Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Emner - Tiger123

#1
Model S 2013 - 2022 / Hellakkering
tirsdag 24. desember 2019, klokken 15:13

Har en 2018 model (S) som jeg vurderer å hellakkere før våren kommer. Det er en god del steinsprut på den, har kjørt mye motorvei. Og Solid Black er vel ikke alltid det. Er vel Obsidian jeg har, men samme det.

Noen som vet hva det bør koste? Verdt investeringen er det neppe, men det bør bli lettere å få til et salg når den tid kommer.
#2
Model S 2013 - 2022 / Er det noen som har fått mer Power ennå?
torsdag 14. november 2019, klokken 22:14

De 50 ekstra Musk lovet, noen som vet når de kommer?
#3
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Ny Leaf i horisonten
tirsdag 29. oktober 2019, klokken 18:41
Ser ganske kul ut, synes rattet er feilstilt, eller om d er bildet, helt nederst i artikkelen. 305 HK er det det dobbelte av 40kW? 62 har 204HK var det vel:

https://www.tu.no/artikler/lure-leaf-sladrer-om-store-nyheter/477519?utm_source=tu.no&utm_medium=feed&utm_campaign=feed_most_read
#4
Model S 2013 - 2022 / Off topic - Glad jeg kjører Tesla
tirsdag 06. august 2019, klokken 10:56
.
#5
Model S 2013 - 2022 / Bruktbilpriser Model S
lørdag 06. juli 2019, klokken 21:46

Ser ut som Model S holder seg bra. Sjekker P-modellene inntil 3 år gamle og ser det er veldig stort sprik på tilsynelatende like biler. Får man solgt til høyeste pris? Ofte er det forhandlere som har justert prisen høyest.
Noen med erfaring å la en forhandler selge for seg?

Her er tekst fra en av de rimeligere modellene, måtte smile litt:)

Normal svekkelse på Teslabatterier med denne kilometerstanden ligger på rundt 5%. Du må vanligvis kjøre over 300.000 for at de skal svekkes mer. Batteriene på Tesla holder bra!

(Vi har fått mange henvendelser om innbytte. Mange med nyere eGolf, gjerne med stort restlån. Vi kan ikke ta slike i innbytte. Heller ikke interessert i å "bytte likt" med halvgamle diesel BMWer og Audier. Innbytte kan ellers være mulig, men primært ønskes rent salg.)
#6
Tesla SW og AP / Tesla restructures Autopilot software team
fredag 10. mai 2019, klokken 13:16
https://electrek.co/2019/05/10/tesla-autopilot-restructuring-software-elon-takes-over/

CEO Elon Musk is taking the reins with now even more people reporting directly to him and some senior staff being let go while others being promoted.

Kanskje han fikk den samme oppdateringa jeg fikk for en mnd siden..!

Snakk om å gå to skritt tilbake.
#7
Kjøpe elbil? / Veldig billige brukte Teslaer
lørdag 30. mars 2019, klokken 05:54
Hei, jeg jobber ikke for Tesla, men kjøpte selv en brukt S for noen uker siden,
nå får du model S for under 300 000.

Prisene senkes pga kvartalsslutt, og børsnoterte Tesla skal rapportere salgstall m.m.

Synes dette er et bra alternativ til ventelistene på andre biler. Her kan du få bil på dagen med mye større plass enn Kona, e-Niro, Ampera etc., og ellers en helt annen verden når det gjelder lading(gratis superlading på mange av bilene) og funksjoner i bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA