Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Storg

#31
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Circle K på ville veier?
mandag 21. november 2022, klokken 21:33
Er CircleK tilgjengelig i Elton nå? Out of spec reviews/mootoring er i Norge. Og han ladet vist på CK med Elton.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#32
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Uno-X med ladepris på skilt
søndag 20. november 2022, klokken 16:33
Her kan dere høre hva Recharge tenker.

https://youtu.be/ziEbCuJlVRc


Sent from my iPhone using Tapatalk
#33
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
søndag 20. november 2022, klokken 16:30
Sitat fra: Otkristo på søndag 20. november 2022, klokken 16:02
Sitat fra: Storg på søndag 20. november 2022, klokken 15:58
Sitat fra: DagfinnN på søndag 20. november 2022, klokken 11:02
Sitat fra: hELgenen på søndag 20. november 2022, klokken 08:06
Sitat fra: emurof på lørdag 19. november 2022, klokken 23:22
En skal høre mye før ørene faller av.
Elon har aldri veid ordene sine nøye.
Han er sosial inkompetent  så det holder. Bare venter på dagen da Tesla og  Elon skiller lag. For den dagen kan nok komme fortere enn man tror nå som Elon kjører Twitter i grøfta.  For å holde Twitter flytende må han nok skaffe mer penger,så et nedsalg i Tesla er ikke umulig. Annonsører vil uansett rømme Twitter i rekordfart fremover når de ser hvordan den nye keiseren driver på..
Ikke sikkert det vil være penger igjen til videre utvikling av FSD innen neste år er over...og da vil vi nok aldri se FSD på europeiske veier
Dette er det mest rotetet utsagn jeg har sett på lenge. Selvsagt bruker ikke Musk Tesla som en bank. Hva i all verden har twitter sin økonomi med Tesla å gjøre. Det er ikke Tesla som har kjøpt twitter, men Elon. Om Elon selger flere av sine aksjer for å bruker mer penger på Twitter har det intet med Tesla sin økonomi å gjøre. Sammensausing er ulovlig også i USA.
Nå er Musk faktisk innvolvert i en rettssak om kompensasjonen sin, fordi noen hevder at Elon og Tesla osv er så samensauset at det er ulovlig. Så får vi se hva retten mener.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Fortsatt irrelevant for Tesla sin business.
Nja. Alt som påvirker Musk sitt arbeid eller kontroll av Tesla påvirker Tesla sin business. Musk hat historisk sett vært viktig for image til Tesla, blir det svekket så kan salget gå ned, negativt for businessen. Slutter Musk som CEO vil aksjekursen gå ned, som kan føre til at ledelsen blir stressa og gjør dumme valg.  Alt henger sammen med alt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#34
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
søndag 20. november 2022, klokken 15:58
Sitat fra: DagfinnN på søndag 20. november 2022, klokken 11:02
Sitat fra: hELgenen på søndag 20. november 2022, klokken 08:06
Sitat fra: emurof på lørdag 19. november 2022, klokken 23:22
En skal høre mye før ørene faller av.
Elon har aldri veid ordene sine nøye.
Han er sosial inkompetent  så det holder. Bare venter på dagen da Tesla og  Elon skiller lag. For den dagen kan nok komme fortere enn man tror nå som Elon kjører Twitter i grøfta.  For å holde Twitter flytende må han nok skaffe mer penger,så et nedsalg i Tesla er ikke umulig. Annonsører vil uansett rømme Twitter i rekordfart fremover når de ser hvordan den nye keiseren driver på..
Ikke sikkert det vil være penger igjen til videre utvikling av FSD innen neste år er over...og da vil vi nok aldri se FSD på europeiske veier
Dette er det mest rotetet utsagn jeg har sett på lenge. Selvsagt bruker ikke Musk Tesla som en bank. Hva i all verden har twitter sin økonomi med Tesla å gjøre. Det er ikke Tesla som har kjøpt twitter, men Elon. Om Elon selger flere av sine aksjer for å bruker mer penger på Twitter har det intet med Tesla sin økonomi å gjøre. Sammensausing er ulovlig også i USA.
Nå er Musk faktisk innvolvert i en rettssak om kompensasjonen sin, fordi noen hevder at Elon og Tesla osv er så samensauset at det er ulovlig. Så får vi se hva retten mener.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#35
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
lørdag 19. november 2022, klokken 17:20
https://youtu.be/-KrATRMslnw


Sent from my iPhone using Tapatalk
#36
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
fredag 18. november 2022, klokken 15:39
Waymo har jo holdt på like lenge som Tesla har produsert biler. Så joda det finnes andre som er villige til å bruke mye penger over veldig lang tid på dette. Mobileye samler også inn enorme mengder data, selv om de nok ikke har hjort det like lenge.  Tesla er ikke alene om å bruke store summer, mye ressurser og over lang tid.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#37
ID.4 / Sv: ID software 3.0 OTA-bølge er klar til å rulles ut.
lørdag 12. november 2022, klokken 00:34
1000 biler fordelt over hele Europa er ikke mange. Og hvor mange skulle det vært i Norge hvis man skulle fordelt på salgstall? Kan også være at sen 2.4 utrulling reduserer poolen å velge fra i Norge. Og så lenge konfigurasjonen solgt i Norge blir dekket opp blandt de 1000 så betyr det ikke mer enn at vi ikke får «lokal» Feedback.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#38
Tesla / Sv: Tesla aksjer
fredag 04. november 2022, klokken 23:13
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 04. november 2022, klokken 22:39
Fytti....blir grisete hos Twitter....er visst mange av de ansatte som mener det er 60 dagers oppsigelsesfrist. De går til massesøksmål. 1 uke etter overtakelse er halvparten stengt ute og sparket.
https://e24.no/boers-og-finans/i/wAgJ4o/musk-har-startet-slankingen-av-twitter
Det er 60 dager i California med masseoppsigelser. Som er 50 ansatte på 30 dager.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#39
Tesla / Sv: Tesla aksjer
onsdag 02. november 2022, klokken 14:36
Sitat fra: Ellemelle på onsdag 02. november 2022, klokken 14:17
Han henter de smartest han har, uavhengig av selskap, for å få en overordnet revisjon av kildekode (og sikkert roadmap) hos Twitter.

Det samme hadde skjedd hvis for eksempel Facebook hadde kjøpt Twitter, eneste forskjell er at de hadde vært nærmere rent bransjemessig.
Når det er sagt, så har sikkert mange av disse utviklerne nettopp erfaring fra Facebook, Twitter, Google og lignende fra før.
Uansett raust av Tesla aksjonærene å spandere disse ressursene på Musk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#40
Tesla SW og AP / Sv: FSD – vår tids største bløff?
søndag 30. oktober 2022, klokken 00:44
Sitat fra: filtvet på lørdag 29. oktober 2022, klokken 07:32
Etter diesel-"skandalen" i usa måtte VW sponse utbygging av elbilladere.

Og det gjorde de. Men problemet er at de ikke vedlikeholdes så masse problemer med at de ikke virker som de skal.
Og nå kjører de en massiv oppgradering fordi 1.gen ikke var så bra. https://cleantechnica.com/2022/10/06/electrify-americas-2022-upgrades-are-well-under-way/amp/


Sent from my iPhone using Tapatalk
#41
Lading av Tesla / Sv: Ladebrikke fra NAF eller elbilforeningen?
mandag 22. august 2022, klokken 12:46
Kan du ikke ta NAF kredittkort og betale på ladeklubben?


Sent from my iPhone using Tapatalk
#42
bZ4 / Sv: Når er levering da?
torsdag 21. juli 2022, klokken 18:20
Sitat fra: THE på torsdag 21. juli 2022, klokken 13:14
Gjelder 461 biler i Norge, står det i eposten. Det betyr at salgstallene for denne Toyota-elbilen ikke akkurat er voldsomme, men det må jo også bety at det ikke kan ta lang tid å forsyne kundene med biler heller når de etter hvert lærer seg såpass mye om bil at de klarer å feste hjulboltene....
Kan nok ikke utlede salgstall av dette. Betyr vel bare at det er produsert 461 biler som skulle på veien i Norge. Så har de vel «stoppet» forsendelsene av nye biler til problemet er løst.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#43
Sitat fra: Kristian O på tirsdag 19. juli 2022, klokken 16:08
Noen erfaringer med Ionity i Europa i fellesferien? Sitt i Spania no og kjører heimover til helga. Brukte Tesla SuC nedover og det var heilt problemfritt, men det blir fort dyrt når distansen er lang og farta høg.
På appen til Ionity ser dekninga ut til å ver ok, men det er veldig få ladere pr stasjon. Så mitt spørsmål er om mine bekymringer for kø er velbegrunnet? Er ikkje så lysten på 2000 i månedsavgifter for å stå i kø  ???
Relativt problemfritt i Tyskland i starten av Juli. Hvis vi måtte vente var vi nr 1 i køen. Litt høyere frekvens av kø i Danmark. Men fortsatt stort sett problemfritt. Værste er rett etter at ferjene har kommet til Hirtshals, da kan det bli kø på den syd for Aalborg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#44
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Circle K på ville veier?
tirsdag 19. juli 2022, klokken 00:27
Sitat fra: jkirkebo på mandag 18. juli 2022, klokken 21:06
Sitat fra: Storg på mandag 18. juli 2022, klokken 13:37
Ved vanlig «tapping» er det ikke noe problem å gi volumrabatt eller kvittering på e-post. Trumf og Æ fungerer jo fint slik. Problemet er viljen til leverandørene i så fall, pluss at Apple Pay har gjort det vanskelig å få til siden man bruker et unikt token pr transaksjon.

Da må du uansett inn og registrere kortet ett eller annet sted (og kredittkort virker ikke med Trumf, kun debetkort). Dermed må man i så fall registrere alle kortene man kan tenkes å bruke, samt alle konas kort. Litt tungvint i forhold til en brikke som ligger i bilen synes jeg. Man kan selvsagt ha et eget kredittkort som ligger i bilen, men det er jo en risiko i det også samt at det blir flere kredittkortregninger å forholde seg til.
Registrere kortet går jo fort og greit. Og at Trumf ikke vil at du skal betale med kredittkort betyr ikke at andre ikke kan godta det. Som f.eks Coop gjør.


Sent from my iPhone using Tapatalk
#45
CCS / ChaDeMo hurtigladere / Sv: Circle K på ville veier?
tirsdag 19. juli 2022, klokken 00:25
Sitat fra: overskyet på mandag 18. juli 2022, klokken 23:55
Sitat fra: jkirkebo på mandag 18. juli 2022, klokken 21:03
Sitat fra: overskyet på mandag 18. juli 2022, klokken 13:33
Du høres ut som et corner case. Jeg har faktisk aldri hørt om noen før som betaler med app på butikken. Hvis butikken din tvang folk over til RFID eller app-løsninger, tør jeg vedde på at de hadde mistet kunder. Ingen ønsker seg dette.

Det er da ganske mange som er Coop-medlemmer og bruker appen, ser det daglig i butikken. Ja, man kan fortsatt dra opp et fysisk kort og scanne det i medlemsterminalen samt putte det i betalingsterminalen etterpå, men flere og flere bytter til appen da den er mye enklere i bruk.

Om du ikke ønsker å være medlem og få rabattene kan du selvsagt drite i det og betale kontant for den saks skyld. Ingen tvang her.

Jeg ser en del bruker app på Rema også. Usikker på om de har integrert betalingsløsning i den.

Ok, kan du forklare meg: 

1: Hvordan det er enklere å bruke app enn å bare holde feks tlf inntil å være ferdig? Uten å måtte åpne noen app?
2: Hvordan det er enklere å bruke en app, enn å bare tappe kortet? Du tar vel begge deler ut av lommen? Når du har tatt kortet ut av lommen toucher du terminalen og er ferdig. Med appen gjør du hva? Åpner tlf, finner app og surrer med app betaling?
Det er ikke enklere. Men for å få rabatten hos Coop må du scanne koden, og da er det Line greit å betale med appen når man først er igang.


Sent from my iPhone using Tapatalk
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA