Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Nilea

#1
MG4 EV / TPMS direkte eller indirekte?
fredag 03. februar 2023, klokken 13:18
Jeg bestilte uten vinterdekk siden forhandler skulle ha nesten 30k for dette... Fikk prutet ned til 22k, men jeg synes fortsatt det var en dårlig pris...

Nå som det drar seg mot vår regner jeg med at det kommer gode priser på vinterdekk, og lurte på å kjøpe nå, fremfor til høsten igjen... Bilen kommer uansett ikke før om ett par mnd... Spørsmålet mitt er om jeg må bestille med TPMS-ventiler? Slik jeg forstår det trenger jeg dette hvis bilen har direkte TPMS... Hvis den har indirekte som måler via ABS/ESP så trenger man ikke... Hvis jeg forstår internettet korrekt...

Noen som vet?
#2
ID.4 / Iv80 vs id.4 1st
torsdag 24. september 2020, klokken 18:48
Hei!
Er det noen som har gjort en direkte sammenligning på inkludert utstyr på standard iv80 mot id4 1st?  Av de tinga som jeg klarer å se er det

Fordeler id4
- Størrelse hjul
- Hengerfeste
- usb i baksete
- metallic lakk

Fordeler enyaq
- Størrelse skjerm
- blindsonevarsler
- led matrix
- trådløs ladeplate


Noe annet jeg ikke ser?
#3
Hei!
Har en saltoboks med type 2 kabel på 15a kurs montert opp av elektriker. 2 ganger nå så har sikringen i sikringsskapet gått.... Noen ide om hva som kan forårsake dette? Lader en leaf 2018modell. Bilen eller ladestasjonen? Er kun ladestasjonen som er koblet forskriftsmessig på kursen. Ser at elektriker har montert 15a kurs på en 16a ladestasjon... kan det være årsaken? Nå i dag ladet den bare ca 30 minutter før sikring røyk...
#4
Ladeplasser og ladekabler / Mode3 på 10a
mandag 17. september 2018, klokken 21:20
Hei!
I borettslaget har vi lite strøm på garasjeanlegget, og vi har kun tillatelse til 10a kurs for elbillading. Jeg har laaaangt strekk fra sikringsskapet, så kostnaden ved å legge opp blir stor. Vurderer derfor en mode 3 ladestasjon selv om jeg bare får 10a, sånn at når det med tiden blir lagt mer strøm til sikringsskapet, så kan jeg bare bytte sikringen til eksempelvis 16a hvis jeg dimensjonere kablene deretter.

Noe i veien for dette? Vil det fungere greit?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA