Noen som vet hvordan EX90 og EV9 ligger i forhold til hverandre når det kommer til nyttelast? Bør være tillatt med en god del vekt, siden det er 7-setere.
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: daktari på onsdag 20. september 2023, klokken 08:27Akademikerne+ har avtale om rabatter på Kia. 13% på bensin, ned til 6% på elbiler men 4% på Soul. De har noe å gå på.
Sitat fra: batterimannen på tirsdag 19. september 2023, klokken 08:29Litt mer priser
Panoramatak 19 900,-
Metallic Lakk 8 900,-
Pebble Gray Lakk 0,-
Sitat fra: daktari på mandag 18. september 2023, klokken 21:56Sitat fra: AJ82 på mandag 18. september 2023, klokken 19:16Da ble valget enkelt her. Beholder min EX90 bestilling.Samme her.
Sitat fra: THE på torsdag 03. august 2023, klokken 14:22Ser jo ut som dette kan bli en bra bil.
Det jeg er mest spent på er nok om jeg får stilt inn ratt og seter slik jeg vil da det virker som det er begrensede justeringsmuligheter basert på det de skriver i testen. https://www.elbil24.no/tester/fisker-ocean-blir-markedets-beste/80005741
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 10. mars 2023, klokken 13:08Sitat fra: geear på fredag 10. mars 2023, klokken 10:58
Det vanvittige forbruket er en ting, men virker som de også har dimensjonert temperaturstyringen på batteripakken altfor dårlig, burde tålt kontinuerlig kjøring og medfølgende lading. Samtidig virker det som at fokuset har vært høyt på å garantere batteripakken for 1 mill kilometer, og dermed har en enorm buffer og store begrensninger på ladehastighet og antall sykluser, for å oppnå dette. Som nybilkjøper vil jeg heller ha garanti på 200 000 km og en bil som faktisk kan brukes, enn en bil som skal vare i 1 mill kilometer, sannsynligvis ville en Toyota med min kjørelengde ruste i filler lenge før den når 1 mill km.
Men syns også det er masse andre skuffende detaljer, som for eksempel den tåpelige bensinpumpa i instrumentpanelet, ikke bare er det tåpelig å vise en bensinpumpe, men det ser ut som den kun viser en strek, ingen prosent og ikke noe gjettometer under lading. Ikke prosentvisning ved ankomst i navi. Verre GUI enn e-Golf hadde i 2015? Og navien som stadig unmuter hver gang han navigerer på ny eller slår av og på bilen.. i min bil så er den mutet helt til jeg unmuter den. Om det er to minutter eller to år senere.
Problemet er ikke at den går varm eller noe sånt. Tesla-Bjørn ble derimot overrasket over hvor kaldt batteriet blir, selv når han kjører "aktivt". Han mente batteriet lakk varme som en sil, eller noe sånt. Også da det ladet (med redusert effekt) var temperaturen ganske lav. Virker som at Toyota har startet på 0 med elbil - der Tesla var i 2012, selv om de har veldig god erfaring med hybrid osv.