Sitat fra: Kårepåsporet på torsdag 23. mai 2019, klokken 19:04Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 23. mai 2019, klokken 08:57
"Upålitelig" antyder for meg at man risikerer å bli strandet. Det er ikke noe Tesla har hatt særlig problemer med. Du hadde noen utfordringer på de tidligste Model S med hovedkontaktorer i batteripakken og til en viss grad drivenhetene (men dette gikk mest på ulyder), men dette var stort sett rettet opp fra og med 2014. Jeg vil tro sannsynligheten for å bli strandet er minst like god med e-Niro som med Model 3.
Ser ihvertfall ut til at enkelte deler er pålitelig:
https://cleantechnica.com/2018/10/16/tesla-model-3-motor-gearbox-survive-1-million-miles-of-testing/
At Teslaen er like strømgjerrig som Ioniq er heller ingen ulempe, at den for tilgang til verdens beste ladenettverk er heller ikke noe minus. Hvilke andre biler kan en kjøpe for så på direkten bare kjøre rundt i Europa, uten en eneste avtale med noe som helst ladetilbyder? Bare plugge i, lade kjappest, og kjøre videre.
«Du må ikke ta med takluke på e-Niro, ikke alle vil ha det. »
Klart en må ta med takluke for å få en noenlunde realistisk sammenligning.
Kia har heller ikke Autopilot.....
Selvsagt må man ikke ta med takluke i sammenligningen hvis men definitivt ikke VIL ha takluke. Det er bortkastede penger i de tilfeller man kan velge den bort. Om Tesla bare leverer med takluke, vil det for meg være en ulempe snarere enn en fordel.