Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Chimp

#436
Polestar 2 / Sv: Bestilling gjennomført..noen flere?
tirsdag 28. januar 2020, klokken 15:05
Det er i så fall grunn til å bli piss forbanna for de som har fått estimert juni siden de forhåndsbestilte og fullførte bestillingen først. Hvis jeg hadde slått til stod det juni-levering på min. Hadde jeg da fått den i august sammen med resten hadde jeg blitt temmelig pissed

Men:det er fortsatt bare ubekreftede rykter fra polestar space. de har sagt feil tidligere.
#437
Porsche / Sv: 350kW lynlader hos alle Porscheforhandlere
tirsdag 28. januar 2020, klokken 13:36
Er det noen som har bekreftet ladekurven til Taycan enda? Altså at den faktisk klarer 270 kw, samt stabil 150 kw på slike ladere.

Har også sett noen skrive at det er 3 år inkludert rabatt på Ionity, men ikke sett det bekreftet?
#438
Mach-e / Sv: Ford Mach-E vs konkurrenter
mandag 27. januar 2020, klokken 13:59
Støttes, ser det som helt uaktuelt med 600 000 i pris + vinterdekk.
50-100 ned må den, og det har jeg formidlet til min forhandler. Håper flere gjør dette.
#439
Polestar 2 / Sv: Polestar tar ikke innbytte!
fredag 24. januar 2020, klokken 12:25
Jojo enig i det. Nå skal jeg ikke ha polestar uansett i denne omgang allikevel; jeg mener mer at dersom du sier du skal tilby noe så holder det ikke at man må gå til naboen for å få tjenesten der.
Har kun benyttet meg av innbytte en gang tidligere og da fikk jeg helt grei pris, men det var ikke en dyr bil. Det er vel mer lønnsomt når det er mulig å få en "god deal" fordi du også kjøper bil der. Polestar har ikke det opplegget nå, og da blir det ingen god deal. Poenget var mest at de sa de skulle tilby det, da er ikke en link til Nettbil eller Finn.no det samme som å tilby det.
#440
Polestar 2 / Sv: Polestar tar ikke innbytte!
fredag 24. januar 2020, klokken 10:53
Uansett om du får solgt på finn.no eller via nettbil er det ikke det samme som at forhandler tilbyr innbytte. Jeg betaler gjerne en premium for å slippe å forholde meg til x antall personer som skal prøvekjøre til alskens tider osv, bare levere nøkkelen når du henter ut ny bil. Angående nettbil oppfatter jeg det som en form for innbytte, men det er ikke polestar sitt opplegg. Altså tilbyr polestar ikke innbytte, og de har ikke engang inngått et kompromiss. De har satt oss i kontakt med noen andre som tar imot biler, og det er et brudd på det de har sagt tidligere om at de vil tilby innbytte. Synes det føyer seg inn i informasjon som endres, så det er svakt at de ikke har fått til avtaler med eksisterende Volvo-forhandlere her. Det virker egentlig som Volvo-forhandlere egentlig ikke har lyst til å ha så mye med dette å gjøre. Det foreligger for eksempel ingen liste over forhandlere som skal utføre service. Kanskje går det rykter om hvilke det er, i diverse fora. Men ingen offentlig liste er kommunisert. Svakt
#441
Mach-e / Sv: Standard seter foran
torsdag 23. januar 2020, klokken 11:01
Det er ikke bare deg! Skulle hatt GT-setene som mulighet i First Edition/Premium. Disse gir for lite støtte etter min smak.

Noen som forøvrig vet om det er luft? Det står varme i setene, men ingenting om kjøling. Ser at de er perforerte, men kanskje ikke nok til å tilby kaldluft?
#442
ID.4 / Sv: Bilder
onsdag 22. januar 2020, klokken 06:19
Synes den ser bra ut! Er egentlig audi-mann, men antar et tillegg på 50-100 tusen bare fordi den heter audi q4, så jeg heller mer og mer mot id4. Nå vet vi ikke så mye enda, men ser ut som vw kommer mye tidligere. De snakker om levering allerede i slutten av 2020?
#443
Polestar 2 / Sv: Av-reservert Polestar 2
tirsdag 21. januar 2020, klokken 21:23
Sitat fra: TM på tirsdag 21. januar 2020, klokken 16:34
Er det noen som har kansellert nylig ? Jeg har lagt inn kansellering på kontaktsidene deres, men får ikke noe svar eller automatisk bekreftelse.
Er glad jeg ikke har bestilt at en sånt firma  :o
Kansellerte torsdag forrige uke. Ble oppringt fredag. Sa det ville ta opptil 14 dager å få betalingen.
#444
XC40-EV / Sv: Bestilling - utstyr og leveringsinformasjon
tirsdag 21. januar 2020, klokken 13:36
Ja samme greie som har blitt diskutert i polestar-grupper. Thunder Grey er mulig farge der også, men fargen som ser mørk grå metallic ut i konfigurator oppleves som "blass" blågrå i dagslys
#445
Audi Q4 e-tron og Q4 Sportback e-tron / Sv: E-tron Q4
tirsdag 21. januar 2020, klokken 08:31
Noen som har snakket direkte med selgere om dette? Altså om når de antar en reservasjonsløsning vil åpne og når bilen antakelig blir presentert?
#446
i-Pace / Sv: Kommende programvareoppdateringer for EV400
søndag 19. januar 2020, klokken 09:32
Jepp bare å begynne kjøre, så kommer skjermene på etterhvert.
#447
i-Pace / Sv: Kommende programvareoppdateringer for EV400
lørdag 18. januar 2020, klokken 16:00
Ja og eneste som funker er ryggekamera og speedometer.
#448
i-Pace / Sv: Kommende programvareoppdateringer for EV400
fredag 17. januar 2020, klokken 19:11
Det med skjermene opplever jeg stadig på 18.2 bms 19c telematics. 90% bra, men plutselig treg oppstart
#449
Polestar 2 / Sv: Noen som var på Polestarshow 16/1?
fredag 17. januar 2020, klokken 17:30
Wow er du seriøs... Hvorfor skal man vite noen ting? Hvorfor ikke bare kjøpe bil uten å lese spesifikasjoner og stole på produsenten når de sier det er en rask og god elbil med lang rekkevidde? Jeg blir så satt ut at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne..
Selvsagt er vekt og luftmotstand viktig. Alt er viktig!
Alt danner et bilde av om rekkevidden og kjøreopplevelsen blir som den skal. En så liten bil vil føles svært tung om du går over 2 tonn. Svært viktig for en elbil er lav vekt, lav luftmotstand og god drivlinje. Drivlinjen vet vi altfor lite om, annet enn at det er konstant awd som taler dårlig for forbruket. Så da må man forske på alt mulig annet som kan bety noe.

Ang vekt så bør den veie ca det samme som model 3 for å være der den bør være. Et ankepunkt audi e tron vs i pace er at etron ligger på ca 2,750 og ipace 2,250. De 500 kg har MYE å si for kjøreopplevelsen ned en fra fjellet og rekkevidden opp på fjellet.
Luftmotstand har veldig mye å si på motorvei, bare å kjøre en i3 det. Eller se hvorfor model x slår ipace og etron på rekkevidde når det kjøres på motorvei.
Xc40 har høy luftmotstand og jeg er bekymret for at Polestar får høy de også. De bygger bilen i stål og jeg er redd den blir for tung. Jeg tror de vil ha problemer med å kjøre wltp 470 km.
Men for all del, ikke still spørsmål, så sitter du der med skjegget i postkassa når praktisk rekkevidde ikke når opp til forventningene
#450
Polestar 2 / Sv: Noen som var på Polestarshow 16/1?
fredag 17. januar 2020, klokken 12:36
Har aldri hatt troen på tidslinjen deres, og har blitt enda mer skeptisk det siste halve året. Nå ventet jeg vel et normalt svangerskap over tiden på min i-pace og har lært meg å ta alt med god fisk:
rekkevidde iht WLTP (dog har i-pace kommet seg der etter oppdateringen)
ladefart/ladekurve
leveringstid

Tror faktisk ikke polestar leverer til terningkast 6 på noe av dette de heller. Jeg har også gradvis bestemt meg for noe annet. At de enda ikke klarer å komme opp med pris på subscription ble spikeren i kisten, nå gidder jeg ikke vente mer. Subscription har de snakket om i 1 år og så klarer de ikke ha det klart når bilen skal bestilles...
Spurte samtidig om vekt, nei det var ikke offisielt enda. Så folk sitter og bestiller biler uten å vite hva den veier engang, ingenting om aerodynamiske egenskaper annet enn at de blir bra (selvfølgelig sier de det, hva er definisjonen av bra?)

Var egentlig klar for å gå på kompromiss med at bilen er relativt liten, men da beholder jeg jaguaren og venter på mustang/id4/q4.

Håper selvsagt de leverer godt slik at de overleverer og kan tilby polestar 3 i 2022!
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA