Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - z4rd

#1246
Model 3 / Sv: Tesla Bjørn tester Performance range
fredag 01. mars 2019, klokken 20:32
Ganske dårlig test egentlig, med teoretiske tall basert på kun 12 min kjøring. Min erfaring er at man vil få høyere forbruk enn det som blir faktisk snitt på en langtur, hvis ikke topografien er fordelaktig mht regenerering, med et så snevert grunnlag. Alle som har kjørt litt elbil vet at det rett og slett ikke er tilstrekkelig med så kort avstand for å danne et korrekt bilde av snittforbruket på en langtur. Også er det jo en Performance med 20".
#1247
Tesla SW og AP / Sv: 2019.4.3.1
fredag 01. mars 2019, klokken 16:14
Sweeeeet :)

#1248
Polestar 2 / Sv: Polestar 2 er lansert
onsdag 27. februar 2019, klokken 18:11
Audi kaller det for Matrix-LED. Mulig å få på e-tron. 
#1249
Spørsmål: Er det jeg som misforstår eller viser bildet at du har fått 48,25 kWh i løpet av 1 time og 10 min? Altså 41,5kW i snitteffekt? Eller har jeg regnet feil?
#1250
Audi e-tron / Sv: Tester Audi E-tron
lørdag 23. februar 2019, klokken 11:45
Nå må dere rulle inn puppen.

Les de siste 10-15 innleggene så ser man fort hvem som forsurer diskusjonsklimaet her.

Tesla-eiere forsvarer en bil de har kjørt titusenvis km i og eid i flere år, samtidig som noen av Audi-entusiastene her rakker ned på en bil de selv ikke har eid. Og hvor mye har folk kjørt e-tron? Jeg har kjørt 30 min. Noen med 40 min eller høyere? Erfaringer kommer.. både positive og negative.

Oppfordrer til at folk ikke skriver nedlatende, uansett merke.
#1251
Polo, det er vel en annen faktor som kanskje påvirker salget i større grad som du ikke nevner, og det er at 75-pakken selges ikke lenger. Innstegsprisen er gått opp betydelig. Helt naturlig at det blir litt tregere salg av S og X, mens TM3-toget fortsetter.

Nå gikk jo du strengt tatt på personangrep med samme stil som du kritiserer selv. Forskjellen er at du angriper «ALLE» med en Tesla.
#1252
Audi e-tron / Sv: Tester Audi E-tron
fredag 22. februar 2019, klokken 19:56
Ikke uenig i at man farges av egne valg. e-tron ligger for meg høyere i pris + lading i tillegg sammenlignet med hva jeg ga for min. Lavt 800 vs høy 800. Dette er følgelig noe jeg har tatt med i mitt regnestykke. Det handler om totaløkonomi og forventninger til syvende og sist. Men nok om mine vurderinger. Begge er fine biler!
#1253
Audi e-tron / Sv: Tester Audi E-tron
fredag 22. februar 2019, klokken 19:32
Nettopp. Det er jo akkurat det jeg prøver å si.
#1254
Audi e-tron / Sv: Tester Audi E-tron
fredag 22. februar 2019, klokken 19:27
Erfaring med TMX. Til og med rettet det. Det er kanskje en fordel før man dømmer det sønder og sammen? Er du ikke enig? Jeg reagerte på at en som ikke har erfaring med TMX sier den er dårligere på alt annet.

Og ja, jeg hadde konkludert på forhånd mtp avbestilling. Fordi jeg ble meget skuffet når de offentliggjorde rekkevidden. Jeg var innstilt på 400-området.
#1255
Audi e-tron / Sv: Tester Audi E-tron
fredag 22. februar 2019, klokken 19:18
Ikke ute etter å krangle på denne måten. Men synes den første påstanden din er passe drøy uten at du backer det opp med noe av substans. At e-tron er bedre på alt annet er feil etter min erfaring med TMX Det at Audi er mer riktig for deg er jo helt greit. Det er en subjektiv sak. Det bryr jeg meg lite om.

Jeg personlig konkluderer ikke på vegne av andre, men kun for min egen del. Skrev et innlegg om det i en annen tråd om prøvekjøring tidligere i dag.
#1256
Audi e-tron / Sv: Tester Audi E-tron
fredag 22. februar 2019, klokken 18:33
#1257
Audi e-tron / Sv: Tester Audi E-tron
fredag 22. februar 2019, klokken 17:56
Sitat fra: Gitzern på fredag 22. februar 2019, klokken 17:29
E-tron er bedre på stort sett alt annet.

Mener du virkelig det? Har du selv erfaring med TMX?
#1258
Audi e-tron / Sv: Prøvekjøring
fredag 22. februar 2019, klokken 15:05
Jeg har prøvekjørt i dag, selvom jeg sa opp min reservasjon på 10xx for noen uker siden. Bilen hadde omtrent alt utstyr (inkl. doble vinduer) og normale speil. Fikk kun en kort tur på bare 30 min på en forhåndsbestemt rute sammen med selger.

Jeg har spekket opp e-tron flere ganger på nett og synes prisen drar seg fort opp etter mine krav. Havner i 850-900k området hver gang, uten serviceavtale.

Jeg har i dag X75D med alt utstyr og er veldig fornøyd, men pleier normalt å bytte bil etter 2-3 år. Så min motivasjon for å teste e-tron er at jeg har eid mange Audi tidligere, og er generelt positiv til merket - men ønsker på samme tid å sammenligne for min egen del om det er verdt å gjennomføre et bytte nå.

Bilen leverer det som er forventet av en Audi egentlig. Meget komfortabel å kjøre. Definitivt lavere støynivå enn X, men dette er litt avhengig av underlag også. B&O-anlegget er bra. Trolig ett hakk opp fra Tesla. Jeg har også hatt B&O i A6 før.

Stor minus for mangel på enpedalskjøring for min del. Mener det mangler 1-2 hakk ekstra regen uten å involvere fot på brems. Er jo følgelig en vanesak, men jeg vet hva jeg foretrekker. Bilen er litt tam ytelsesmessig. Skulle hatt litt mer punch, selvom dette ikke er noe big deal i det daglige, så sørger Tesla for at jeg oftere kan dra på smilebåndet. MMI og menyer etc er typisk Audi, og til og med selgeren innrømmet at han også kunne rote seg bort i undermenyene.

Det er selvfølgelig masse andre positive detaljer med e-tron, samt en del mangler sammenlignet med Tesla i mine øyne. Bare noen få stikkord jeg kommer på:

Ting jeg hadde satt ekstra pris på i e-tron: Matrix-lys og støyisolering/komfort. Nightvision.

Ting jeg hadde savnet fra TMX: Plassen, OTA-oppdateringer, pano frontruta, servodørene, clean brukergrensesnitt, ytelsene, key-fob og app (inkl. den enkle måten å starte/stoppe bilen på) + ikke minst superchargerne.

Kort oppsummert for meg så blir det nok ikke et bytte fra X til e-tron. Hadde jeg fått rekkevidden til X100D til den prisen, så hadde jeg muligens vurdert et bytte. Og det sier jeg ikke kun for å være cocky, men fordi jeg setter veldig stor pris på mange av de unike egenskapene ved TMX og Tesla.

Til slutt vil jeg bare legge til at de som kjøper seg en e-tron kommer uansett til å få en veldig fin bil :)
#1259
Model X 2014 - 2022 / Sv: Ny eier av TMX - spm vedr ladehastighet
tirsdag 19. februar 2019, klokken 19:23
Sitat fra: jlan på tirsdag 19. februar 2019, klokken 18:49
At det ikke er knapp på kabelen er ikke så viktig. Luken åpnes ved å trykke lett på den. For å avslutte lading, bare hold nede trunk knappen på FOB en stund.

Må bare legge til at du får også åpnet ladeporten ved å holde trunk-knappen på FOB inne i et par sekunder. Anbefaler dette, kontra fysisk å trykke og lukke selve porten - da den er konstruert for automatisk åpning/lukking.
#1260
Model 3 / Sv: Nybegynner med autopilot i Model 3
tirsdag 19. februar 2019, klokken 06:36
bno, vi har fått med oss at du er en spreking, og du trenger nok ikke å ta alle kampene på vegne av «de eldre». Jeg har f.eks foreldre som er på din alder som ikke bruker cruise control på sin bil, selvom de har det. Faren min tar til og med seg sin egen TomTom og monterer den opp når han skal kjøre, fordi han ikke har lært seg bilens navi-system. (Som de betalte ekstra for) :)

Vi kan enes om at folk er forskjellige - og når det kommer til det tekniske aspektet trenger ikke alder ha så mye å si... foreslår tilbake til topic.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA