Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Tiger123

#31
ID.3 / Sv: VW ID.3 - tråden
søndag 13. september 2020, klokken 17:18
Sitat fra: OlaM på søndag 13. september 2020, klokken 12:06
«Pro Performance Life» ...rimeligste versjon...

I navngivingsavdelingen har de i alle fall gønnet skikkelig på.  :P

Haha samme tenkte jeg, latterlig.
#32
Tesla / Sv: Hva vil Tesla aksjen være verdt ved slutten av året 2020?
onsdag 09. september 2020, klokken 01:35

Topik:

Jeg vedder på det samme som jeg veddet at kursen skulle være 31.12.2019: 219 dollar - Nå da etter splitt.
#33
Tesla / Sv: Tesla aksjer
onsdag 09. september 2020, klokken 01:17
Sitat fra: emurof på tirsdag 08. september 2020, klokken 17:58
Sitat fra: Tiger123 på søndag 06. september 2020, klokken 16:49
Sitat fra: Arha på fredag 04. september 2020, klokken 23:46
Så ble det ikke noe av innlemming i S&P allikevel, spørs om det blir en liten nedtur nå  :-[
  https://www.marketwatch.com/story/sp-500-adds-three-companies-not-named-tesla-sending-car-companys-shares-down-2020-09-04?mod=mw_quote_news

Mulig S & P ikke synes inntektsføring av fremtidige credits går inn under GAAP. Enig med de.

Det har ikke Tesla gjort, og jeg synes det er uredelig av deg å bruke denne typen falske argumenter. Husk at S&P Global faktisk oppgraderte Tesla og var positive til at Tesla ville fortsette med overskudd og vekst, og de nevnte ikke kreditter i det hele tatt:

https://www.spglobal.com/marketintelligence/en/news-insights/latest-news-headlines/s-p-upgrades-tesla-with-stable-outlook-on-growing-profitability-expansion-plans-59636324

SitatNoen som vet hvor mange bilder de leverer i løpet av Q3?

Wall Street har et snitt på 120-tallet leser jeg, og det er vel veldig lavt?

Skal de klare 500 000 i år er snittet 160 000 pr kvartal.

Folk som har vært treffsikre før, som Troy Teslike på Twitter, har regnet ut ca. 140.000 biler i Q3, men over 500.000 biler totalt i 2020.

De gjorde vel en endring i vedtektene  i Q1, når det gjelder når man kan inntektsføre kreditter?

Ikke bare jeg som synes det er rart med et hopp i kredittinntekter på over 100%, til 428 Mill dollar i Q2?

Og som akkurat dekket til at det ble overskudd på (tror det var 11 Mill dollar).

Så jeg mente bare å avdekke fakta emurof, ikke være uredelig.
#34
Tesla / Sv: Tesla aksjer
søndag 06. september 2020, klokken 16:49
Sitat fra: Arha på fredag 04. september 2020, klokken 23:46
Så ble det ikke noe av innlemming i S&P allikevel, spørs om det blir en liten nedtur nå  :-[
  https://www.marketwatch.com/story/sp-500-adds-three-companies-not-named-tesla-sending-car-companys-shares-down-2020-09-04?mod=mw_quote_news

Mulig S & P ikke synes inntektsføring av fremtidige credits går inn under GAAP. Enig med de.


Noen som vet hvor mange bilder de leverer i løpet av Q3?

Wall Street har et snitt på 120-tallet leser jeg, og det er vel veldig lavt?

Skal de klare 500 000 i år er snittet 160 000 pr kvartal.
#35
Tesla / Sv: Tesla aksjer
søndag 16. august 2020, klokken 21:36

Knut: De har solgt en del færre biler i US og California etter at tax credit forsvant.

Det som blir spennende er hvordan de klarer seg om et par år når markedene er modnet mer slik som i Norge. Og de har en prod kapasitet på kanskje 1,5 mill.

Krysser det jeg har å krysse for at de holder unna for VW ihvertfall.. Norge er vel landet i verden med flest tysk-bil entusiaster. Så regner med de vil gjøre det bedre ellers i Europa enn det de har prestert i Norge i år.

Klykken - du snakker om tech selskaper og luftig prising, og det ble sagt i 1999 også. Men etter sommeren 2000.. (var det vel), ble det ikke sagt på en stund.., før de siste par årene, tror jeg:)

Men hypen som dagens kurs er resultatet av kan fortsette en god stund ennå. Casinoene i US er vel fortsatt koronastengt.
Leste hvordan folk i Sør-Korea har investert, etter at det ble publisitet rundt siste kvartalspush nå i juni, husker ikke tallet, men det var mange nye aksjonærer derfra.
#36
Tesla / Sv: Tesla aksjer
onsdag 05. august 2020, klokken 20:12
Jeg har vært litt ut og inn siden sist. Så er ikke like standhaftig lenger, på at hypen er over, haha. Like usikker som deg egentlig.
Viktigste er Q3 leveringstallene. Slår de til med 160 000 leveringer da så pantsetter jeg det jeg har og går inn langsiktig, kanskje:) Men om Norge er en indikator på øvrige markeder så klarer de ikke det tallet.
En investordag som er utsatt i et halvt år og som vi vet inneholder er ikke sikkert er kursdrivende. En bekreftelse på S & P, tja det er jo kjent at det er nesten sikkert da.
Ellers - Om jeg hadde kjøpt Tesla aksjer istedet for S`n i fjor så.
Andre som har regnet på "Om jeg hadde"?:)
#37
Tesla / Sv: Tesla aksjer
torsdag 30. juli 2020, klokken 15:25
Har bare kjøpt et sertifikat, gearet 3x. Da taper man ikke mer enn investeringen. Dette er bare gambling fra min side, litt som tippekupongen på en måte:) Og shorte Nikola kan være lurt. Selv om de kommer til å publisere samarbeid med en produsent nå i høst, tror jeg. Mulig de overlever en stund til om de gjør en emisjon samtidig.
#38
Model 3 / Sv: Leveringstid på Model 3 om dagen?
torsdag 30. juli 2020, klokken 09:19

Ganske sikker på at det kommer en prisnedgang og kampanje av noe slag, nå før 15 august.

Siste båtene for kvartalet går rundt den 25 er det vel?
#39
Tesla / Sv: Tesla aksjer
torsdag 30. juli 2020, klokken 09:10
Espen: Det var kapasiteten jeg listet opp, med et spørsmålstegn. Har ikke noe tips.

Men Knut; jeg tror aksjen er hypet opp og vil falle i andre halvår. Jeg har kun vekslepenger å satse, og shortet når kursen var 400. Det gikk ikke så bra:) Men kommer til å prøve igjen nå ganske raskt, med litt større innsats. Hva med deg?

Dette betyr ikke at jeg tror Tesla vil gå dukken, tvertimot. Kun hypen på kursen jeg tror snart er over.
#40
Tesla / Sv: Tesla aksjer
onsdag 29. juli 2020, klokken 18:31
Suverent:) For meg så hørtes det ut på analysereren at nå kunne Tesla forhåndsregistrere kreditter etter eget "behov" regnskapsmessig. Men som vel CFO sa i Q2 earrnings call så vil kredittene synke fra neste år.

Neste spørsmål er hva er kapasiteten for Tesla i Q3?

Og hva tror vi de klarer å produsere, og selge?

China - 50 000
Fremont Model 3/Y - 100 000
S/X - 40 000
#41
Tesla / Sv: Tesla aksjer
onsdag 29. juli 2020, klokken 01:11
Takk takk:)

Et spørsmål til da, mens vi er i gang:

Det sies i klippet under her at de har forandret terminologien for ZEV kredittene, slik at en bil må ikke lenger være levert, før kreditten(e) kan inntektsføres?

https://finance.yahoo.com/video/numbers-arent-matching-reality-glj-222835689.html
#42
Tesla / Sv: Tesla aksjer
mandag 27. juli 2020, klokken 20:16
Ja ok, skjønner.

Ser at RnD er lavere igjen, antagelig pga coronaen samt siste spurten fra midten av mai.

To spørsmål til; hvor kan vi se hva Shanghai har av driftskostnader? Operasjonelle kostnader totalt har ingen tydelige tegn på oppgang de siste kvartalene?

Salgstall for Europa, slipper de ikke det?
#43
Tesla / Sv: Tesla aksjer
mandag 27. juli 2020, klokken 19:46
Koster det Tesla noe å gi Musk opsjonene?
#44
Tesla / Sv: Tesla aksjer
torsdag 23. juli 2020, klokken 14:59
Ser noen prøver å argumentere for aksjekursen med at de driver med mye annet enn biler. Dette innlegget på Twitter er vel med og bekrefter det "alle" vet; at det er masse nye "investorer" som er hovedårsaken til den store stigningen:

Innlegget:

They're. Not. Only. An. Auto. Manufacturer. Tesla owns SpaceX. Tesla also will tile the roof of your house. Tesla also happens to have the largest network of charging stations in the world. Tesla is like GE, NASA, AND ford baked into one entity.
#45
Tesla / Sv: Tesla aksjer
mandag 13. juli 2020, klokken 22:02
Sitat fra: arvid44 på mandag 13. juli 2020, klokken 11:13
Sitat fra: stefse på søndag 12. juli 2020, klokken 22:29
Bilprodusenten Tesla bør etter min oppfatning vurdere å benytte sirkusaksjen sin $TSLA til å få mer penger inn. En emisjon på 1300 dollar eller noen konvertible lån kan sikkert finansiere både bil og batterifabrikker flere plasser i verden. Hvis Musk har ambisjoner om å virkelig endre verden, har han sjansen nå. Sirkuset varer ikke evig. Litt børskrakk og renteoppgang er alt som skal til så er verdien nede i 500 igjen.
Helt korrekt, men ser ut som Tesla har nok penger for øyeblikket.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja har de det? Eneste infoen vi får er kvartalsrapportene. Som er et øyeblikksbilde av balansen. Og cash beholdningen er nok på sitt høyeste siste dag i hvert kvartal. Derfor en av grunnene til racet de kjører ved hver kvartalsslutt.

Første del av kvartalet kjøpes det inn "råvarer", og det leveres lite biler. Da vil cashbeholdningen være på sitt laveste i kvartalet. På slutten av kvartalet er det om å gjøre å fylle opp med mest mulig cash(pynte brura). "råvarene" som er kjøpt og betalt for, har blitt til salgbare produkter, og inntektene kan høstes.

Kanskje en emisjon kommer i forbindelse med 22.09.2020?
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA