Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Chimp

#16
I-pace 2019 er straks utenfor garantien, det ville jeg ligget unna med mindre du priser inn dyre deler.
De to andre bør være billige de også:
Det bugner av brukt e-tron og de er "ukurante" grunnet forbruk/rekkevidde og at etterkommeren q8 e-tron er mulig å bestille. E tron 50 har begredelig rekkevidde til å være en stor SUV. Også her er service dyr etterhvert

Mach-e har 0,25 % rente på nybil, flytende subsidiert i 3 år, når Sbanken har 5,7% på tilsvarende så kan jo nybil bli billigere over denne perioden. Hvis ikke, bruk det som argument for lavere pris
#17
Kjøpe elbil? / Sv: Enyaq - godt tilbud?
torsdag 15. juni 2023, klokken 12:52
Utsolgt nå
#18
Kjøpe elbil? / Sv: TMY vs Enyaq IV80 max
torsdag 15. juni 2023, klokken 12:52
Hørte at de nå er utsolgt for iv80 max på landsbasis
#19
Kjøpe elbil? / Sv: Enyaq - godt tilbud?
søndag 11. juni 2023, klokken 15:22
Kjøpsprisen er også svært god, så det er vanskelig å velge. Kan være leasing blir mye dyrere over 3 år enn eie
#20
Kjøpe elbil? / Sv: Enyaq - godt tilbud?
søndag 11. juni 2023, klokken 14:37
Da kan det godt være utsolgt allerede, fordi de henter jo biler fra samme pool. Men jeg sjekker :) ellers er jo iv80x tour edition greit priset også.

Det var 50 innskudd og månedspris på rundt 2700 + 4500 i engangsbeløp. Møller ja, fikk samme tilbud hos to forhandlere. Det er jo billigere enn å ta over en avtale på en i3/id3
#21
Kjøpe elbil? / Sv: Enyaq - godt tilbud?
lørdag 10. juni 2023, klokken 14:44
Leser også noe om at software me4 ikke vil fungere på eldre biler, disse lagerbilene er dermed biler møller gjerne vil kvitte seg med selv med tap...enda en grunn til å velge leasing i mine øyne
#22
Kjøpe elbil? / Sv: Enyaq - godt tilbud?
lørdag 10. juni 2023, klokken 11:34
Leasing 3 år 45000 km koster kun 155 000 med iv80 max, vurderes sterkt her som en pendlerbil. Selvom den er litt stor for formålet er det ekstremt mye bil for pengene
#23
BMW iX / Sv: Firehjulsstyring og luftfjæring på iX40
søndag 04. juni 2023, klokken 06:59
Sitat fra: Egil Fonn på lørdag 03. juni 2023, klokken 10:44Vurderer oppgradering til IX 50. Hvordan er støynivået fra luftkompressoren på IX?
Om den støyer like mye som MB Eqc sin kompressor (luft på Bakaksel) velger jeg bort luft.
Har tidligere eid Tesla og Jaguar Ipace med luft og på disse var kompressor knapt hørbar.

Hører ingenting, ix50 :)
#24
KIA / Sv: Kia EV9
torsdag 30. mars 2023, klokken 11:32
Blir nok 500 eller rett under. Hvis den prises til 800 i det tilfellet, tror jeg den priser seg ut?
#25
KIA / Sv: Kia EV9
onsdag 15. mars 2023, klokken 12:42
Sitat fra: suverin på onsdag 15. mars 2023, klokken 09:58
Sitat fra: Polestar på onsdag 15. mars 2023, klokken 09:50
Ligger videoer ute på YouTube med gjennomgang av bilen, f.eks.:
https://www.youtube.com/watch?v=eF2b8SkCBto

Sweet! Det lukter bestilling om det ikke blir helt hinsides priser!

Agreed. Første ting jeg er skeptisk til er evt batteripakke som norsk media sålangt har antatt blir 77kwh. Det er jo altfor lite for en så stor bil, det kan bli litt knapt på de verste vinterdagene - de dagene man absolutt ikke vil stå i ladekø. Så hvis det blir 77 kwh, så hopper jeg nok over denne. Fortjener 90kwh eller mer. Og de har jo sagt at rekkevidden skal bli over 500 km,  da må det være noe i den duren med mindre det er for bakhjulsdriftversjonen
#26
KIA / Sv: Kia EV9
mandag 13. mars 2023, klokken 14:39
EV6 i GT-versjon koster 600, så da forventer jeg 7-800 her
#27
BMW iX / Sv: BMW IX priser etter 1.1.2023
søndag 12. mars 2023, klokken 16:58
Sitat fra: Tomsen på søndag 12. mars 2023, klokken 09:54
Solgte min ix50 fully charged, skinn, multifunksjon 5700km på onsdag. 1 030 000,-

Privatsalg på finn? Virker som grei pris du oppnådde. Mye henvendelser/lå ute lenge?

De med 20-30k km blir liggende en stund. Kan jeg spørre om hvorfor du solgte så tidlig?
#28
Sitat fra: Autowinder på søndag 12. februar 2023, klokken 11:03
Bredden er bra, og mye bagasjeplass, ikke så mye som det påstås, men har alltid følt det ligger på rundt 700 liter med trunk, undertrunk og frunk.
Bredden i bagasjerommet er dessverre bare 94cm mellom hjulbuene, det er smalt. Dybden er veldig bra med 108cm.
Så det er opp til hva man pleier ha med seg. Mange som synes det er fantastisk mye plass, men SÅ bra er det ikke mtp bredden og veldig skrånende bakluke.
#29
Absolutt, ser at alle har forskjellige behov. Snakker litt av erfaring, hadde ix3 med rwd. Var fast bestemt på at det var tilstrekkelig, og hadde piggdekk for ekstra sikkerhet. Det funket, men hadde det vært en ix3 AWD med ekstra rekkevidde til 70 ekstra så hadde det vært en no-brainer. Var veldig lite interesse på finn da den skulle selges, SUV i Norge er AWD. Teslaen er en del billigere så det blir ikke like tungt å kvitte seg med den, men ved første tur på snø/is hvor den slenger med rumpa i hver sving tror jeg mange angrer seg. Evt når man må stoppe opp og står og spinner for å komme igang igjen:)
#30
Det er to vidt forskjellige biler, det skjønner alle. Id3 er en perfekt bybil og nr2-bil, model y uten AWD er midt mellom to stoler.  For stor og for stor svingradius tll å være kongen av byen.
Du får så mye større bruksområde som hyttebil og langturbil med LR for så lite ekstra, så det er det valget jeg mener er klokere. Hver sin smak, og alle trenger ikke AWD, men det blir nok en kjipere opplevelse til vinteren. Og så skal bilen selges igjen også. En LR med AWD holder seg bedre brukt enn den andre, så prisen over 3-4 år kan vippe fort i favør LR uansett.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA