Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Aqua

#16
Fikk reservert etter en time og 24 minutter konstant trykking!  Res. nummer 335, men i følge info på Min side blir ikke selve kønummeret klart før om et par dager. Kanskje det ble noen dubletter her også som for e-Niro.
#17
DS 3 Crossback E-Tense / Sv: Priser er klare
mandag 04. mars 2019, klokken 16:40
359 400 inkl. sikkerhetspakke Pluss samt minst 3900 for å slippe hvite delskinnseter,  eventuelt tillegg på 14 900 for helskinn, dvs. 378 200. Rustbeskyttelse i tillegg? Nix. Avbestiller.
#18
Sitat fra: daktari på mandag 04. mars 2019, klokken 13:13
Argh... BOS/roter det til. hvorfor i all verden må vi velge forhandler nå, det har vi da 2 år på å gjøre utover sommeren? De må jo bare få inn kredittkortet vårt i tur og orden - "keep it simple stupid"

[/quot :+1: :+1:]
#19
Hyundai KONA / Sv: Kona med lite batteri i Norge
onsdag 06. februar 2019, klokken 22:17
Tenker den kommer fra Tyskland. I utstyrslisten er nevnt helårsdekk (ikke vinterdekk) noe  knapt noen i Norge vil finne på å bruke. Felgene er beskrevet som: dobbelspeiche design, hvilket tyder på dårlig oversettelse fra tysk. 
#20
Hyundai KONA / Sv: Kona på finn.no
søndag 27. januar 2019, klokken 13:50
Sitat fra: Løve på søndag 27. januar 2019, klokken 12:47
Sitat fra: emurof på søndag 27. januar 2019, klokken 11:57
Sitat fra: Løve på lørdag 26. januar 2019, klokken 20:42
Sitat fra: daggad på tirsdag 22. januar 2019, klokken 20:54
Gaaaalskap med tanke på Tesla M3 som kommer til samme pris om 4-6 mnd..



Nei. Bedre byggekvalitet på Kona, bedre forhandlernett, bedre service og 100k under. TM3 er en oppskrytt doning som ikke har annet enn rekkevidde å vise til.

Har Kona app til f.eks. forvarming av bilen? OTA? Hvor stor er hovedskjermen? Må man fortsatt trykke på haugevis av knapper?

Knapper er gull. Knapper gjør at en kan betjene hele bilen i blinde. En trenger ikke ta blikket vekk fra veien for å justere på noe som helst. OTA kommer nok når Hyundai har funnet en forsvarlig måte å gjøre dette på. Endringer i bilens oppførsel sånn ut av det blå er ikke det klokeste en kan finne på fra sikkerhetsperspektiv. Så kan vi nok regne med kommer rett i hælene på OTA.

Det er sånn verden fungerer der en jobber kontrollert og ansvarlig.

:+1: :+1:
#21
Hyundai KONA / Sv: Komme seg ut av Kona kontrakt
onsdag 23. januar 2019, klokken 22:40
Sitat fra: fdar på onsdag 23. januar 2019, klokken 15:39
Helt klart lurt å tenke på  for alle som skal tegne kontrakt.
Jeg har mail fra forhandler med bekreftet oppdatert levering i Q1 2020, så kommer til å følge opp og evt heve om de ikke klarer innen det.

Synd selger ikke skrev i e-posten at bilen var under produksjon. En klarere løgn har vel aldri vært hørt fra en bilselger. Gjennomløpstiden for en bil i fabrikken måles i minutter, muligens timer, ikke i år!  Å påstå at en bil med forventet levering Q1 2020 er i produksjon nå, er himmelstormende dumt.  :-1:

Jeg har også forventet levering Q1 2020, men min forhandler gjorde klart at jeg kan kansellere helt frem til rett før bilen settes på båt. Da kobles angivelig bil og endelig kunde sammen hos Hyundai Korea og fra da kan jeg ikke heve avtalen. Hans hovedpoeng med denne avtalen er at jo flere biler som kommer til Norge jo bedre.
#22
Sitat fra: elmer71 på søndag 30. desember 2018, klokken 18:54
Det er jo kjedelig at en elbil fra Jaguar med en pris f.eks på rundt 800.00 må forholde seg til kø på ladestasjoner og hurtigladere som ikke virker.
Skulle det være verre for eiere av Jaguar enn for dem som har en Leaf eller Kona eller whatnot?
#23
Kia Niro EV / Sv: Reelle kønummer tilgjengelig
tirsdag 18. desember 2018, klokken 11:54
Kønummer har sunket ytterligere fra 1710 til 1691 i dag. Tror ikke de oppdaterer daglig for 1710 sto uten bevegelse i flere dager selv om enkelte med lavere nummer skrev at de kansellerte.
KIA sendte melding om at depositumet var overført til min konto 13.12., men ser foreløpig ingen bevegelser på kontoen.
#24
Kia Niro EV / Sv: Reelle kønummer tilgjengelig
tirsdag 11. desember 2018, klokken 15:19
Sitat fra: kristtorp på tirsdag 11. desember 2018, klokken 11:05
Sitat fra: Aqua på tirsdag 11. desember 2018, klokken 10:39
Kjemperask service på tlf. fra KIA, kønummer var koblet til kundens telefonnummer og de hadde riktig kønummer før jeg rakk å fortelle reservasjonsnummeret mitt!  Endret seg fra 2567 til 1710. Blir trolig bil i Q4 2020 da, om ikke antall leveranser synker ytterligere.

Du skal vel da få bil i 2019, ikke 2020. KIA skal levere rundt 2000 biler neste år!

Du har selvsagt rett!
#25
Kia Niro EV / Sv: Reelle kønummer tilgjengelig
tirsdag 11. desember 2018, klokken 10:39
Kjemperask service på tlf. fra KIA, kønummer var koblet til kundens telefonnummer og de hadde riktig kønummer før jeg rakk å fortelle reservasjonsnummeret mitt!  Endret seg fra 2567 til 1710. Blir trolig bil i Q4 2020 da, om ikke antall leveranser synker ytterligere.

Edit: 2019
#26
Hyundai KONA / Sv: Kona på finn.no
søndag 09. desember 2018, klokken 15:03
Sitat fra: Biff på søndag 09. desember 2018, klokken 14:09
Kanskje viktig å understreke her at ikke alle vil ha tesla. Uansett hvor bra den er. Beklager folkens. Sånn er det.

Akkurat!
#27
Kia Niro EV / Sv: Går du for Tesla Model 3 i stedenfor?
torsdag 06. desember 2018, klokken 22:51
@gr "Du hadde sikkert greid deg fint uten ABS, antiskrens, regnsensor, cruise control, airbag, navi og 17" hjul også om du ikke hadde prøvd/sett det før. Jeg syns det er mer interessant å se på hva de som HAR erfaring fra noe mener enn de som alltid sitter på gjerdet, ikke tør prøve og mener "ting er greit som de er". Sittestilling er grei nok sak, men prinsippridingen er det kun du som taper på. Hvis Tesla hadde vært så ille som du vil ha det til, er det ikke da litt forbausende hvor mange Tesla-eiere som bestiller Model 3 også nå?"

Ai ai ai så sint. Og så stor skivebom. Om man ikke har behov for alt av finesser, betyr ikke det at man alltid sitter på gjerdet. I så fall ville jeg ikke ha betalt depositum for to elbiler og stått på venteliste for Kona. Dette blir omtrent som å kritisere I-phone overfor Applefantaster, de tåler heller ikke noe som kan gå på tvers av deres kjærlighetsforhold.
Jeg har ikke sagt at Tesla er en dårlig bil, bare at jeg ikke verken kan eller vil kjøpe den, dels fordi den er for lav, dels fordi jeg ikke gidder betale for ting jeg ikke har behov for, dels fordi alt som er sagt om ettermarkedsservice låter skremmende.  Hvis du har et problem med det, så be my guest.
#28
Kia Niro EV / Sv: Går du for Tesla Model 3 i stedenfor?
torsdag 06. desember 2018, klokken 16:03
Sitat fra: gr på torsdag 06. desember 2018, klokken 12:41
Egentlig må du ha autopilot-pakken for å sammenligne med FE, siden den har filholder osv., men tviler på den kjører like godt på svingete veier som AP gjør. Den fikser også en del veier uten veimerking nå.

Uansett...

e-Niro til 400000,-
Model 3 LR AWD til 520000,- (med vinterhjul og AP)

Det er 120k i forskjell for å komme opp på en bil med betydelig mer X-faktor, firehjulstrekk, 0-100 på noe som tar det aller mest av biler på veiene i dag, mer avansert selvkjøring, lenger rekkevidde, tilgang på superchargernettverket, spotify rett i bilen, oppdateringsoverraskelse omtrent en gang i måneden, en produsent som faktisk hører på kundene sine og gjør endringer on the fly for å tilfredsstille kundene, den beste app-styringen på markedet. Lett match...  :o

Den matchen er jo totalt avhengig av hvilket behov man har. Jeg skal ha en bil med høy sittestilling, lave biler er en umulighet. Rekkevidden til Niro er fullstendig god nok, firehulstrekk har jeg ikke behov for (aldri hatt) her i Østfold, lade skal jeg gjøre hjemme, app har jeg greid meg uten til nå og det skal nok gå bra fra nå av også.  Om Tesla er så grom til å høre på kundene sine, så hadde vel de første ikke behøvd å stå i kø i tre år, foreløpig. Dessuten er det vel tvilsomt om Tesla får et fullverdig servicesystem på plass til å ta seg av ytterligere noen tusen nye biler.

Så for meg er det også lett match: TM er uaktuell uansett pris, men spesielt uaktuelt å betale en bråte penger for saker jeg ikke har noe behov for.
#29
 På Etronvisning prøvde jeg å spørre den lokale markedssjefen om Etron kunne ha gjort samme feil som ipace, fikk jeg et surt svar om at 4000 tyske ingeniører ikke kunne gjøre feil.
Det ville vært fint, og spart oss for en del bekymringer mtp rekkevidde og annet.
[/quote]

Det rekker vel at en fyr i toppen av Audi-pyramiden kommer med krav som er umulig å oppnå i praksis. Med mindre de 4000 ingeniørene har lært av dieselgate.

#30
Kia Niro EV / Sv: E-Niro til 377400 + lakk er mye bil for pengene.
tirsdag 20. november 2018, klokken 20:16
Tror dessverre at din antagelse er sannsynlig utfall. FE er nok priset "gunstig", hvorfor skulle man ellers lokke kunder til en modell uten andre valgmuligheter enn skinn/soltak/4 nyanser av grått, det siste er attpå til nå "ekstrautstyr".

Er redd for at tilsvarende toppmodell blir dyrere enn FE.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA