klokken 14:20
En video som ikke gir så mye info, annet enn tidslinje for når vi kan forvente bestilling og levering


https://www.youtube.com/watch?v=pOt89LO5rPI
#34
Hyundai KONA / Sv: 2024 Hyundai Kona?
onsdag 21. desember 2022, klokken 15:43
Sitat fra: RJK på onsdag 21. desember 2022, klokken 14:02
Sitat fra: Moas på onsdag 21. desember 2022, klokken 13:48
De burde også flytte plasseringen av knappen for varme i førersete. Mange ganger høyre jakkelomme har kommet borti den knappen hos oss tidligere.
Synes egentlig den rekka med knapper er fullstendig malplassert. Skulle i tilfellet vært foran koppholderne. Men drive mode-knappen er vel allerede flyttet frem i forhold til mim 2019-model. Tar meg stadig i å måtte bruke tid og oppmerksomhet på å titte ned på knapperekka før jeg vet jeg trykker rett knapp.

Hele tunnelen under, er dessuten relativt bortkastet plass. Det er så trangt, at man knapt får plassert noe fornuftig der. Har en eske med tørkepapir, men den blir helt glemt av hver gang jeg trenger papirer, og har heller en rull torky i den store boksen under "armlenet". Legg til at det er knot å plugge i noe i 12V og USB-uttakene under, pga plasseringen.

Hele opplegget med de Drive, Neutral, Reverse knappene er ikke helt bra. På Volvo XC40 er det en spak man drar fremover eller bakover. Der husker jeg hva som er frem og revers. På Kia EV6 og E-niro har man hjulet man enten vrir med eller mot klokka, som også er lett å huske. På Kona måtte jeg alltid se ned på knappene for å se hva jeg velger, selv etter 1,5 år med bilen.
#35
Hyundai KONA / Sv: 2024 Hyundai Kona?
onsdag 21. desember 2022, klokken 08:29
Sitat fra: RJK på tirsdag 20. desember 2022, klokken 16:39
Sitat fra: batterimannen på tirsdag 20. desember 2022, klokken 16:03
Det dagens Kona mangler er lydisolering og minne til de elektriske setene. Får satse på at det kommer på den nye modellen.
Plass (kommer kanskje nå...) og ladehastighet er mine 2 største ankepunkter mot dagens Kona, og med kapasitet på kroken som neste. Deretter kommer lydisolering for min del. Minne er nesten uvesentlig for min del, for jeg er eneste sjåføren.

Men klart, forskjellig vurdering på dette. Og ikke minst utseendet, der jeg synes denne nesten bevegde seg for mye vekk fra originalt design. Igjen, IMHO.

;)

Jeg glemte gjennomlastningsluke/skiluke.

Jeg og kona kjørte Kona ca annenhver gang og vi har ca 15 cm høydeforskjell. Minne virker som en ting som burde vært lett å implementere, så ble overrasket at det ikke kom på faceliften.
#36
Hyundai KONA / Sv: 2024 Hyundai Kona?
tirsdag 20. desember 2022, klokken 16:03
Det dagens Kona mangler er lydisolering og minne til de elektriske setene. Får satse på at det kommer på den nye modellen.
#37
Elbiler i media / Sv: Oslo kommune setter opp ladeprisen med 130%
søndag 11. desember 2022, klokken 22:57
Sitat fra: filtvet på søndag 11. desember 2022, klokken 19:19
Min drøm er å flytte fra Oslo, dessverre er mange spennende jobber her.

Er målet at alle skal bo i villa nå? Eller skal vi alle på hydrogen-biler? Lykke til med fylling i så tilfelle.

Gjør som meg, flytt til Bærum  ;)
Fortsatt enkelt å komme seg inn til Oslo.
#38
EX90 / Sv: Volvo EX 90 Recharge
mandag 14. november 2022, klokken 08:26
Burde hatt flere knapper. Et av ankerpunktene med XC40 er at det ikke er fysiske knapper for ventilasjon. Irriterende å måtte bruke skjermen eller stemmekommando bare for å øke/senke temp eller skru på rattvarme.

Er det haptiske knapper på rattet? Heldigvis går VW vekk fra de håpløse knappene sine og over til vanlige.
#39
EX90 / Sv: EX90 bestillinger
mandag 14. november 2022, klokken 08:16
Nei, for lang leveringstid, kunne vært et svaralternativ.
#40
EX90 / Sv: Volvo EX 90 Recharge
onsdag 09. november 2022, klokken 18:49
Førsteinntrykket er at jeg liker Rivian R1S mer...  ???
#41
Eletre / Førsteinntrykk
søndag 30. oktober 2022, klokken 18:26
Synes Teslabjørn sin video viste en god del av bilen på kort tid. Førproduksjonsbil/pre-production


https://www.youtube.com/watch?v=NQYyeK9Vais

#42
EX90 / Sv: Volvo EX 90 Recharge
torsdag 27. oktober 2022, klokken 22:05
Synes den skjermen i midten kan se litt liten ut? Bare det ikke blir Skoda Enyaq størrelse på skriften og symbolene. Ellers ser skjermen i midten grei ut. Kunne kanskje vært plassert noen cm høyere opp, men helt greit.
#43
NIO / Nio krever at du skrur av autopiloten før kollisjon
søndag 23. oktober 2022, klokken 08:30
Ved utlevering av bil fra Nio må man signere for   at man må stanse bruken av autopiloten både i dårlig vær, når det er dårlige veiforhold, vanskelige trafikkforhold, og når mennesker, dyr og lignende dukker opp rett foran bilen.

https://www.motor.no/aktuelt/nio-krever-at-du-skrur-av-autopiloten-for-kollisjon/235212
#44
Kona har elektrisk justerbare seter på begge sider (uten minne). E-Niro har elektrisk justering på førersiden (uten minne), men manuell på passasjersiden. Hvis dere byttet på hvem som kjører, så synes jeg det er kjekt med elektrisk.

Kona har Head Up Display (HUD), hvor du ser din egen fart, fartsgrense og enkel navigasjon (antall meter til avkjøring, visuelt hvilken utgang du skal ut av i en rundkjøring osv.) i en plate som er ved frontruta. Infotainmentskjermen på Kona er også plassert høyere enn i E-Niro.

E-Niro har mer plass i bagasjerommet (litt dypt) og mer plass i baksetet (lengderetning).
#45
Polestar 3 / Sv: Polestar 3
torsdag 13. oktober 2022, klokken 08:45
Sitat fra: batterimannen på onsdag 12. oktober 2022, klokken 20:43
Bagasjerommet er på 484 liter, inkludert 90 liter under gulvet.  ???

For å sammenlikne har Skoda Enyaq 585 liter, hvor 22 er under gulvet. Polestsr 3 burde kanskje hatt skyvbar 2. seterad? Men, det er vel ikke de store familiene som er målgruppen her. Håper EX90 får skinner på tak.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA