Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Aqua

#61
Hyundai KONA / Sv: Hurtiglading av Kona
tirsdag 31. juli 2018, klokken 15:42


"Med mindre det har skjeddd noe revolusjonerende siste tiden så har man fortsatt ikke lov til å selge strøm uten å ha konsesjon. Men, man har lov til å selge tilgang til en kontakt det er strøm i, og inkludere strømmen i "leien".

"NVE har så langt ikke tildelt omsetningskonsesjon til campingplasser fordi NVE mener slik konsesjon er unødvendig pga. omfanget av kraftleveranse og konkurranse mellom ulike campinglasser, og viser til unntaktsbestemmelsen i energilovforskriften § 4-2 bokstav d. NVEs praksis betyr at campingplasser kan selge strøm til sine kunder uten omsetningskonsesjon. NVE kan likevel anse det som nødvendig å tildele omsetningskonsesjon dersom vi ser at en campingplass utnytter sin monopolmakt som strømtilbyder til sine kunder." skriver Norsk Bobil og Caravanklubb.
Dette kan selvsagt endre seg dersom salg av strøm til elbiler tar av og volumet blir betydelig. Hittil har det kun vært til campingfolket, trolig med maks. 10 A.
#62
Kia Niro EV / Sv: Når skulle det komme mer info?
søndag 29. juli 2018, klokken 22:58
Hvis priser er forespeilet å foreligge august/september, er det vel noe tidlig å bli utålmodig 29. juli?
#63
Sitat fra: zener på torsdag 26. juli 2018, klokken 09:35



Man vet aldri hva sosialistene finner på. Hva om noen kommer opp med forslag om dobbel MVA på elbiler større enn i-MiEV for å ta rotta på «Tesla kapitalistene».

Dette kan tyde på at du ikke har stemt ved Stortingsvalg. Neste gang du har sjansen er i 2021, så hvis du er redd for at det kommer avgifter på elbil for den datoen, er de nåværende regjering som innfører den. Med mindre de skulle opptre så avsindig at selv KrF blir med på å felle den.
#64
Kia Niro EV / Sv: Kia Niro EV First Edition
fredag 27. juli 2018, klokken 18:29
Sitat fra: Bjoris på fredag 27. juli 2018, klokken 13:38
Håper Kia Norge leser her, ingen av vil ha bilen dersom den koster over 350, med vinterdekk!

Jeg er litt der iallefall, rett og slett usikker på hvor godt kjøp det er om den koster mer enn det... greit nok er det ikke mange konkurrenter enda, men de kommer på løpende bånd

Det er lov å prute og selvsagt vil alle ha lavest mulig pris, men å påstå på vegne av alle at ingen (av oss?) vil kjøpe bilen dersom den inkl. vinterdekk koster mer enn 350 K, er nok å tilta seg en for stor rolle i bilmarkedet.
#65
Kia Niro EV / Sv: Kia Niro EV First Edition
fredag 27. juli 2018, klokken 18:21
Sitat fra: Gnilre på fredag 27. juli 2018, klokken 12:20
Sitat fra: Kårepåsporet på fredag 27. juli 2018, klokken 10:57
Det er jo også en crowdfunding tysker på gang, med hengerfeste. Mye billigere enn Niro.
Hvilken tysker er det som er på gang med hf og billigere enn Niro ?

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=47462
«Hei, vi er Navina, Jona og Laurin. Vi har grunnlagt Sono Motors. Vi ønsker å gjøre en forskjell. Derfor utviklet vi Sion».
"Det er noe av det man kan lese på hjemmesiden til disse unge idealistene med gode ideer. Og med €230.000 gjennom nett-investeringer har de nok muligheter for å pushe prosjektet videre.
Det definitive miljø-alibiet finner vi i dashbordet. I stedet for et luftfilter skal de bruke en spesiell mose eller lav – eller hva det heter (når det kommer til grønske er jeg definitivt på meget tynn is).
Dels fordi den skal være pen å se på, dels fordi den steller seg selv ved å hente fuktighet fra luften – naturens egen luft kondisjonerer – og dels fordi den skal være svært effektiv når det gjelder å binde små partikler.
Og som om dette ikke er nok – den er støydempende og yter sterk motstand not flammer.
Initiativtakerne holder til i et inkubatormiljø i München og har selvfølgelig simuleringsverktøy nok til for eksempel å gi oss nøyaktige mål på den kommende bilen: 411 x 179 (206 med speil) x 168. centimeter.  Sporvidde er 159 cm og akselavstanden 245.
Alle de seks setene får en min. skulderbredde på 45 cm, og bagasjerommet får et volum på 500 liter. Alle setene vil kunne foldes helt flatt ned i gulvet.
Bilen kommer til å veie 1400 kg med de største batteriene, og den skal kunne trekke inntil 1300 kg.
Jeg har sett fjernere drømmer enn denne – for å si det forsiktig."

Utdrag fra omtalen i BilNorge, som nok er noe skeptisk til proskjektet. Jeg avbestiller definitivt ikke Niro til fordel for denne hallusinasjonen.


#66
Hyundai KONA / Sv: Tracking Kona - oppgi din leveringstid her
tirsdag 24. juli 2018, klokken 20:10
Underlig med antatt leveringstid q3/q4 2019 med kønummer 200**. Så vidt jeg vet stengte Hyundai interessentlisten ved 20 000. Jeg hadde/har 115** og fikk oppgitt "leveringstid 1. halvår 2020, forhåpentlig tidligere" da jeg underskrev kontrakt 15.7.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA